שיפוץ בתים - המדריך המלא:

תוכן עניניים

  1. הקדמה
  2. השלבים בתהליך שיפוץ בתים.
  3. כיצד נקבע עלות שיפוץ בית ואיך להוזיל עליות?
  4. שיפוץ בתים תוך 21 ימי עבודה בלבד בהתחייבות!
  5. דגשים כלליים לשיפוץ בתים שכדאי להקפיד עליהם.
  6. דגשים חשובים לעיצוב הבית במסגרת השיפוץ.
  7. שיפוץ דירה קטנה – רווח גדול במיוחד!
  8. איך להפוך את השיפוץ לחוויה מוצלחת?
  9. חוזה מסודר וכתב כמויות מפורט.
  10. מינימום בלגן ושמירה על הבניין ועל הניקיון.
  11. אל תפחדו להעז לחלום!

הקדמה

הבית שלנו הוא הנכס היקר ביותר שיש לנו, גם מבחינה כספית וגם מבחינת ההשפעה שלו על איכות החיים. רובנו משקיעים לא מעט משאבים בקניית הדירה או הבית האידיאליים בהתאם לצרכים באותה נקודת זמן – אבל אי אפשר להסתפק בכך: ככל שחולפות השנים התשתיות הולכות ונשחקות, מה שפעם שימח את העין והלב כבר נראה משמים ומאכזב ובנוסף יש סיכוי גבוה שהצרכים הבסיסיים השתנו (כשלמשל הילדים עוזבים את הקן אבל חוזרים לבקר עם נכדים, או כשאחד מבני המשפחה מתחיל לעבוד מהבית). המסקנה: דרוש שיפוץ, ורצוי יסודי ומקיף.

ההגעה לתובנה הנ”ל היא החלק הקל. השלב היותר מורכב הוא להתניע את המהלך, ובדרך אליו יש מכשולים לא פשוטים. בעמוד זה תמצאו מידע עדכני ומקצועי על שיפוץ בתים שיעזור לכם להבין מה מצפה לכם אם תחליטו לשפץ, וכך להתגבר על החששות.

השלבים בתהליך שיפוץ בתים

שיפוץ בתים על בסיס התהליך הבא מתנהל ביעילות מרבית וחוסך לכם בלגן ומתח. פירוט לגבי כל השלבים תמצאו בהמשך העמוד.

א. אפיון צרכים ורצונות – רשימה מפורטת של כל מה שאתם רוצים לשנות בבית שלכם, בכל אחד ואחד מהחללים, ובנוסף של כל מה שחשוב לשנות (למשל תשתיות ישנות).

ב. תוכניות – על בסיס המיפוי המדויק הנ”ל יוצגו בפניכם מספר אופציות אפשריות לשיפוץ.

ג. כמויות והצעת מחיר – מפרט מלא ומדויק של הפעולות שיתבצעו, של החומרים הדרושים לצורך מרכיבי השיפוץ השונים והעלויות, כולל כמובן שורה תחתונה. שימו לב: תכנון נכון וניסיון עשיר מבטיחים שהצעת המחיר לא תשתנה תוך כדי השיפוץ, כך שאתם יכולים להיות רגועים גם בהיבט הפיננסי.

ד. היערכות להתחלת העבודות – כולל רכישת כל מה שצריך לשיפוץ, חומרים לבנים (אלה הנראים לעין כמו למשל דלתות, ארונות, גופי תאורה, פריטי ריהוט וכו’) וחומרים שחורים (אלה שמהווים בסיס לעבודה: גבס, מלט, דבק, צינורות ועוד).

ה. קביעת מועד להתחלת השיפוץ – בהתאם ללוחות הזמנים של הספקים השונים (למשל התאריך שבו יהיה מוכן מטבח החלומות שהזמנתם), ולהעדפות שלכם (כדי שהפגיעה בשגרת החיים תהיה מועטה ככל האפשר).

ו. השיפוץ עצמו – שכאמור עם תכנון נכון וביצוע שנצמד לתוכניות וללוחות הזמנים מושלם תוך 21 ימי עבודה לכל היותר.

