עיצוב דירות בלבן

לבן אולי נתפש כצבע משעמם משהו, במיוחד בעידן שבו אנחנו מוצפים גירויים, רובם עזי מבע – אבל דירה שמעוצבת בחוכמה על בסיס הצבע שמשדר ניקיון וטוהר היא בהחלט לא מקום משמים אלא להיפך, מרחב שתמיד נעים מאוד לשהות בו.

המינימליזם שמדגיש את הקיים

לבן הוא גוון בעל אופי מינימליסטי, כזה שלא מושך אליו יותר מדי תשומת לב ובהתאם אחד היתרונות הבולטים והמובהקים של עיצוב דירות בלבן הוא שניתן ליצור מוקדי עניין מדויקים מאוד, בדיוק במקומות שאנחנו רוצים למשוך אליהם את תשומת הלב של בני הבית והאורחים המגיעים אליו.

פתיחות, שחרור, שלווה וניקיון

אחד המרכיבים המרכזיים של תהליך עיצוב דירה, כל דירה שהיא, הוא אפיון התחושות והרגשות שאמורים לעורר כל אחד מהחללים בבית.

עבור מי שמבקש ליצור חללים שמשדרים רוגע ושלווה, התבססות על הצבע הלבן במסגרת עיצוב הבית היא פתרון מתבקש, שהרי הגוון הבהיר ביותר הוא גם זה שמשרה את הרוגע הרב ביותר.

בנוסף דירה לבנה היא גם מרחב שמשדר תחושות של ניקיון ואסתטיקה מוקפדת מעצם היותו צח כשלג, ועוד מאפיינים מבורכים של חללים לבנים הם פתיחות, שחרור ועוצמה, שהרי כפי שמים שקטים חודרים עמוק כך גם הצבע הלבן מתנחל באפקטיביות בלבבות.

הגוונים השונים של הלבן

במסגרת עיצוב דירות בלבן ובפרט כשהוא מבוצע על-ידי אנשי מקצוע יצירתיים ומנוסים, ניתן לשחק עם הגוונים השונים של הלבן, בכל אחד מהמרחבים השונים של הבית,
כך שאם ישנו מישהו שחושש כי בית לבן הוא בית משעמם הרי שהחשש הזה מתפוגג כבר כשרואים את הסקיצות הראשונות – וכמובן שהתוצאה הסופית מרשימה ומעניינת אף יותר.

בהקשר זה חשוב להדגיש שישנם גוונים שונים של לבן שלא יוצרים הרמוניה נעימה לעין ביניהם, ועל כן עיצוב דירה בלבן מחייב תשומת לב מרבית לכל פרט ולכל ניואנס.

לפזר צבע או ליצור ניגוד עם שחור ואפור?

באופן טבעי ברוב רובם של המקרים דירות לבנות מבוססות על גוון זה, אבל כוללות גם צבעים נוספים, במינונים מדויקים ועוד יותר מכך במיקומים אופטימליים כך שעיצוב הדירה יעניק לבעליה איכות חיים מיטבית.

אפשרות אחת היא לפזר הבזקי צבע דומיננטי ובולט מאוד – למשל גוונים של אדום, כתום וכו'. צבעים עם נוכחות משמעותית גם יוצרים מוקדי עניין וגם מדגישים את האיכויות של הלבן.

אופציה נוספת היא משחקים של לבן ושחור, או לבן עם גוונים של אפור, שברוב המקרים מעניקים מראה דרמטי למדי לבית.

גם מטבח לבן?

גם מי שמבקש ליהנות מדירה לבנה למשעי נרתע לעתים מההיצמדות לגוון הלבן כשמדובר במטבח.

החשש מובן: עיצוב דירות חייב להתבצע מתוך מחשבה לא רק על האסתטי אלא גם על הפרקטי, ומטבח מעצם טבעו הוא מקום שרוחשת בו פעילות ערה שעלולה להפוך את הלבן למלוכלך תוך זמן קצר.

מצד שני, אפשר להירגע – בימינו ישנם חומרים מתקדמים שמאפשרים לעצב כל מרחב בכל צבע, ולנקות אותם בקלות וביעילות. בפרט תוכלו ליהנות ממטבח פורמייקה לבן כחלק מדירה בהירה.

לא לשכוח תאורה במסגרת עיצוב דירה לבנה

עיצוב
דירה לבנה מחייב מתן תשומת לב רבה גם לנושא התאורה, ובפרט כדאי לאפשר לכמה שיותר אור טבעי לחדור לבית, שכן זהו האור המחמיא ביותר לצבע הלבן.

את גופי התאורה כדאי לבחור כך שיהיו חמימים, על-מנת למנוע מצב שבו הלובן נתפש כניכור, ועוד המלצה היא להוסיף לכל חלל פריטים בעלי אופי אינטימי שיתרמו אף הם חמימות ונעימות.

אולי יעניין אותך קריאה נוספת על: