עיצוב חדרי אמבטיה

חדרי אמבטיה הם אתגר מורכב לעיצוב. לעניין הפרקטיות, יש חשיבות גבוהה במיוחד, כדי שאפשר יהיה להשתמש בנוחות מרבית באמבט, במקלחון, בכיור ובאסלה אם יש גם כזו, ובנוסף חשוב לעשות בחירה של חומרים שיחזיקו מעמד לאורך זמן בתנאי חדר רחצה כמו לחות. עוד אתגר הוא גודל חדר הרחצה, וכשמכניסים לתמונה את הרצון להעניק לחדר הרחצה מראה מרשים מאוד, גם אם נמצאים בו מעט זמן יחסית מדי יום, קל להבין מדוע ההמלצה החשובה ביותר היא להיעזר בידע ובניסיון של מומחים בתחום וכך לנצל את השטח כולו באופן פרקטי ובעיצוב מרשים יחדיו. בכל מקרה בעמוד זה תמצאו את הדגשים העיקריים ליצירת חדר אמבטיה מושלם וטיפים שכדאי ליישם.

תכנון מוקפד ומדויק במיוחד

כל עיצוב פנים כדאי לנהל על סמך הכלל “סוף מעשה במחשבה תחילה”, ובמיוחד כשמדובר על עיצוב חדרי אמבטיה. הסיבה לכך היא כאמור השילוב בין השטח היחסית קטן לבין ריבוי הצרכים, מה גם שמן הסתם תרצו להתנהל בתוך החלל בנוחות.

בדירות קטנות ובחדרי רחצה בעלי מידות צנועות מומלץ להתקין מקלחון במקום אמבטיה. ממילא רובנו מעדיפים רחצה קצרה, שגם חוסכת במים, על פני אמבטיות ממושכות (גם אם החוויה עצמה מהנה), ובדרך זו נשאר שטח פנוי רב יותר לשאר השימושים. הצורך בתכנון מדויק מתעצם כשבחדר הרחצה ממוקמת גם אסלה – למשל רצוי מאוד לבחור לה מקום כך שהיא לא תהיה הדבר הראשון שרואים כשנכנסים לחדר, אם ישנה אופציה כזו. 

שירותים
עיצוב ושיפוץ חדרים בבית
עיצוב חדרי אמבטיה קטנים

שטחי אחסון מתאימים

כדי שאפשר יהיה להשתמש בחדר הרחצה בנוחות מרבית, מאוחסנים בו פריטים רבים. אם לא יהיו בו מספיק ארונות ומדפים, התוצאה תהיה בלגן ועומס יתר ויזואלי, ופגיעה שהיא גם אסתטית וגם פרקטית. חשוב לנצל בחוכמה שטחים מתים, כשלמשל האזור שמתחת לכיור יכול להתאים לארון קטן עם ציוד שלא נמצא בשימוש יומיומי, מעל לכיור אפשר להתקין במקום רק ראי ארון שיש בו גם מראה, מדפים אסתטיים מעל לאסלה הם עוד אופציה שכדאי לקחת בחשבון ואם בחרתם להציב בחדר האמבטיה ארון מומלץ להעדיף דגם צר וגבוה שגם לא יתפוס שטח רצפה יקר וגם לא ישאיר שטח מת בחלק העליון של החלל.

לא לוותר על אוורור!

במקרים רבים לקראת שיפוץ חדר אמבטיה מחפשים רעיונות ומקורות השראה במגזינים, אתרי אינטרנט, תוכניות טלוויזיה בתחום העיצוב וכו’. כשרואים חדרי רחצה מרהיבי עין תשומת הלב נמשכת באופן טבעי אל כל המרכיבים האסתטיים – אבל עוד לפני זה, אל תשכחו לוודא שהחלל מאוורר היטב.

היעדר אוורור מספיק מגדיל במידה ניכרת את הסכנה להיווצרות רטיבות בקירות וכתוצאה מכך עובש. העובש הוא מפגע ויזואלי ועוד יותר מכך מפגע תברואתי חמור, ולכן יש למנוע אותו. כשיש קיר חיצוני, הדרך היעילה ביותר היא חלון גדול (וכמובן גם פתרונות לפרטיות במקום שבו אנחנו לא רוצים להרגיש חשופים). אם מדובר בחדר רחצה פנימי, כדאי לשקול את האופציה של סקיילייט שגם מכניסה פנימה אור טבעי וגם מאפשר את יציאת הלחות. כשגם סקיילייט אינו אפשרי, אין ברירה אלא לחצוב תעלת אוורור ולהתקין מאוורר חזק מספיק – פעולה שמחייבת מקצועיות ובעיקר ניסיון רב.

