פינוי פסולת בנייה בסיום שיפוץ דירה

מתכוונים לעשות שיפוץ רציני בדירה? אם התכוונתם לשבור קירות, להחליף מטבח, רצפה או כל דבר אחר שמייצר פסולת, עליכם לדאוג גם לפינוי של הפסולת שתיווצר. כיצד תעשו זאת? בעזרת חברת קבלן לפינוי פסולת. במאמר שלפניכם מספר דברים שאתם חייבים לדעת על פסולת לפני שאתם עושים שיפוץ (ובמיוחד אם אתם בונים בית חדש).

 מי צריך לפנות פסולת?

מי שבונה בית חדש בוודאות צריך לדאוג לפינוי פסולת. אצל מי שמשפץ זה תלוי בכמות הפסולת שהוא מייצר. אדם שהחליט רק לצבוע את הבית ו/או לעשות הנמכות גבס, לא צריך להעסיק חברה שתפנה את הפסולת. לעומת זאת, אם אתם שוברים קירות, מחליפים ארונות מטבח, ריצוף וכד', תצטרכו לפנות את הפסולת באחת הדרכים הבאות:

כדי לדעת מה בדיוק אתם צריכים, עליכם לבדוק עם חברת פינוי פסולת המתמחה בפינוי פסולת בניין. כדאי להתייעץ עם יותר מחברה אחת כדי לוודא שלא מנסים לדחוף לכם שירותים שאתם לא באמת צריכים. במידה ואתם צריכים מכולה, תוכלו להשכיר אותה למשך תקופת השיפוץ ובסופה יבואו לקחת את המכולה אל אתר פינוי הפסולת הקרוב.

 

חשיבות פינוי הפסולת

מבחינה חוקית: החוק מחייב לפנות את פסולת הבניין אך ורק ע"י קבלנים מורשים ורק אל אתרי הטמנה ומיחזור שהמדינה אישרה. פינוי למקומות אחרים הינו עבירה על החוק והקנסות גבוהים במיוחד. (אלפי שקלים על פינוי שיכל להיגמר בכמה מאות בלבד).

מבחינה סביבתית: פינוי פסולת אל האתרים המורשים תורם בשתי דרכים לסביבה ירוקה יותר:

  • הפסולת המגיעה לאתרים המורשים ממוינת לחומרים שניתן למחזר אשר הולכים למיחזור ולחומרים שלא ניתן למחזר אשר הולכים להטמנה. המיחזור עוזר לשמור על הסביבה ומפחית את כמות החומרים המוטמנים אשר מזיקה לסביבה.
  • פסולת המושלכת בפאתי ערים וכפרים, ביערות ושטחים פתוחים, מסכנת בעלי חיים וצמחים החיים בסביבה הזו והורסת אזורי מחייה שלמים. בנוסף, הפסולת מזהמת את האדמה ומי התהום עליה היא יושבת. אם כל זה לא מספיק, פסולת בניין אשר מתלקחת גורמת לחומרים רעילים ומסרטנים להגיע לאוויר שאנו נושמים ובכך מסכנת את חיי התושבים.

כמה עולה לפנות פסולת בניין?

מדובר בכמה מאות שקלים במקרים של שיפוצים קטנים ובאלפים בודדים במקרה של שיפוצים גדולים או בנייה מחדש. ישנם עזרים ושירותים נוספים העלולים לייקר את המחיר כמו שרוולים (אשר תצטרכו עם הדירה שלכם בקומה גבוהה), בובקטים וכד'. עלויות הפינוי נמדדות בדרך כלל על פי כמות הפסולת, אורך הפרויקט, כמות הכלים הנדרשים והמרחק מאתר פינוי הפסולת.