שיפוץ דירה קטנה – אותו הדבר, רק בקטן

החלטות שצריך לקבל לפני שיפוץ

נדמה לי שאת המאמר הזה אני עומדת לכתוב, גם בלי שאתכוון, עם המון סנטימנט אישי ורגשי.
הנה אני עומדת לכתוב על שיפוץ דירה קטנה, עניין של יום-יום עבורי, ואך לפני כמה ימים הפכתי לראשונה לסבתא ליונתן נכדי, אדם חדש נולד, פיצפון ונהדר….
הפלא הזה, של ההתבוננות בדבר הרך והקטן הזה, שהוא כולו אדם שלם, עולם ומלואו, מזכיר לי שדברים נפלאים באים באריזות קטנות.

כך גם דירות קטנות, ובוודאי הפלא שבשיפוץ דירה קטנה.

בכל שיפוץ דירה עלינו לראות לנגד עינינו את התמונה השלמה- כיצד משתלבים כל חלליה זה בזה, חדרי המגורים וחללי השירות, איך יוצרים ביניהם זרימה והרמוניה- כל מה שמעצם עיצובו קיים בגוף האדם בשלמות עדינה כל כך.

בשיפוץ דירה קטנה עלינו להיות רגישים פי כמה- על אף גודלה ה"ביסקוויטי", הרי אין היא נדרשת למלא פחות פונקציות, מזו שנדרשת להן דירה מרווחת.
עלינו להתחשב בצרכי הדרים בה, להבין את רצונם ואת טבעם על מנת שנוכל לייצר הרמוניה בלתי צפופה, ושלא ניטל ממנה דבר.

ודאי יש שיתייחסו בקלות ראש לשיפוץ דירה קטנה – בעיניהם של אלו, מה שיש הוא שיהיה, והשינוי העיקרי שניתן להכיל בחלל קטן הוא של צבע ואסתטיקה. אבל ניסיוני מראה לי שעם מעט יותר מעוף ורצון טוב ניתן ליצור גם בחלל קטן, מרחב יחסי ונוחות מרובה.

שיפוץ דירות - אביב קופלר
שיפוץ דירה בזמן שיא – אביב קופלר

בהכנת מפרט מקדים לשיפוץ דירה קטנה חשוב להבין מהם מוקדי החיים של המתגוררים בה- ישנם בעלי דירות אשר הסלון הוא המוקד הזוכה לשימוש הרב ביותר, בעוד אחרים מבלים שעותיהם במטבח או בחדר עבודה. הבנה זו תשפיע רבות על התכנון המקדים לשיפוץ ותסייע בחלוקת החלל בדרך שתשרת את בעליו באופן מיטבי. נקודה חשובה נוספת היא האיפסון:עקב אכילס של הדירות הקטנות!!!היכן לאפסן אלבומים,ספרים שלא מוכנים להיפרד,בגד נוסטלגי ואוספים שונים.לפתע מגירות גדולות על גלגלים נשלפות מתחת למיטה ואפילו הצוקל במטבח הופך למגירות שטוחות לאיפסון כלי עבודה וקופסת ציחצוח הנעליים….

כמו בכל שיפוץ דירה גם בשיפוץ דירה קטנה חשיבות רבה לתכנון שיפוץ חדר הרחצה והאינסטלציה שבה- גם בדירה קטנה ניתן ליצור חדר רחצה אינטימי, מסוגנן ומפנק, ובעזרת תכנון נכון גם לבחור להרחיקו ממוקדי האירוח או דווקא לשלבו פתוח ,לתוך חלל חדר השינה.

כפי שהקדמתי לומר, כך גם אסיים, שיפוץ דירה קטנה הוא עולם ומלואו. זהו העולם בו חיים ומבלים את ימיהם לקוחותיי אשר עבורם אתכנן את הטוב ביותר, וממש כמו שנכון עבור כל תינוק קטן שזה עתה נולד, כך גם לדירה קטנה נחוצות בסך הכל תשומת לב וראיית הפוטנציאל.

שיהיה לכם בכיף ולי בשעה טובה ובנחת!