שיפוץ דירה קומפלט – כל מה שרציתם לדעת !!

כל שיפוץ דירה נראה לנו בהתחלה משימה בלתי אפשרית. אנחנו אולי מדמיינים את החדרים השונים בבית הופכים גם יפים יותר וגם מתאימים יותר לצרכים שלנו, אבל מצד שני מיד עולות בדמיון גם תמונות של הדירה כולה הפוכה, מלוכלכת, של הקבלן ששכרנו לעבודה מתחמק מאיתנו כך שהשיפוץ נמרח ונמשך הרבה יותר זמן מכפי שתוכנן, ובקיצור של הרבה בלגן.

כשמדובר על שיפוץ דירה קומפלט החששות באופן טבעי מתעצמים – אבל אם מקפידים על מספר דגשים פשוטים, שאותם תמצאו בהמשך המאמר, מגלים שאין ממה לפחד ושאפשר לשדרג את הדירה ואת החיים די בקלות.

איך להחליט מה יכלול השיפוץ ועל מה אפשר לוותר?

השלב הראשון של שיפוץ דירה קומפלט הוא החלטה מה בעצם כולל ה”קומפלט”. חשוב מאוד לבצע אותו בצורה מסודרת – לא סתם אמרו חז”ל ש”סוף מעשה במחשבה תחילה” – כשהדרך הטובה ביותר היא לעבור בכל רחבי הבית ולערוך רשימה של כל מה שמפריע לנו (בין אם אסתטית ובין אם פונקציונלית).

בפרט כדאי לחשוב האם התשתיות הקיימות עדיין ממלאות את תפקידן ועוד כמה שנים יוכלו לעשות זאת. המלצה נוספת בשלב הזה היא לא לתת לשום מגבלה, אמיתית או מדומיינת, לעצור אותנו מלדמיין את הבית המושלם – בכל מקרה עדיין לא נשבר אף קיר ולא מוחלפת אף בלטה, וכשחולמים תמיד כדאי לעשות זאת בגדול.

אחרי שיש רשימה מפורטת של כל השינויים הרצויים, נחלק אותה ל-3 קטגוריות: “חובה”, “אפשרי” ו”רק אם זה לא מייקר את השיפוץ ולא מאריך אותו”.

אחרי שעשינו לעצמנו סדר בראש, ואנחנו יודעים על מה אי אפשר להתפשר בשום פנים ואופן, איזה עוד פעולות היינו רוצים לבצע אם כבר משפצים ומה ממש לא הכרחי, אפשר להזמין איש מקצוע – ולבקש ממנו מספר הצעות על בסיס הרשימה הנ”ל: אחת לשיפוץ המקיף ביותר האפשרי, עוד אחת מינימליסטית ועוד אחת שכוללת את כל הפריטים שסימנו כחובה וכן פעולות נוספות שאפשר לבצע בלי לייקר או להאריך את הפרויקט.

במיוחד כאשר מדובר על שיפוץ דירה קומפלט, כשיש לנו מול העיניים מספר אפשרויות – מבחינת היקף השינוי, העלות הכוללת ופרק הזמן של הפגיעה בשגרה – קל ונוח לדעת מה האופציה הכדאית ביותר עבורנו.

שיפוץ דירה במושב עזר - אביב קופלר

מה עשוי שיפוץ דירה קומפלט לכלול?

באופן כללי שיפוץ דירה קומפלט יכול לכלול את המרכיבים הבאים:

א. החלפת צנרת ו/או מערכת חשמל

ב. חיפוי מחדש של הרצפה בכל הדירה או בחלק מהחדרים

ג. טיוח מחדש וצביעת הקירות, כולל איטום סדקים וטיפול ברטיבויות – מרכיב שכדאי מאוד לכלול בכל שיפוץ מקיף

ד. שבירת קירות כדי לחלק מחדש את המרחב הפנימי בצורה יעילה יותר

ה. הנמכת תקרות, הוספת נישות גבס – גם לצרכים אסתטיים וגם לשילוב מזגן וגופי תאורה נסתרים

ו. חידוש של המטבח

ז. התקנת מקלחון במקום אמבטיה או בנוסף לה

וישנן כמובן עוד אפשרויות…

טיפים נוספים

כשמתכננים תקציב עבור שיפוץ דירה קומפלט כדאי לקחת בחשבון שתיתכן חריגה של 10-15% מהצעת המחיר שקיבלנו. (אצלנו יודעים מראש את לוח הזמנים והתקציב) אמנם אנשי מקצוע מנוסים יודעים לעמוד בדיוק בהבטחה שלהם, אבל ייתכן שאנחנו נרצה תוספות שונות או לשדרג פריטים מסוימים.

המלצה נוספת היא לחתום על חוזה מסודר לפני שמתחילות העבודות, כולל התייחסות מפורטת ללוחות זמנים.

עוד דגש חשוב בדרך לדירה מושלמת הוא שפה עיצובית אחידה – כולל במקומות שאותם בחרנו לא לשפץ. בדרך כלל נוכל בעזרת פריט כזה או אחר להקנות לחלל שלא נוגעים בו את המראה האופטימלי שמבטיח הרמוניה עם שאר חלקי הדירה, אלה ששופצו, וכדאי לעשות זאת.