שיפוץ דירה מחיר, טיפים, ומידע נוסף

יש לא מעט אנשים שנכנסים לבית שלהם ומיד מתמלאים בתסכול. הדירה שבה הם חיים התיישנה, התשתיות כבר לא מתאימות לצרכים העכשוויים, המראה לא מחמיא ובאופן כללי אין הרבה סיבות לנחת. הפתרון הוא כמובן שיפוץ, אבל בדרך כלל ישנם גם חששות רבים, ובעיקר הפחד מפני מחיר גבוה מאוד. בעמוד זה תמצאו מידע על שיפוץ דירות מחירים ומידע נוסף שחשוב לדעת.

קודם כל – כדאי לדעת ששיפוץ הדירה לא חייב לעלות מאות אלפי שקלים. בנוסף כדאי לדעת שהמיתוס הנפוץ לפיו שיפוץ דירה גדולה הוא בהכרח יקר יותר בהשוואה לדירות קטנות פשוט לא נכון. מוזמנים לקרוא הסברים לגבי הפרמטרים שקובעים מה יהיה מחיר החידוש של הכנס שלכם ואיך אפשר להוזיל את הפרויקט שישנה את החיים שלכם לטובה.

רעיונות לעיצוב דירה קטנה למשפחה

הפרמטרים שמשפיעים על עלויות השיפוץ

כאמור לקראת כל שיפוץ דירה מחיר הפרויקט הוא שיקול מרכזי בהחלטה אם לצאת לדרך או להישאר עם המצב הקיים, גם אם הוא לא באמת מלהיב. כדי לתת לכם הצעת מחיר אמיתית, כל איש מקצוע בתחום השיפוצים (וגם כמובן נשות מקצוע) זקוקים קודם כל למידע חשוב. השאלות העיקריות הן:

א. האם אפשר לפנות מהדירה את הפסולת ישירות למכולה (עם שרשרת דליים) או שאין ברירה וחייבים לבצע פינוי ידני? ואם המיקום של הדירה בתוך הבניין הוא כזה שלא מאפשר גישה ישירה למכולה, האם יש מעלית או שהפועלים יסחבו ביד את כל השקים? ואם אין מעלית, באיזו קומה הדירה?

ב. האם השיפוץ כולל לוח תלת פאזי חדש, ובהתאם גם חיווט רשת החשמל מהתחלה בכל הדירה, או רק שינויים בחלק מהשקעים?

ג. האם אתם רוצים החלפה של כל מערכת האינסטלציה, או רק בנקודות מסוימות שבהן כבר אין ברירה?

ד. ריצוף – יש מגוון רחב של אפשרויות לחפות רצפה. בחלק מהמקרים אנחנו צריכים לפרק את השכבה הקיימת ובחלק לא, ובהתאם המחיר משתנה.

ה. האם תרצו לבנות קירות גבס בבית? לבצע הנמכה של תקרת גבס?

וכמובן שלכל שיפוץ יש מאפיינים ספציפיים ולכן עוד המון שאלות…

שיפוץ דירה בחולון - פינת אוכל
שיפוץ דירה
שיפוץ דירה במושב עזר - אביב קופלר

איך מוזילים את העלות של שיפוץ הדירה?

קודם כל כדאי לזכור דבר חשוב: שיפוץ דירה הוא פרויקט של פעם ב-20 שנים, ובמיוחד אם מדובר על שיפוץ כולל. בהתאם אפשר למצוא דרכים להוזיל את עלות הפרויקט, אבל במקביל לקחת בחשבון שחיסכון במחיר עלול לגרום לעוגמת נפש ארוכת שנים אם לא מתנהלים בחוכמה.

כשמבררים לגבי עלות שיפוץ דירה מחיר וכל מרכיב נוסף הוא מידע חיוני. כשאתם מקבלים הצעת מחיר כדאי לבקש פירוט – בדרך זו תדעו בדיוק כמה עולה לכם כל מרכיב, ותוכלו להחליט אם פעולה כזו או אחרת באמת משתלמת לכם או שעדיף לוותר עליה.

דרך נוספת, מומלצת יותר, היא להפקיד את המלאכה בידיים מקצועיות ומנוסות מאוד – של אביב קופלר ושל "72 גג". קופלר מן הסתם גובה כסף עבור השירות של הפקת השיפוץ, אבל חוסכת לכם הרבה יותר: קודם כל בזכות התוכניות המדויקות, כך שתשלמו רק על מה שבאמת ישדרג את הנכס. שנית, בזכות הקנייה היעילה של החומרים והרהיטים (אם תנסו לקנות לבד, תשלמו הרבה יותר). 

מרכיב מהותי אחר בחיסכון המשמעותי הוא הבקרה על העבודות שמתבצעות, כך שלא יתרחשו טעויות שעולות לכם ביוקר, גם מבחינת זמן וגם מבחינת כסף.