פינות ישיבה – מגמות בתחום

בעבר במרבית הבתים היינו נתקלים בפינות ישיבה בעיצוב קבוע. בדרך כלל הן היו ממוקמות בסלון ולעיתים גם במרפסות. עם הזמן ובמיוחד בשנים האחרונות, אנחנו רואים כיצד סגנון פינות הישיבה השתנה וגם כיצד מיקומם השתנה. זאת בהתאם לשינויים שונים שביצענו בעיצוב הבית ושינויים בעיצוב הפינות עצמן.

למי שפחות זוכר, הרי שבעבר מרבית פינות הישיבה בסלון עוצבו בסגנון 3-2-1, המראה הקלאסי שכמעט בכל בית היה. לעיתים על פינת ישיבה זו, נוספה כורסת טלוויזיה נפתחת עם מקום לרגליים, בדומה לכורסה שכיכבה בלא מעט תוכניות טלוויזיה החל מארצ'י באנקר בשנות השבעים.

היום דברים השתנו ופינות הישיבה תופסות מקום אחר ומשמעותי יותר וזוכות לעיצובים שונים, בין היתר גם גדלו המקומות בבית בהם אנחנו מציבים פינות ישבה. לא עוד רק סלון מול הטלוויזיה ומרפסת, אלא הרבה מעבר לכך.

הדגמים הבולטים והמועדפים

אחד מהשינויים הבולטים בתחום חל עם עיצוב פינות ישיבה מחוברות. מדובר על פינת ישיבה בצורת ר', שמחוברת וכך ניתן גם לשבת וגם לשכב עליה. חלק גדול מאותן פינות ישבה, הן מודולאריות, כלומר ניתן לפירוק והרכבה. יתרון נוסף של אותן פינות ישיבה, שהן לא אחידות בצבע. כלומר הן מגיעות במגוון צבעים מה שמוסיף נפח ייחודי לעיצוב שלהן ולעיצוב החדר בכלל. פינות  מסוג זה מוצגות הרבה בסלון, אך אפשר למצוא אותן גם בחדרי עבודה, במרפסות ובחדרי ילדים.

דוגמא אחרת למגמה חדשה יחסית בתחום הן פינות הישיבה על במה. מדובר בפינות ישיבה שנראות כמו ספות אך במקום שהן יהיו ממקומות על הרצפה הן ממקומות על במת עץ קטנה. יש לכך מספר יתרונות: ראשית, זה מונע מגע של הכריות עם הרצפה, מה שמונע מהן להתמלא באבק. שנית, הבמות יכולות להיפתח וניתן לאחסן בהן דברים, שלוש, הן מוסיפות נופך אחר לעיצוב. ארבע, אם מעוניינים לשנות כריות, קל יותר לעשות את זה, כי לא צריך לרפד ולשנות הכל, אלא מספיק לרכוש כריות חדשות. פינות מסוג זה אנחנו יכולים למצוא לא רק בסלון הבית אלא בעיקר בחדרים השונים, ובפרט חדרי ילדים.

דגם נוסף שנחשב פחות פופולארי באופן יחסי ובכל זאת אפשר למצוא אותן בבתים רבים עם ילדים, הן הפינות שעשויות אך ורק כריות. כמו פוף גדול, אנחנו יכולים למצוא כריות גדולות עליהן אפשר לשבת או להיזרק בכיף. מדובר בפינת ישיבה שמתאימה לסלון, למרפסת ולמעשה לכל חדר בו רוצים לנוח בשלווה. היתרון של פינה  כזו, היא צבעונית ומוסיפה גוון חדש לחדר, ניתן להעביר אותה ממקום למקום, וקל לנקות אותה. החיסרון, כלבים נוטים לטפס עליה ולהשאיר שם עקבות של שערות.

לסיכום, אנחנו יכולים למצוא היום מגוון רחב של פינות ישיבה מסוגים וסגנונות שונים. כל מה שאנחנו צריכים לעשות זה, להחליט מה מתאים לעיצוב ולצרכים שלנו.