להרגיש בבית על גג העולם – שיפוץ דירת גג

כל שיפוץ דירה הוא פרויקט מורכב שמחייב תכנון מדויק ומפורט – וכשמדובר על דירת גג, חשוב שבעתיים לבצע את השינויים באופן מושכל, כך שבני הבית יוכלו באמת להרגיש על גג העולם.

הדגשים העיקריים של שיפוץ פנטהאוזים

שיפוץ דירת גג מחייב תשומת לב מיוחדת למספר סוגיות פרקטיות חשובות מאוד. בעיקר מדובר על החובה להגן על הבית מפני חדירת מי גשם, ולשם כך יש לוודא שהאיטום מתחת לריצוף הינו איכותי במיוחד ושכל השיפועים הרלוונטיים מתוכננים נכון כך שמי הגשם ינוקזו למקומות המיועדים לכך. נקודות רגישות נוספות הן הפתחים – פתחי היציאה למרפסת של הפנטהאוז או לגג, שכן גם דרכים עלולים לחדור מים אם הם לא יהיו אטומים היטב. בהתאם ההמלצה היא לשכור אנשי מקצוע בעלי ניסיון ספציפי באיטום דירות גג, או ללוות את השיפוץ כולו עם מעצבת פנים מנוסה שכמובן מכירה אנשי מקצוע רלוונטיים ואיכותיים בכל התחומים.

מקסימום נוף

אחד היתרונות המשמעותיים של דירות גג הוא האפשרות לנוף מרהיב עין באמת. ברוב המקרים פנטהאוזים משקיפים ל-3 או אפילו 4 כיווני אוויר, ומן הסתם כדאי לנצל זאת. דרך אחת להבטיח מראות רבי רושם מכל פינה בבית היא חלונות שקופים גדולים או חלונות בעלי מפתחים רחבים באופן כללי – אופציה שמומלצת אגב גם במסגרת שיפוץ בית פרטי וזאת על-מנת להבטיח חיבור מיטבי לסביבה – ועוד דרך שכדאי לשקול במסגרת שיפוץ דירת גג על-מנת לחבר את הדיירים אל הנוף היא מרפסות רחבות ידיים או אפילו שטח פתוח על הגג.

איך אתם אוהבים לארח?

דירות גג הן לוקיישן אידיאלי למסיבות ולאירוח חברים וקרובי משפחה באופן כללי. בהתאם, במקרים רבים השיפוץ יכלול התייחסות מפורטת גם לסוגיה זו – לחובבי האירוח החופשי, בסגנון זרוק יותר, מתאים גג פתוח, ולמי שמעדיף אירוח מכופתר יותר כדאי ליצור על הגג מרפסת מפנקת. עוד אופציה שכדאי לשקול על-מנת לארח בכיף לאורך כל שעות היום ולאורך כל ימות השנה היא פרגולה. בהקשר זה כדאי לזכור שהקיץ הישראלי ארוך למדי ושבימי הקיץ במשך שעות רבות השמש חזקה במיוחד וללא פתרונות הצללה יהיה קשה, ואפילו מסוכן במידת מה, להשתמש בגג בחופשיות. עוד כדאי לדעת כי ישנן שתי דרכים מקובלות להתקין פרגולה – האחת היא פרגולה על עמודים והשנייה היא פרגולה תלויה. האופציה השנייה תעניק בדרך כלל חזות אסתטית יותר לגג, אולם לא תמיד ניתן מבחינה טכנית ליישם אותה.

איך לתכנן נכון מפלסים?

עוד מאפיין מובהק של פנטהאוזים רבים הוא שהם כוללים 2 מפלסים (ולפעמים אף יותר). אם שיפוץ דירה קטנה מתמקד לרוב בטשטוש הממדים הצנועים ובהבטחת פונקציונליות מרבית למרות המטראז' המצומצם, הרי ששיפוצה של דירת גג בעלת מספר מפלסים מתמקד במילוי החלל הגדול מצד אחד ומצד שני שמירה קפדנית שלא ייווצר עומס יתר ויזואלי. בפרט כך הדבר כשמדובר על דירה שכוללת מספר מפלסים, כשבמקרים אלה נדרש גם איזון מדויק בין המפלסים, יצירת בידול כך שלכל מפלס תהיה אישיות ייחודית ואופי משלו ובמקביל גם שמירה על זרימה נכונה בין המפלסים. בנוסף ישנו הפן הטכני – הן בניית מדרגות והן התקנת מעלית מחייבים מיומנות גבוהה. מדרגות הן גם מטבען מוקד לתשומת לב, וכדאי לנצל אותן גם לטובת העצמת הפן האסתטי, בין אם בעזרת מעקה מעוצב היטב ובין אם בעזרת פריטים אחרים באזור של המדרגות.

עיצוב פנים מודרני במסגרת שיפוץ פנטהאוז

הסגנון המתאים ביותר לדירות גג הוא הסגנון המודרני, אם כי ניתן לשלב בו – באופן מושכל ובזהירות – גם מוטיבים קלאסיים ואלמנטים כפריים. עיקרון זה מוביל את השיפוץ של החדרים השונים בדירת הגג, כשלמשל עיצוב חדר הורים יכלול במקרים רבים מקלחון מפנק ויישען על גוונים בהירים ורגועים, שימוש נרחב בעץ ובאבן טבעית, ואילו שיפוץ מקלחת הוא הזדמנות לצייד את חדר הרחצה בכיור מרהיב עין, חיפויי קיר בעיצוב עכשווי ועיצוב רצפה דומה. אופציה נוספת במסגרת שיפוץ חדר שינה היא הוספת חדר ארונות, שתורם הן לפרקטיות של המרחב החשוב והן לאסתטיקה שלו (בזכות העובדה שהוא מצמצם משמעותית את הבלגן בחדר).

עוד כדאי לציין כי עלות שיפוץ דירת גג עשויה להיות גבוהה יותר ביחס לעלות שיפוץ דירה רגילה, אולם כשנעזרים במעצבת פנים מוכשרת, ניתן גם להגיע לבית מושלם וגם להימנע מהוצאות מיותרות כך שבסופו של דבר עלות השיפוץ תהיה במסגרת התקציב שלכם.

פרויקטים שעשויים לעניין אותך:

שיפוץ דירה ברמת גן

שיפוץ בית ביפו