עיצוב פנים לבית – טיפים חשובים:

כולנו, או לפחות רובנו, רוצים לחיות בבית שיהיה גם יפה וגם פרקטי להפליא. באופן טבעי אנחנו שואפים להגיע ליעד הנ”ל במינימום הוצאות, אבל מבינים שעיצוב פנים מקצועי מצריך השקעה. בעמוד זה תמצאו מידע על הפרמטרים שמשפיעים על עלות עיצוב הבית, דרכים שונות לצמצם את ההוצאה ודוגמאות למחירי מרכיבים שונים בשיפוץ ועיצוב.

מה משפיע על עלות עיצוב הפנים?

עיצוב פנים לבית יכול להיות פרויקט רחב היקף במיוחד שכולל שבירת קירות, בניית קירות חדשים, החלפת צנרת, עבודות נגרות ועוד ועוד. עיצוב פנים יכול להיות גם תהליך מצומצם יותר שכולל מספר שינויים נקודתיים כדי להעניק לבית מראה רענן ומחמיא.

בהתאם גם טווח העלויות של עיצוב הפנים גדול מאוד – מכמה אלפי שקלים ועד ל-150,000 ש”ח ואפילו יותר. כדי להגיע למראה המבוקש בלי הוצאות גבוהות יתר על המידה השלב הראשון הוא אפיון מדויק של הצרכים והרצונות.
השלב השני הוא קביעת מסגרת תקציב.

השלב הבא הוא הבנה מה אפשר לעשות במסגרת התקציב הנתונה ומה לא. לפעמים כדאי למתוח קצת את המסגרת כדי לחולל שינוי משמעותי לטובה, אבל בכל מקרה חשוב להקפיד על תכנון מדויק על בסיס נתונים מציאותיים, גם כדי לא להיתקע באמצע העבודות בלי כסף וגם כדי להפיק מקסימום תועלת מכל שקל שמוקדש לעיצוב מחדש.

אביב קופלר - מעצבת פנים מהמובילות בישראל
שיפוץ דירה

איך להוזיל את עלות עיצוב הבית?

המלצה אחת היא כאמור לבחון מה באמת כדאי לשנות ובמה לא חובה לגעת. דרך נוספת, יעילה אפילו יותר, היא להיעזר במעצב/ת פנים מנוסה. פנייה לאיש או אשת מקצוע מן הסתם מחייבת השקעת סכום מסוים, ובאופן טבעי מעצבים מוכשרים ומבוקשים גובים שכר גבוה יחסית, אבל מצד שני הם יעזרו לכם לחסוך סכומים גבוהים יותר וגם למצות את ההשקעה בפרויקט.

בשלב הראשון מעצבי הפנים יעזרו לכם להבין מה אתם צריכים לשנות כדי ליצור מרחב אסתטי ופונקציונלי. בשלב השני תקבלו הכוונה מדויקת לגבי הדרך היעילה ביותר והמשתלמת ביותר לבצע את השיפוץ ו/או העיצוב מחדש. דרך נוספת שבה עיצוב פנים לבית הופך למשתלם במיוחד עם אנשי מקצוע מיומנים היא רכישת ציוד וחומרים במחירים נמוכים (בזכות ההיכרות המצוינת שלהם עם כל החנויות המובילות). גם כשמתחילים לעבוד יש תועלת רבה בנוכחות מעצב/ת פנים – הפיקוח על ביצוע העבודות מונע טעויות יקרות ומבטיח את השלמת הפרויקט במינימום זמן.

כמה עולים המרכיבים השונים של עיצוב הפנים לבית?

כל פעולה וכל פריט במסגרת עיצוב הבית מתומחרים בסכום כסף מסוים. כך למשל נקודת חשמל – תוספת מבוקשת במקרים רבים – תעלה לכם 300 ש”ח ואם העבודה הנדרשת כדי ליצור אותה מורכבת יותר היא תעלה מעט יותר.

עלות צביעת חדר היא בין 700 ל-1,200 ש”ח בהתאם למראה המבוקש ולהיקף העבודה. חומרים “לבנים”, כלומר אותם אלמנטים שמתווספים על התשתיות הבסיסיות, מתאפיינים במנעד מחירים רחב מאוד כך למשל ברז יכול לעלות 150-200 ש”ח אבל גם כמה אלפי שקלים אם מחפשים מותג יוקרה. גופי תאורה מעוצבים יכולים להיות גם הם פריטים יקרים במיוחד, וכך גם רהיטים – ולכן התשלום למומחי עיצוב פנים לבית הוא צעד חכם שבסופו של דבר חוסך לכם המון כסף ונותן לבית שלכם מראה של “וואו” ולא רק מראה נחמד.

שיפוץ דירה בחולון - פינת טלוויזיה