טפט או צבע לקיר? השוואת יתרונות וחסרונות

הקירות הם אחד הגורמים הדומיננטיים ביותר בעיצוב של כל מרחב – בין אם מדובר בסלון, בין אם חדר ילדים, חדר שינה, מטבח או משרד. בהתאם כדאי להקדיש תשומת לב למראה שלהם, ובפרט ישנה ההתלבטות בין צביעת הקיר לבין הדבקת טפט עליו. לכל אחת מהאופציות גם יתרונות וגם חסרונות, ומודעות לאלה וגם לאלה תבטיח בחירה מושכלת בין הצבע לטפט כך שהחלל יזכה למראה מחמיא במיוחד.

צבע לקיר – יתרונות וחסרונות

היתרונות של צבע לקירות

היתרון העיקרי של צביעת הקירות היא פשטות הפעולה. אמנם גם הדבקת טפט על קיר היא לא משימה בלתי אפשרית אבל על-מנת שהתוצאה תהיה מושלמת במרבית המקרים יש להפקיד את המלאכה בידיים מקצועיות ומנוסות. עוד יתרון של צבע לקיר הוא המגוון האינסופי של האפשרויות – שוב, גם טפטים מקנים לנו בחירה מרובה, אבל מניפת הצבעים שניתן להגיע אליה בימינו היא מגוונת להפליא כך שתוכלו למצוא בדיוק את הגוון הרצוי. בנוסף ניתן לצבוע חלקים שונים של הקירות במרחב שאותו רוצים לעצב בגוונים שונים וכך להגיע לתוצאה ייחודית ומקורית, ועוד אופציה שמקנה לנו צבע קיר היא צביעת שכבה ראשונה בגוון בהיר יחסית והוספת שכבה שנייה בגוון כהה יותר, כשאת השכבה השנייה צובעים בתנועה שנראית כמו איקסים כך שמתקבל מראה וואשי.

החסרונות של צבע קיר

החיסרון העיקרי של צביעת הקירות הוא הבלגן והלכלוך שמייצרת פעולה זו. על-מנת שהרצפה, הרהיטים, המשקופים, החלונות ושאר הפריטים בחלל שאותו מעצבים לא יתלכלכו יש להגן עליהם בשלל אמצעים (ואת הרהיטים צריך גם להזיז), כך שכרוכה לא מעט טרחה עוד לפני התחלת הצביעה עצמה. גם לאחר שמסיימים לצבוע את הקירות ישנה עוד עבודה, בעיקר ניקיון המרחב, שכן לא משנה כמה נזהרנו, תמיד מגיע צבע גם למקומות שבהם הוא לא אמור להיות.

עיצוב חדר ילדים

טפטים – יתרונות וחסרונות

החסרונות של הטפטים

חיסרון אחד של אופציית כיסוי קיר בטפט הוא כאמור הצורך באיש מקצוע מיומן כדי לבצע את ההדבקה ללא רבב וכך שהטפט אכן ייראה במלוא הדרו וללא קימוטים או גלים מעצבנים. אמנם במקרים רבים גם צביעת קירות מתבצעת ע"י צבעים מנוסים, אבל רובנו מסוגלים לצבוע לבד קירות ולהגיע לתוצאות יפות.

עוד חיסרון של הטפטים הוא הסיכון להצטברות עובש מתחתם בלי שנוכל לראות אותו ולהיות מודעים לסכנה הבריאותית (עובש מגדיל את הסיכון למחלות של דרכי הנשימה וגם לסוגים שונים של סרטן). כמו כן נדרשת השקעה רבה יותר בהחלפת טפט שסר חינו מאשר בצביעה מחודשת של קיר שכבר לא יפה בעינינו.

טפט לקיר – יתרונות

ראשית, טפט הוא הסוואה מעולה לקיר שיש בו פגמים מסוימים, בעוד שצבע לא יטשטש אותם. שנית, המגוון העצום של הטפטים מאפשר גם למי שאינו יצירתי במיוחד ליהנות מקיר מעניין ושובה לב, ולא "רק" קיר ססגוני וייחודי אלא גם כזה שהוא בדיוק לטעמו שכן ישנם טפטים בשלל סגנונות.

עוד כדאי לדעת שהטפטים המיוצרים כיום עמידים להפליא, לא מתקלפים כבעבר ובנוסף חלקם רחיץ כך שניתן לנקות טפט שהתלכלך בקלות.

מידע נוסף שעשוי לעניין אותך:

טיפים לעיצוב הבית על סמך הפנג-שואי
שיפוץ חדר האמבטיה – איך לבחור מקלחון