ז. השלב שבו אתם נכנסים לבית אחרי סיום העבודות ומגלים שכל הרצונות שלכם התממשו ושהבית נראה בדיוק כפי שחלמתם עליו.

שיפוץ דירה ביפו - רחוב קדם - 72גג
עיצוב ושיפוץ חדרים בבית
טיפים לעיצוב חדרי רחצה: איך לעצב חדר רחצה בבית? | 72 גג
שיפוץ דירה בחולון - סלון פינת ישיבה

כיצד נקבע עלות שיפוץ בית, ואיך להוזיל עלויות?

המחיר של שיפוץ בתים נקבע בהתאם לשטח שלהם ולהיקף השינויים המבוקשים. בהתאם הטווח נרחב מאוד, החל מ-30,000-40,000 ש”ח ועד לרבע מיליון ש”ח ואפילו יותר. 

בהתאם ההחלטה הראשונה היא מה לשנות בדירה, וכדי לקבל אותה באופן מושכל חשוב לחשוב גם על הטווח הארוך. אם למשל מדובר בבית בן 20-25 ואתם רוצים להחליף את החיפויים בחדר הרחצה ואולי גם להמיר את האמבטיה במקלחון זו הזדמנות מצוינת לחדש את תשתית האינסטלציה. גם פעולות כמו שבירת קירות או להפך, הקמת קירות גבס, כדאי לא לדחות אם כבר מפרים את השגרה ועוברים תקופה של עבודות מסיביות בבית.

עוד לפני הוזלת עלות שיפוץ, כדאי לזכור שהתמורה גבוהה במיוחד – גם ערך הנכס עולה, ואפילו במידה משמעותית מאוד, וגם איכות החיים משתפרת פלאים, כך שמדובר בהשקעה כדאית להפליא.

בכל מקרה, על-מנת לא לשלם יתר על המידה על שיפוץ בית ,המפתח העיקרי הוא בחירה חכמה של המעצבת, שתוביל את השיפוץ. בתור אשת מקצוע ,מיומנת ובעלת ניסיון ,של למעלה מ 12 שנים בשיפוצים, אני יודעת איך לתרגם כל חלום שיש לכם, לתוכנית העבודה היעילה ביותר האפשרית. עוד קודם לכן אני עוזרת לכם להבין מהי העלות של כל רצון ועד כמה כדאי אכן לממש אותו, וגם מציעה אלטרנטיבות זולות יותר שעשויות להתאים להעדפות שלכם.

בשלב רכישת החומרים ,הידע הרב שצברתי וההיכרות ארוכת השנים עם כל הספקים המובילים בתחום, באים לידי ביטוי ומבטיחים מקסימום איכות, במינימום מחיר. מרכיב נוסף בחיסכון הכספי כשהפרויקט מופקד בידיים מקצועיות הוא הפיקוח הצמוד והאפקטיבי על העבודות, כך שלא יהיו ימי עבודה מבוזבזים ולא יתרחשו טעויות המייקרות את השיפוץ.

באופן טבעי יש הבדלים רבים מאוד בין שיפוץ בתים שונים. בכל פרויקט יש מרכיבים אחרים, רמת הגימור המבוקשת אינה זהה ויש עוד פרמטרים רבים שמשפיעים על הצעת המחיר שתקבלו.

טווח המחירים הנפוץ הוא בין 2,500 ל-3,500 ש”ח למ”ר. ככל שהבית ישן יותר, סביר להניח שההשקעה הנדרשת תהיה גבוהה יותר, ומצד שני גם התועלת תהיה גבוהה יותר. שיפוץ בית עם גינה שגם היא זקוקה למתיחת פנים ושדרוג יהיה יקר יותר בהשוואה לשיפוץ של בית ללא מרחבים חיצוניים.