איזו תאורה מתאימה לחדרי אמבטיה?

ברוב המקרים התאורה בחדרי רחצה היא פונקציונלית מאוד, אבל המגוון הרחב מאוד של הדגמים הקיים כיום מאפשר לכם להוסיף סטייל אמיתי לחלל הזה – ולהפוך אותו למעורר התפעלות. המלצה נוספת היא לפזר מספר גופי תאורה, בהתאם לשימושים השונים בחדר.

בכל מקרה כדאי להוסיף ספוטים עם נורות לד לארונות הגבוהים בחדר האמבטיה – זוהי אופציה שתורמת גם לאסתטיות של החדר וגם יכולה לשמש כתאורה חסכונית שדולקת בלילה כדי שהבית לא יהיה חשוך לחלוטין. מעל למראה חשוב שתהיה נורה חזקה בתאורת “אור יום”, תאורה חמה, כדי שתוכלו לראות את עצמכם היטב.

הצבעוניות הנכונה לחדר הרחצה שלכם

אחת ההתלבטויות העיקריות במסגרת עיצוב חדר אמבטיה היא מידת הצבעוניות שתשרור בו. בעבר הייתה העדפה מובהקת לגוונים ניטרליים – הרבה לבן, כחולים רגועים, ירוק בהיר יחסית וכו’. גם כיום רצוי לפזר נגיעות של צבע בעדינות ובמתינות כדי לא ליצור חדר רחצה “רועש”, שכן מדובר במרחב שאמור להשרות עלינו רוגע – אבל כן אפשר גם קצת להעז.

הדרך המקובלת ביותר, והיעילה ביותר, להוספת צבע וחיים לחדר רחצה, היא חיפוי קיר מתאים. מנעד הבחירה הרחב – כולל מבחינת החומר, כשלצד הקרמיקה הקלאסית יש גם אריחי אבן, משטחי זכוכית, חיפויים דמויי עץ ועוד – מאפשר ליצור כל מראה שתרצו. מצד שני, נדרשת אחריות וזהירות, וזאת משום שהבחירה היא לטווח ארוך מאוד כך שחשוב לשמור על איזון מדויק בין עיצוב טרנדי למראה קלאסי. 
בעבר, היו מחפים את כל קירות חדר הרחצה באריחים, כיום נהוג לחפות חלק באריחים וחלק גבוה יותר, לצבוע בשליכט עדין וכך לשלב את הפרקטיות עם מראה ייחודי.

טיפים לעיצוב חדר אמבטיה קטן

עיצוב חדרי אמבטיה קטנים מחייב כאמור תשומת לב רבה במיוחד. יישום הטיפים הבאים ימנע מהחלל להיראות עוד יותר קטן ממה שהוא, דבר שעלול ליצור תחושת מחנק בכל פעם שמשתמשים בו.

* לחפות את הקירות רק במקומות שחובה לעשות זאת – באזורים רטובים החיפוי הוא הכרחי, אבל בשאר החלקים כדאי פשוט לצבוע את הקיר בשליכט צבעוני וכך לשבור את המראה האחיד.

  • * לבחור גוונים בהירים – שמטבעם מייצרים תחושה מרווחת יותר.
  • * להעדיף גוף תאורה מרכזי וחזק – עודף גופי תאורה מדגיש את הממדים המצומצמים.
  • * מראה גדולה – שמייצרת אשליה משכנעת למדי של מרחב.
  • * ארונות תלויים – כדי לנצל את החלק העליון של החדר.

עיצוב חדר אמבטיה עם אישיות

עוד דגש מרכזי במסגרת עיצוב חדרי אמבטיה הוא לבדל אותו מחדרי רחצה אחרים. גם אם מדובר בחלל קטן יחסית, וכזה שאתם שוהים בו לפרקי זמן קצרים למדי, עדיין כדאי שהוא ישקף את האישיות שלכם. יש כמה וכמה דרכים להוסיף עניין: כיור מסוגנן שבמקרים מסוימים מהווה יצירת אמנות של ממש, עציץ שובה לב (כזה שמתאים לגידול במיקום זה, או מלאכותי אבל משכנע), רצפה עם אריחים מאוירים, אזור מסוים בקיר שזוכה לחיפוי יוצא דופן (אבל לא על שטח גדול מדי כדי לא ליצור עומס יתר ויזואלי) ולפעמים אפילו כמה אקססוריז שנבחרו בקפידה ומפוזרים בחוכמה יוצרים את ההבדל – מעצבת פנים מיומנת עם טביעת עין חדה תעזור לכם מאוד להפוך את חדר האמבטיה למרשים במיוחד.

 
 
שדרוג אווירת הבית עם עיצוב מודרני