פרגולות

הן מוסיפות לבית עוד מרחב שניתן לשהות בו בכל שעה ובכל יום, מחברות אותנו לטבע, משרות סביבן אנרגיות נעימות במיוחד, מתאפיינות באסתטיקה מוקפדת ובאופן כללי משדרגות את איכות החיים שלנו – אלו הן הפרגולות שזוכות לפופולריות הולכת וגוברת בשנים האחרונות, ואך טבעי שכך יהיה לנוכח היתרונות המובהקים שלהן ולאור ריבוי ימי השמש לאורך כל עונות השנה כאן בארץ.

הגנה מהשמש הקופחת לבילוי נעים ונינוח

המטרה העיקרית של פרגולת עץ היא לספק לנו הגנה מהשמש הקופחת כך שנוכל לשהות בנינוחות ובנחת בגינה או במרפסת בימי הקיץ החמים וגם באותם ימים בסתיו, בחורף ובאביב שבהם גם כן השמש זורחת במלוא עוזה.

הרצון למצות את אפשרויות הבילוי בגינה או במרפסת בצירוף המודעות ההולכת וגוברת לנזקים האפשריים של חשיפה מופרזת לקרינת השמש מייצרים ביקוש ער לפרגולות, ואם כבר פרגולות הרי שהאופציה הטבעית היא פרגולה מעץ.

מראה טבעי, חוסן מרשים

הסיבה הראשונה לכך שעץ הוא חומר הגלם האידיאלי לבניית פרגולות היא האסתטיקה שלו: בין אם בחרתם בעץ ארז, בין אם הפרגולה נבנית מעצי אורן, בין אם עץ אלון שימש ליצירת פתרון ההצללה הנעים כל כך ובין אם זהו כל עץ אחר, בכל מקרה תקבלו פריט יפהפה שמחבר את הבית לטבע ולסביבה ומשתלב באופן מושלם בכל חצר או מרפסת ותורם להן מחינו הרב.

הסיבה השנייה לכך שפרגולות עץ זוכות לביקוש נרחב הוא החוסן המרשים של העץ, שמבטיח פרגולה שתשרת אתכם נאמנה במשך שנים רבות.

עוד יתרון שאין להמעיט בחשיבותו הוא העלות הנמוכה ביחס לאלטרנטיבות, ובסך הכל פרגולה מעץ היא הבחירה המומלצת.

מה עדיף, פרגולה תלויה או פרגולה על עמודים?

ישנם שני סוגים עיקריים של פרגולות – תלויות ועל עמודים.

ההצללות התלויות פשוטות יותר להתקנה, שכן אין צורך בעמודים תומכים. היעדר הצורך באותם עמודים גם מפנה מקום בגינה או במרפסת ויוצר תחושה מרווחת יותר. מצד שני תכנון פרגולה שכזו הינו מורכב יותר ועל כן העלות תהיה ברוב המקרים גבוהה יותר.

כמו כן כדאי לדעת כי התקנת פרגולת עץ ללא עמודים מחייבת קבלת היתר (ממהנדס מורשה) ובאופן טבעי לא בכל מקום ובכל מצב ניתן לממש את האופציה הזו. במקרים שכן ניתן, ואם כמובן מקפידים על פרגולה איכותית ועל התקנה מקצועית ללא רבב, רמת הבטיחות מרבית והפרגולה יציבה בדיוק כמו פרגולה שנתמכת ע"י עמודים.

בחירה בפרגולה על עמודים (בין אם כי בלתי אפשרי להתקין פרגולה תלויה ובין אם מתוך העדפה אסתטית או אחרת) מחייבת תשומת לב לנושא הריצוף, על מנת למנוע פגיעה בו.

לא להתפשר על בטיחות

הישיבה מתחת לפרגולה, תלויה או על עמודים, מתאפיינת בנוחות ונינוחות, אבל כדי להבטיח שכך יהיה חובה להקפיד גם על הבטיחות – הן בעת תכנון הפרגולה והן בעת התקנתה.

מומלץ בחום לא לחפש מציאות ולא להתפשר על איכות הפרגולות אלא לוודא שניתן יהיה ליהנות מהן בראש שקט ובמשך שנים רבות.

תחזוקת פרגולה

מרכיב חשוב נוסף בדרך לפרגולות שמספקות לנו צל ונחת לאורך שנים רבות הוא תחזוקתן.

העץ הינו חומר חי, ועל כן זקוק לטיפול, אם כי לא מסובך או תובעני יתר על המידה. בעיקר נדרשת מריחתה של לכה (או שמן ייעודי) אחת למספר חודשים בכדי להגן על העץ מפני מזיקים שונים, וכן צביעה מחודשת על מנת לשמר את יופיה של הפרגולה.

התדירות המדויקת היא בהתאם לסוג העץ הנבחר ולתנאים הסביבתיים במקום בו מותקנת הפרגולה.

אולי יעניין אותך מידע נוסף על: