עיצוב חדר שירותים

חדר השירותים לא תמיד מקבל את מלוא תשומת הלב לה הוא ראוי. אמנם לא מדובר בחלל שמציגים בגאווה לאורחים כשהם באים לבקר, וגם בני הבית עצמם לא שוהים בו שעות רבות מדי יום, אבל הוא כן מהווה חלק מהדירה, וכדי להבטיח חיים עם איכות ונוחות מקסימליות כדאי להשקיע גם בעיצוב שלו זמן ומחשבה.

איך לבחור את האסלה המתאימה ביותר?

הפריט הבולט ביותר בחדרי שירותים הוא כמובן האסלה, ועל כן בחירת האסלה היא ההחלטה הראשונה שמקבלים במסגרת עיצוב חדר שירותים. ראשית חשוב לשמור על מרחק מינימלי מהקירות – 40 ס”מ מכל צד, ולפחות 80 ס”מ בחזית. 

מבחינת סוגי האסלות האפשרויות הקיימות הן אלה הרגילות, אלה התלויות והמונובלוק. אסלה תלויה שכוללת גם מיכל הדחה סמוי מייצרת עיצוב נקי ואלגנטי מאוד. לעומת הסטיגמה הקיימת שיתכן קושי , אם נדרש טיפול ותיקון, זה כבר לא רלוונטי בניאגרות המודרניות.

המאפיין הבולט של אסלת מונובלוק הוא החיבור למיכל ההדחה כך שמדובר ביחידה אחת. אבל ,מצד שני קצת יותר קשה לנקות את חדר השירותים וזה תופס יותר מקום בחלל.

שירותים
עיצוב ושיפוץ חדרים בבית
עיצוב חדרי אמבטיה קטנים

פתיחה נוחה של הדלת

כשמשפצים חדר שירותים חשוב לשים לב שהדלת נפתחת בנוחות, ובפרט כשמדובר על דירות קטנות, שירותי אורחים שתוכננו מלכתחילה כצנועים במידותיהם או במקרים שבהם נלקח שטח ממרחב זה לטובת שימושים אחרים. במידת הצורך, ואם הדבר אפשרי, אפשר להתקין דלת כיס כדי שהכניסה והיציאה לשירותים יהיו נוחות.

איך ליצור תחושת ריווח?

אחת הטעויות הנפוצות ביותר במסגרת עיצוב חדר שירותים היא יצירת תחושת צפיפות ואפילו מחנק. כדאי לזכור שחדרים אלה הם בדרך כלל קטנים מטבעם, ולכן בחירה למשל באריחים קטנים שיש ביניהם קווי חיבור רבים ובהתאם הם יוצרים חלל עמוס היא טעות.

דרכים נוספות להעניק לחדר השירותים מראה מרווח יותר הן מראה מלבנית מוארכת, כיור מרובע, אריחים בהירים שמגיעים לגובה האסלה ולא יותר.

וכאמור אסלה תלויה תורמת גם היא לתחושות הניקיון והמרחב.

לא לפחד להעז

כאמור במרבית המקרים ההמלצה היא מראה נייטרלי כדי שמי שנכנס לחדר היחסית קטן לא ירגיש מוקף ומותקף בגירויים ויזואליים שעלולים לייצר תחושת צפיפות. מצד שני תמונה, ואפילו גדולה או צבעונית מאוד, או כזו שכוללת מוטיבים יוצאי דופן, יכולה להפוך את החלל למעניין מאוד. דוגמה נוספת לתוספת שמשדרגת את השהות בשירותים היא סטנד מסוגנן ועליו ספרים או עציץ שובה לב, ובאופן כללי בהחלט אפשר גם להעז במהלך עיצוב חדר שירותים מחדש.

היתרונות של תכנון מקצועי

שיפוץ כללי יופקד בדרך כלל בידיים מקצועיות של מעצבת פנים עם ניסיון בשיפוצים, ובמסגרתו תכנון חדר השירותים יתבסס גם הוא על ניסיון רחב וידע ספציפי. אבל גם כשמחליטים לעצב “רק” את חדר השירותים כדאי להיעזר במומחיות של אשת מקצוע. תכנון מוקפד ומדויק מבטיח גם מקסימום נוחות, גם מקסימום עמידות וגם אסתטיקה מרבית, חוסך טעויות יקרות ובנוסף עשוי לחסוך גם בסעיף של עלות החומרים בזכות ההיכרות של המעצבת עם הספקים השונים בתחום. בהתאם זוהי הבחירה שמבטיחה את יחס העלות-תועלת המשתלם ביותר – ובעיקר את חדר השירותים המוצלח ביותר.

 
 
שדרוג אווירת הבית עם עיצוב מודרני