בכל מקרה, יש שתי דרכים לתכנן שיפוץ שיוביל גם לשינוי משמעותי לטובה וגם לא ידרוש מכם השקעה כספית שהיא בלתי אפשרית מבחינתכם. דרך אחת היא לקבוע מראש מסגרת תקציב שאין לפרוץ אותה – הסכום המקסימלי שאתם יכולים לגייס לטובת הפרויקט (מינוס 5-10% כדי להשאיר מרווח ביטחון). כל התוכניות שיוצעו הן כאלה שניתן ליישם בתוך המסגרת, כשכמובן ייתכן צורך לוותר על רכיבים מסוימים על-מנת לא לחרוג מהתקציב. הדרך השנייה היא להכין רשימת פעולות שהן חובה, ולמצוא את הדרך היעילה והזולה ביותר להוציא אותן לפועל. על הבסיס הזה, אם הוא לא יקר מדי, אפשר גם להוסיף עוד מרכיבים לשיפוץ.

עוד כדאי לדעת שעם איש מקצוע מיומן בתחום שיפוץ בתים אתם חוסכים לא מעט כסף, בזכות 3 האלמנטים הבאים:

א. תכנון מושכל שמונע פעולות יקרות מיותרות ומצד שני מתוכנן בקפידה כך שכל שלב בשיפוץ נכנס בדיוק בזמן – למשל שאלומיניום מוזמן מראש וזמן האספקה הוא בדיוק הזמן שהתשתית מסביב מוכנה. יש מי שמתאם עם כל בעלי המקצוע.
יום השיפוץ הוא כמו יום החתונה, כל החשיבה והתכנון, והרכישות וההזמנות נעשות לפני כדי שהאספקה תהיה ביום המדויק.

ב. רכישת חומרים לבנים ושחורים במקומות הטובים ביותר מבחינת יחס העלות-תועלת (כשהתמחור למי שנמצאת בענף ולכן היא לקוחה קבועה מן הסתם אטרקטיבי יותר בהשוואה לזה המוצע ללקוחות מזדמנים).

ג. אפס ימי עבודה מבוזבזים – הודות ללו”ז שנבנה על בסיס ניסיון רחב היקף ולפיקוח הצמוד על יישום התוכניות. ב 72 גג אנו מתחייבים לעיצוב ושיפוץ בתים עד 21 ימי עבודה בלבד!!

חושבים לשפץ את הבית שלכם? צרו איתי קשר

שיפוץ בתים עד 21 ימי עבודה בהתחייבות!

אחד החששות העיקריים לפני שיפוץ בית הוא שיידרש זמן רב להשלים את השינויים המתבקשים. בהקשר זה חשוב לקחת בחשבון 2 דברים: ראשית, שיפוץ מקיף, אם הוא מתבצע באופן מקצועי על בסיס תכנון נכון, מקנה לכם ראש שקט למשך לפחות 20 שנים – וכשמסתכלים על כל התקופה הזו, אי הנוחות הנקודתית היא כבר פחות משמעותית. שנית, אפשר להשלים גם שיפוץ יסודי, כולל החלפת תשתיות ועוד פעולות רבות אחרות, תוך 21 ימי עבודה בלבד! 

איך? המפתח הוא היצמדות לכלל של חז”ל, סוף מעשה במחשבה תחילה. תהליך נכון (כפי שיפורט בפסקה הבאה) מבטיח מקסימום שדרוג במינימום זמן, ובהתאם מקסימום תועלת עבורכם.

שיפוץ דירה בחולון - פינת טלוויזיה
שיפוץ דירה מושב עזר
שיפוץ דירה
מה חשוב לדעת על עיצוב דירות קטנות? - עיצוב דירה קטנה
עלות שיפוץ בית פרטי ישן
שיפוץ דירה ביפו - רחוב קדם - 72גג

דגשים כלליים לשיפוץ בתים שכדאי להקפיד עליהם

לכל בית אופי אחר ובהתאם כל שיפוץ בית הוא פרויקט ייחודי – אבל יש גם כמה מאפיינים כלליים שתמיד כדאי להקפיד עליהם:

