עבודות שיפוצים בבניין משותף

שיפוץ הבית הוא לא דבר שקורה לנו כל יום. כאשר אנחנו גרים בבניין משותף וכל דיירי הבניין הסיכמו לשפץ את פנים וחוץ הבניין יש מספר דברים שכדאי וחשוב לשים לב אליהם. עבודות שיפוצים בבניין משותף  דורשות הסכמה מלאה של הרוב המכריע של דיירי הבניין בדרך כלל מדובר בשני שליש מהאנשים שהם בעלי דירות בבניין. אין צורך בהסכמה של מי ששוכר דירה בבניין כי הנכס לא שייך לו.

טיפים לשיפוץ בבניין משותף

יש הרבה מאוד טיפים שיכולים לסייע לנו בשיפוץ בבניין משותף. עבודות שיפוצים בבניין משותף   דורשות סבלנות וערבות הדדית. חשוב שנהיה סבלניים וסובלניים לשכנים שלנו בבניין ושננסה להיות מנומסים ונחמדים אליהם. השיפוץ תמיד מתנהל טוב יותר כאשר שוכרים חברה שתהיה אחראית עליו ועל כל ההחלטות שמקבלים במהלכו.

בכל תהליכי שיפוץ יכולים להיות אי נעימויות וחשוב שנהיה מודעים ומוכנים לכך. כדאי למנות וועדה של מספר תושבי הבניין שתהיה אחראית על פתרון של חילוקי דעות או וויכוחים פנימיים. קבוצת דיירים זו תוכל גם להתנהל מול צוות הבנייה ולהגיע מולו להכרעות והחלטות של השיפוץ כמו איזה קרמיקה לבחור או איזה דלת כניסה.

למה חשוב לשים לב שמשפצים בניין משותף?

בכל מה שקשור לנושא של עבודות שיפוצים בבניין משותף חשוב לשים לב לשיתוף הפעולה ואחדות הדעות בין כל הדיירים בבניין לפני שאתם בוחרים קבלן שיפוצים רשום כאשר יש חילוקי דעות בין הדיירים בנוגע לשיפוץ הבניין השיפוץ יכול להיתקע גם אם הוא נמצא באמצע ולא להתקדם. הפתרון הטוב ביותר לבעיות מסוג זה הוא לפנות לאגודה לתרבות הדיור שעוזרת ומסייעת מבחינה משפטית מבחינה זו. מבחינה משפטית זה לא פשוט להכריח דייר שלא רוצה שיפוץ לעשות שיפוץ ולרוב מקרים מסוג זה נמשכים זמן רב בבית המשפט וגם כאשר זה מגיע למשפט בדרך כלל מעבירים את זה להליך גישור. הפתרון הטוב ביותר למקרה בו אחד הדיירים מתנגד לשיפוץ הוא לנסות לשכנע אותו בנועם וחברות ולקוות שהטוב ביותר יקרה והכול יבוא על מקומו בשלום.

ממה חשוב להימנע בעבודות שיפוץ בבניין משותף?

עבודות שיפוצים בבניין משותף יכולות להיות מאתגרות מאוד ולכן חשוב לבחור בחברה ובילה כמו היחידה לשיפוצים. כאשר אנחנו משפצים את הבניין המשותף בו אנחנו גרים חשוב לנסות להימנע מוויכוחים ואי הסכמות עם שאר דיירי הבניין. חשוב לנסות תמיד להגיע איתם לעמק השווה ולשמור על אחדות דעות ויחסי שכנות טובים. 

כאשר השיפוץ בבניין המשותף הוא לא בכל הבניין אלא רק בדירה הפרטית שלנו עלינו להודיע על כך מראש לכל דיירי הבניין. עלינו לוודא שעבודות השיפוץ יתקיימו בשעות המותרות שבהן מותר לעשות רעש ושהן לא יתקיימו בלילות או בסופי שבוע במיוחד בימי שבת וערבי שישי. עוד עלינו לוודא שאי הנעימות מהשיפוץ לשאר דיירי הבניין תהיה פחותה ככל הניתן ולא תפריע לשאר הדיירים.