עיצוב בית קטן – כל מה שצריך לדעת בגדול

מי מאיתנו לא חלם לגור בבית ענק ומפואר עם שטח גדול המונה חללים גדולים ומפנקים? אבל הרצוי לא תמיד מתיישב בקנה אחד עם המצוי. אנשים רבים מתגוררים או מחזיקים בדירות קטנות, בטווח של 30-60 מטר רבוע. עיצוב בית קטן הנו אתגר גדול, אבל בעזרת חוש יצירתי וניסיון, שיפוץ דירה קטנה מהווה הזדמנות מרתקת להפיכת חלל מוגבל למרחב מעוצב, נעים ופונקציונלי.

האתגר המרכזי בעת עיצוב דירות קטנות מאד, הוא הצורך למקסם את השימושים במרחב הקיים ולהתחשב כמובן בצרכים השוטפים של דיירי הבית. המטרה היא לייעל את השטח הקיים ולייצר מרחב פונקציונאלי ומעוצב היטב. כדי לפצח את הנוסחה הזו, יש לבצע תכנון מקדים ומושכל, תוך שימוש יעיל באלמנטים דקורטיביים, ריהוט מותאם והכי חשוב שימת לב בפרטים הקטנים ביותר.

שיפוץ דירות קטנות מהווה הזדמנות ייחודית הנובעת מהאפשרות ליצור תחושה אינטימית וחמימה, תוך שימוש בצבעים, תאורה וחומרים נכונים. עיצוב נכון יכול להפוך את הדירה הקטנה למקום מפלט מרגיע ומזמין, על ידי ניצול מקסימלי של כל פינה ופינה.

ריכזנו עבורכם את עקרונות הברזל בעיצוב דירה קטנה

  1. צבעים בהירים: שימוש בצבעים בעלי גוון בהיר דוגמת לבן, אפור בהיר או שמנת, מייצר תחושת מרחב ואווריריות. השימוש בהם נעשה הן בבחירת הריהוט והן בצביעת הקירות.
  2. ריהוט פונקציונאלי: הקפידו בבחירת ריהוט רב תכליתי, אשר מספק פתרונות לכמה שימושים במקביל, למשל מיטות עם ארגזי אחסון, שולחן מתקפל או ספה נפתחת למיטה. בחרו ריהוט קומפקטי, מותאם אישית לסגנון שלכם על מנת ליצור תחושה של חלל רחב יותר.
  3. אחסון חכם: ניצול מושכל של שטחי אחסון הוא שלב הכרחי בעיקר בדירות קטנות. עשו שימוש במדפים תלויים, סלסלות אחסון, ארונות קיר ועוד.
  4. תאורה נכונה: השתמשו בתבונה בתאורה הטבעית שלכם. בחרו בחלונות גדולים, השתמשו בתאורה שקועה, נכונה ומותאמת לכל אזור בבית.
  5. אקססוריז: אביזרים מדויקים יכולים להוסיף צבע ולהפיח חיים בחלל, יחד עם זאת חשוב לבחור בקפידה פריטים חשובים ולא להעמיס. בדירות קטנות הכל צריך להיות מינימליסטי ומדויק.
  6. יצירתיות: זה הזמן שלכם לעוף במרחבי הדמיון, אל תחששו להשתמש בפתרונות לא שגרתיים ויצירתיים, תוך שימוש חכם בחומרים וצבעים, עד שתהפכו את הדירה הקטנה שלכם למרחב ייחודי ומותאם אישית לכם ולצרכים שלכם.

כמה עולה שיפוץ דירה קטנה?

עלות שיפוץ של דירה קטנה אינה נקבעת באופן גורף, אלא נגזרת של מספר פרמטרים חשובים, ביניהם גודל הדירה, סטנדרט הבנייה והיקף השיפוץ. לפניך פירוט של הגורמים השונים:

  1. היקף הפרויקט – ניתן לעשות הבחנה בין שיפוץ קוסמטי הכולל בתוכו צביעה, הוספת פרקט במקום ריצוף, תיקונים קלים והלבשת בית. זאת, בשונה משיפוץ מקיף אשר כולל שינויים מבניים של ממש, קרמיקה, ריצוף, אינסטלציה, חשמל, החלפת תשתיות, חשמל ואפילו החלפה או שדרוג משמעותי של המטבח. לכן, עלויות שיפוץ זה משמעותית יקרות יותר.
  2. איכות החומרים –עבודה עם חומרים עמידים ואיכותיים תקנה תוצאה ארוכת שנים, תחסוך תיקונים עתידיים אך גם תייקר את העלויות.
  3. רמת הגימור – רמת גימור סטנדרטית תוזיל גם כן את העלויות. לעומתה, בחירה ברמת גימור גבוהה, הכוללת: תאורה ייחודית, עבודות גבס מורכבות וכדומה תייקר את העלויות.
  4. גודל הדירה – עלויות השיפוץ קטנות, בהתאמה, מפני שנעשה שימוש בפחות חומרים וזמן העבודה מתקצר. בגדול, עלויות שיפוץ דירה קטנה יכולות לנוע בין עשרות למאות אלפי שקלים, כתלות בפרויקט.
  5. תכנון מקדים – ההמלצה העיקרית היא לתכנן מראש באופן יסודי את כל הפרטים, תזכרו שתמיד יהיו גורמים בלתי צפויים וחשוב לצמצם אותם, עד כמה שניתן, בעזרת תכנון יעיל. עם זאת, יש להקצות תקציב נוסף של בין 10-15 אחוזים עבור תיקונים או בלת"מים, שייתכן ויצוצו במהלך השיפוץ.

אל תעשו זאת לבדכם

אנשים רבים בוחרים לשפץ את ביתם לבד, מסיבות שונות, שלרוב מסתכמות בחסכון כלכלי. עם זאת, לעתים הזול עולה ביוקר ולכן, מומלץ להיעזר באיש מקצוע. ליווי צמוד של פרויקט השיפוץ על ידי אדריכלי/ת או מפקח בנייה יקנה לכם ביטחון ויבטיח שהפרויקט יתבצע בצורה איכותית, בהתאם לתכנון ולתקציב.

עיצוב דירה קטנה עשוי להיות פרויקט מאתגר, אך בעזרת שמירה על עקרונות העיצוב ותכנון מקדים עם איש מקצוע ניתן להפוך את הדירה הקטנה למקום המפלט המושלם עבורכם.

אצלנו, ב-72Gag, הקונספט הוא פשוט: התחייבות לשיפוץ דירה, כולל עיצוב פנים, תוך 21 ימי עבודה. כבר למעלה מעשור שאנחנו מלווים לקוחות מרוצים לתוצאות מרהיבות בהובלת אביב קופלר, מעצבת פנים מנוסה, שחיה ונושמת את עולמות העיצוב.

אם גם לכם יש פרויקט שיפוץ דירה קטנה, הגעתם למקום הנכון! עם תשוקה אינסופית לצבעים וטקסטורות, נתכנן יחד את בית החלומות שלכם, כאן הגודל בהחלט לא קובע. לשאלות ולפרטים נוספים, צרו איתנו קשר עוד היום במספר: 054-4600442 ונשמח לעמוד לשירותכם.

שיפוץ דירה קטנה