  • מקסימום אור טבעי – המשוואה פשוטה: אור בבית = אור בנשמה. בנוסף, הבית הוא אתם!!! כשאנחנו מאפשרים לקרני השמש להאיר את החללים השונים “חייכם” נראים מרווחים יותר ויש פחות צורך בתאורה מלאכותית. כדי להבטיח אור טבעי בשפע נלקחים בחשבון גם הכיוונים של הבית וההרגלים של בני הבית.
  • ייחודיות – אנחנו חיים בעידן שמאפשר לנו לבטא את עצמנו בשלל דרכים, ורצוי לנצל זאת במקום שבו אנחנו נמצאים זמן רב במיוחד, מרחב המגורים. הייחודיות מותאמת לייחודיות שלכם! הבאים לידי ביטוי באמצעות רהיטים מעניינים, יצירות אמנות שמדברות אליכם, פריטים יוצאי דופן והכי חשוב, עיצוב שמבוסס על שפה ויזואלית מדויקת בכל רחבי הדירה.
  • גמישות – כשאני מתכננת שיפוץ דירה, אני לוקחת בחשבון את העובדה שהמציאות בימינו דינמית מאוד ולכן ייתכן צורך בשינויים גם בעתיד הלא רחוק. בהתאם העיצוב גמיש: כשלמשל ,במקום קירות ,החלוקה לחללים ולשימושים שונים, מבוססת על גוונים נפרדים ושונים, מרקמים אחרים לכל חלק של החלל, פריטי ריהוט שממוקמים בחוכמה ואביזרים רלוונטיים – בדרך זו אם תרצו לעדכן את המרחב, תוכלו לעשות זאת בקלות ובפשטות.

דגשים חשובים לעיצוב הבית במסגרת השיפוץ

  • עיצוב הוא סיפור – הסיפור שלכם. בהתאם מומלץ להביא לידי ביטוי את מי שאתם בחללים השונים של הבית. השראה אפשר כמובן לספוג ממגוון רחב של מקורות ומבתים של אחרים, אבל על הבסיס הנ”ל להוסיף את הטאץ’ האישי. מעצבת פנים מנוסה, תראה את ההתאמה של כל המרכיבים ביחד לכדי מראה הרמוני ולא טלאים טלאים של חדרים.
  • חיבור לסביבה – שיפוץ בתים הוא הזדמנות מצוינת ליצור חיבור לסביבה החיצונית. האמצעים הם צמחייה, חומרי גלם עם מרקם מתאים, בחירה נכונה של צבעים ויש עוד אופציות שמעצבת פנים מוכשרת אמונה על השימוש בהן.
  • שילוב נכון של טרנדי וקלאסי – שיפוץ בית הוא פרויקט לטווח ארוך. כשהתוצאות משפיעות על המראה של החללים השונים במשך שנים רבות (גם אם אפשר כמובן לבצע שינויים קטנים), כדאי להקפיד על מינונים מדויקים של אלמנטים טרנדיים ומוטיבים קלאסיים.

שיפוץ בית קטן – רווח גדול במיוחד

כל שיפוץ בית מניב תועלת רבה, אבל כשמדובר על דירה קטנה הרווח עשוי להיות גדול במיוחד. 

המפתחות העיקריים לשיפוץ דירות קטנות הם מינימום קירות, מקסימום אור טבעי, פתרונות אחסון חכמים (בלגן הוא תמיד אורח לא רצוי, אבל בחלל קטן הוא כבר ממש מסוכן), פיזור מושכל של מראות ועוד דגש חשוב הוא ריהוט קליל. גוונים בהירים מייצרים גם הם תחושת ריווח, ואם מבצעים נכון את השיפוץ פתאום הדירה הזעירה נראית מרשימה ופתאום הגודל ממש לא קובע.

איך להפוך את השיפוץ לחוויה מוצלחת?

