המדריך לעיצוב והלבשת בתים: יצירת מרחב פונקציונלי ומסוגנן

עיצוב והלבשת בתים הינם תחומים אשר משלבים בתוכם יצירתיות, אסתטיקה ופונקציונליות. מטרת העל שלהם, היא ליצור חללים מותאמים לטעם האישי ולצרכים של הלקוחות, בעזרת מרחבים מזמינים ונעימים. הלבשת הבית נעשית בעזרת שימוש באביזרים, תאורה נכונה וריהוט מתאים.   

הום סטיילינג או עיצוב פנים?

הום סטייליניג הלבשת בתים שונה מעיצוב פנים, שכן עיצוב פנים מתייחס לתחום מקצועי רחב יותר, הכולל בתוכו עיצוב מבני ותכנון אדריכלי. על מנת שיתקבלו חללים יעילים, פונקציונליים ונוחים, עיצוב פנים נעשה תוך התחשבות באקוסטיקה, בתאורה ובתשתיות הקיימות. לשם כך נעשה שימוש בטקסטורות שונות, צבעים וחומרים מותאמים לסגנון הנבחר.     

הלבשת דירה, לעומת זאת, נעשית כאשר שימת הדגש תהיה בעיקרה תהיה על שינויים קוסמטיים בלבד, אשר אינם דורשים שיפוץ מקיף. תהליך זה כולל בין היתר התאמת צבעים, וילונות, שטיחים, אביזרים דקורטיביים, טפטים וכן בחירת ריהוט.

לפניכם מספר טיפים לעיצוב הבית:

1. החליטו מראש מהו סגנון העיצוב האהוב עליכם: רגע לפני שאתם מתחילים לעצב את הבית, חשוב להגדיר את סגנון העיצוב האהוב עליכם. ישנם מגוון סגנונות עיצוב, כולל: קלאסי, כפרי, מודרני ואפילו תעשייתי – איזה מהם הוא המועדף עליכם? בחירת סגנון עיצוב מנחה חשובה ותסייע לכם לקבל החלטות מושכלות בעת בחירת צבעים, ריהוט, אביזרים ועוד.

2. תיצמדו לתקציב: טרם התחלת הפרויקט, קיבעו תקציב מראש והקפידו להיצמד אליו. כך תוכלו להימנע מהוצאות מיותרות ולא צפויות, בכך תתאפשר לכם האפשרות לתכנן את הפרויקט בצורה אפקטיבית ונכונה.

3. הערה להארה: תאורה היא מילת מפתח בתהליך העיצוב. שימוש נכון בה נועד על מנת להדגיש אלמנטים עיצוביים, להגדיל את תחושת המרחב וליצור אווירה מזמינה ונעימה.

4. שימוש נכון בצבעים: לצבעים יש תפקיד מכריע על האווירה בבית, בחירה נכונה של צבעים תגרום למרחב להפוך מזמין ונעים. בעת בחירת הצבעים צריך לקחת בחשבון את סגנון העיצוב הכללי של הבית, מה גודל החלל וכן לכיוון האור הטבעי, שעם בחירה נכונה יכול לתת אימפקט מושלם לצבע הנבחר.

5. אביזרים דקורטיביים: שימוש באביזרים דקורטיביים יסייע לכם להביא את החתימה האישית שלכם בכל מה שקשור בתהליך העיצוב. שימו לב – חשוב שכמות הפריטים תהיה פרופורציונלית. מומלץ לזכור את המשפט הידוע שאומר שלעתים 'פחות הוא יותר'.

6. סדר וניקיון חובה: בסופו של יום, לא משנה עד כמה הבית שלכם יהיה מעוצב בטוב טעם כל זה בטל בשישים ברגע שהבית מלוכלך, מבולגן או שניהם (לא עלינו!). הקפידו על ניקיון יסודי וארגון הבית באופן שוטף, על מנת ליצור מרחב נעים ומזמין.

7. שאבו השראה: ישנם מקורות מגוונים ומרובים מהם תוכלו לקבל השראה לעיצוב הבית, בעיקר בימינו שהכול נמצא אצלנו בנייד. מגזינים ייעודים, אתרי אינטרנט, תוכניות טלוויזיה ביקור בחנויות עיצוב ואפילו מובילי דעה ברשת יכולים להוות עבורכם מקורות לקבלת השראה.

8. התייעצות עם אנשי מקצוע: אחד הטיפים החשובים. לכל אחד יש את המומחיות שלו, לכן אל תהססו להתייעץ עם מומחים מהתחום העוסקים בתחומי עיצוב פנים והום סטיילינג, הלוא הם חיים ונושמים את זה, מי כמותם יוכל לסייע לכם בקבלת החלטות נכונות בתהליך עיצוב הבית כדי שגם תוכלו להנות מעיצוב פונקציונלי מקצועי וגם מסוגנן היטב.

9. תהנו מהדרך: להנות מהתהליך זו ללא ספק העצה הכי טובה שתקבלו. עיצוב והלבשת בתים הוא תהליך רווי יצירתיות והנאה. זה בדיוק הזמן שלכם לתת חופש לדמיון ולסגנון האישי שלכם עד לקבלת התוצאה שתמיד חלמתם עליה, שתרגום לכם להרגיש בנוח ופשוט הכי בבית. 

מלבישת בתים

הלבשת בתים עם 72Gag

הבית שלכם הוא המקום בו אתם מבלים את מרבית זמנכם, כך שבין אם אתם מעוניינים בשינוי קל ובין אם מתכננים שיפוץ מקיף, עיצוב והלבשת בתים יסייעו לכם ליצור את הבית שתמיד חלמתם עליו, כזה שמשקף את הטעם האישי שלכם.

אני אביב קופלר, מלבישת בתים ומעצבת פנים. אשמח להגשים לכם את כל פנטזיות העיצוב  ולעזור לכם להגיע לתוצאה מרהיבה, שהיא לא פחות ממושלמת. אל תמתינו וצרו איתנו קשר עוד היום במספר: 054-4600442 ונשמח לתאם לכם פגישת ייעוץ, לאפיין יחד אתכם את הצרכים שלכם, לבחור את העיצוב הרצוי במסגרת התקציב שלכם ונצא לדרך.

למה אתם מחכים? בואו נעצב ביחד.