עיצוב ובניית ממ"ד: יצירת מקלט בטוח בבית שלכם

ממ"ד, הלוא הוא מרחב מוגן דירתי הנו חדר בבית שאחראי להגן על דיירי הבית בעת מתקפת טילים, ירי ואיומים ביטחוניים נוספים. החשיבות של בניית ממ"ד בבית פרטי במדינת ישראל גדול לאין שיעור ובנייה זו אף מעוגנת בחוק משנת 1992. כל דירה חדשה שנבנתה החל משנה זו, חייבת לכלול חדר ממ"ד.

בעבר, מרבית הבניינים הישנים הכילו בתוכם מקלט משותף לכלל הדיירים ולכל הפחות היה מקלט שכונתי בקרבת מקום. החשיבות בהגעה מהירה למרחב הביטחון גרמה לכך שאנשים רבים בוחרים בפתרון של בניית ממד בבית פרטי.

עיצוב ובניית ממ"ד הוא תהליך שחייב להיעשות בקפידה רבה. המאמר הבא ישפוך אור על התהליך ויסביר את הדרך הנכונה לעשות זאת.

השלבים העיקריים בעת בניית ממ"ד:

  1. תכנון אדריכלי: יש להיעזר בשירותיו של אדריכל/ית מוסמך. בשלב זה, איש המקצוע מספק תוכנית מפורטת הכוללת את המיקום, הגודל, בחירת עיצוב פנים וחוץ של המרחב המוגן וכמובן תכנון התשתיות הנדרשות כלה באינסטלציה, חשמל ועוד.
  2. היתר בנייה: על מנת לבנות ממ"ד, יש להגיש בקשה להיתר בנייה מהוועדה המקומית לתכנון ובניה בעירכם. הבקשה כוללת את התוכנית אותה סיפק האדריכל, חוות דעת של מהנדס חשמל ומהנדס בניין והמצאת אישורים נוספים במידת הצורך.
  3. עבודות בנייה: לאחר שהתקבל היתר הבנייה, ניתן להתחיל בעבודה. השלבים בעבודה זו כוללים, בניית קירות, ביסוס, התקנת גג, התקנה של דלתות וחלונות מוגנים, עבודות טיח וצבע, ריצוף, אינסטלציה וחשמל ברמת המעטפת.
  4. גימור: לאחר שהתקבלה מעטפת עם סיום הבניה, מבצעים את עבודות הגימור להשלמה סופית של הבניה. עבודות גימור כוללות בחירה והתקנה של רהיטים, תאורה, אביזרים ועוד.

הנה כמה המלצות לעיצוב ובניית ממ"ד באופן יעיל:

  • תכנון מקדים: לתכנון מקדים יש חשיבות מכרעת בתהליך. חשוב לתכנן היטב טרם תחילת עבודות הבניה ולשים לב כי הגודל אכן מספק. כמו כן, בחירת מיקום מדויק ולוודא שהעיצוב מתכתב עם הסגנון הקיים בבית.
  • שימוש בחומרים איכותיים: איכות היא בהחלט לא מילה גסה, בעיקר שמדובר בביטחון האישי שלכם ושל בני ביתכם. אתם בוודאי לא רוצים להקל ראש בבחירה הזאת. שימוש בחומרים עמידים ואיכותיים בתהליך הבנייה הנו קריטי. חשוב להישמע להוראות והנחיות פיקוד העורף, ולהקפיד על תקן "מגן דוד אדום".
  • שמרו על הבטיחות: הקפידו לשמור על כללי הבטיחות הנדרשים בעת עבודות הבנייה ונקטו בכל אמצעי הזהירות הנדרשים ואף יותר.
  • השתמשו באנשי מקצוע: התייעצו עם אנשי מקצוע לרבות מהנדס בניין, אדריכל, מהנדס חשמל ואינסטלציה לאורך כל תהליך הבנייה.

מה החשיבות והיתרונות בבניית ממ"ד?

כזכור, חדר ממ"ד מספק הגנה לדיירי הבית וישנה חשיבות רבה לתהליך בניית ממד על עמודים. היתרון המובהק בכך הוא ההגנה מפני אירועים מסוכנים דוגמת מתקפות טילים, רעידות אדמה ואף פליטות גזים רעילים. דירה או בית שיש בהם ממ"ד, מאפשרים הגעה למרחב המוגן בזמן קצר ונוח יותר.

בנוסף, בזמני שיגרה חדר זה מתפקד כחדר לכל דבר וניתן להשתמש בו למגוון שימושים. בניית ממ"ד מגדילה את שטח הבית ואף מעלה את ערכו הכלכלי והפונקציונלי בכמה מונים, בעיקר במדינת ישראל.

עלות בניית ממ"ד

כמה עולה לבנות חדר ממ"ד בבית?

עלות בניית ממ"ד נקבעת על ידי משתנים רבים כולל: גודל, מיקום, סוג הנכס ועוד ומשתנה, בהתאם למורכבות הפרויקט.

חשוב שתדעו, שניתן לעצב את המרחב המוגן כדי שיתאים לצרכים האישיים ולסגנון הייחודי שתרצו, תוך התחשבות בתקציב העומד לרשותכם.

זכרו, כי בניית ממ"ד הוא פרויקט מורכב המצריך תכנון קפדני, ביצוע מקצועי ופיקוח צמוד. נוסף לכך, ישנן אפשרויות רבות לעיצוב חדרי ביטחון על ידי שימוש בחומרים, טקסטורות וצבעים שונים, שמשפיעים גם הם על מחיר הפרויקט.

בניית ממ"ד עם 72Gag

בסיכומו של דבר, עיצוב ובניית ממ"ד הוא פרויקט חשוב וחיוני להבטחת בטחון דיירי הבית שלכם. תכנון וביצוע איכותי, יחד עם איש מקצוע אמין, יבטיח את הצלחת הפרויקט ויקנה לכם שקט נפשי.

אני אביב קופלר,מעצבת ואדריכלית פנים, כאן כדי ליצור עבורכם מקלט בטוח בבית שלכם, לנוחיותכם וביטחונכם. אם גם אתם מעוניינים בפרויקט בניית ממ"ד, צרו איתנו קשר עוד היום  במספר: 054-4600442  לתיאום פגישת ייעוץ. יחד, נברר מהו סגנון העיצוב הרצוי עבורכם ונענה על כל השאלות. שריינו לכם ביטחון מעוצב בקפידה, למה אתם מחכים?