סביר להניח שגם עם כל המידע הנ”ל, עדיין נשארו אצלכם חששות מסוימים. הדרך הטובה ביותר לפוגג אותם היא מפגש היכרות לא מחייב – שמאפשר לכם לבדוק את החיבור עם מי שאתם מפקידים בידיהם את הנכס, כלומר הבית, ובמידה רבה גם את החלומות שלכם לגביו. המפגש הראשוני מהווה גם הזדמנות מצוינת להתרשם מהקשב של קבלני השיפוצים ולהפעיל את האינטואיציה שלכם. תוך כדי ההיכרות אנשי ונשות המקצוע גם רואים את הבית במצבו הנוכחי ויכולים להתחיל להציע דרכים לשפר אותו – ולשדרג את איכות החיים שלכם.

השילוב בין היכולות המקצועיות לבין החיבור האישי הוא הבסיס הטוב ביותר לשיפוץ בית שייזכר כחוויה נעימה בסך הכל – וכמובן יניב את התוצאות הטובות ביותר האפשריות.

רעיונות לעיצוב דירה קטנה למשפחה

חוזה שיפוץ בית מסודר ומפורט ככל הניתן הכולל כמויות ולוח זמנים.

סביר להניח שגם עם כל המידע הנ”ל, עדיין נשארו אצלכם חששות מסוימים. הדרך הטובה ביותר לפוגג אותם היא מפגש היכרות לא מחייב – שמאפשר לכם לבדוק את החיבור עם מי שאתם מפקידים בידיהם את הנכס, כלומר הבית, ובמידה רבה גם את החלומות שלכם לגביו. המפגש הראשוני מהווה גם הזדמנות מצוינת להתרשם מהקשב של קבלני השיפוצים ולהפעיל את האינטואיציה שלכם. תוך כדי ההיכרות אנשי ונשות המקצוע גם רואים את הבית במצבו הנוכחי ויכולים להתחיל להציע דרכים לשפר אותו – ולשדרג את איכות החיים שלכם.

השילוב בין היכולות המקצועיות לבין החיבור האישי הוא הבסיס הטוב ביותר לשיפוץ בית שייזכר כחוויה נעימה בסך הכל – וכמובן יניב את התוצאות הטובות ביותר האפשריות.

מינימום בלגן ושמירה על הבניין ועל הניקיון

עוד מכשול שמעכב ביצוע שיפוצי בתים גם כשכבר ברור לגמרי שהם הכרחיים הוא החשש הטבעי מפני בלגן, הן בזמן העבודות והן אחרי שהן מסתיימות. פינוי פסולת הוא נקודה רגישה: אם האנשים שעובדים אצלכם זורקים פסולת בחצר הבניין המשותף או ברחוב, התוצאה תהיה סכסוך שכנים לא נעים ואפילו קנס מטעם הרשות המקומית.

לעומת זאת אם יישמתם את ההמלצה מהסעיף הקודם וחתמתם על חוזה מסודר, כדאי גם לוודא שיש בו סעיף שמבהיר שפינוי הפסולת יתבצע בהתאם לכל החוקים והתקנות – באמצעות מכולה ולאתרים מורשים. גם דרך הפינוי חשובה, כשבמידת האפשר נעשה שימוש בשרוול, אבל כשהדבר לא אפשרי חשוב לבחון האם ניתן להשתמש במעלית וכמובן להקפיד להימנע מנזקים למרחבים המשותפים בבניין.

טיפ קטן אבל חשוב: עוד לפני שמתחילים לשפץ, תלו פתק ידידותי על לוח המודעות עם פירוט של תאריך ההתחלה ותאריך הסיום, הבעת התנצלות מראש על ההפרעה המסוימת לשגרת החיים וגם מספר טלפון לכל מקרה שבו אחד השכנים ירצה להביע מורת רוח…או לפרגן !!!

אל תפחדו להעז לחלום!

בסופו של דבר אין שום סיבה להיכנע לפחד ולבחור בהימנעות. עם “72 גג” אתם יכולים לצאת לדרך בלי לחשוש וכשאתם יודעים מראש בדיוק כמה יעלה לכם השיפוץ, מה הוא יכלול, איך הוא יתבצע ומתי הוא יסתיים – כל מה שנשאר לכם הוא להעז ולחלום, וכמובן גם לממש את החלומות לכדי מציאות מהנה במיוחד! צרו איתנו קשר לקבלת ייעוץ ללא עלות.