קרקעות להשקעה – לבחור את הקרקע הנכונה לפרויקט שלכם

רכישת קרקע לצורך בניית בית פרטי או מבנה מגורים אחר, זה לא עניין של מה בכך, לא משנה אם אתם מתכוונים להשתמש במבנה לצורך מגורים או לצורך השקעה. בסופו של דבר, מדובר ברכישה חד פעמית, רכישה שטמונה בה הרבה מאוד כסף ולכן אתם  לא יכולים שלא להשקיע בה זמן ומחשבה בהתאם.

הרבה מאוד ישראלים מחפשים קרקעות להשקעה במקומות שונים בארץ. מאחר ואין הרבה קרקעות שמיועדות להשקעה, אז לא מדובר בעניין פשוט כל כך. במיוחד לאור העובדה שהמחירים אינם נמוכים, בין אם מדובר בקרקע עצמה ובין אם מדובר בהקמת המבנה על הקרקע, בסופו של דבר. אך להבדיל מהשקעות אחרות, הרי כאן מדובר על השקעה לטווח ארוך, השקעה אשר סביר להניח תהיה למשך שנים רבות וסביר להניח, שגם יהיה צורך להתעסק באופן הרבה יותר ממושך מאשר השקעות רגילות. בין אם זה מבחינה בירוקרטית ובין אם זה מבחינות אחרות.

לפני שאנחנו נתייחס לנקודות שונות שיעזרו לנו לבחון כיצד לבחור קרקעות להשקעה, צריך להדגיש, שהדבר הראשון שעלינו לחשוב עליו הוא מה בעצם אנחנו מחפשים ולשם מה. האם אנחנו מחפשים קרקע לצורך בניית בית פרטי משלנו, לצורך בניית פרויקט עסקי או לכל דבר אחר. מן הסתם, מה שאנחנו נחפש, ישפיע ויקרין על הבחירה שלנו. לפחות ככה צריך להיות, בשביל שנוכל לבצע את הבחירה הטובה ביותר מבחינתנו. אין טעם לרכוש קרקע להשקעה, שאיננה עונה על הצרכים ובוודאי לא על התנאים שלנו.

נקודות שיכולות לעזור לנו בבחירה

בית מגורים או עסק – הדבר הראשון שאנחנו צריכים לדעת, לשם מה אנחנו מעוניינים לרכוש את הקרקע. האם אנחנו מתכוונים לבנות בית מגורים או עסק. מאחר ובמקומות רבים, קרקעות מיועדות למגורים או עסקים, הרי שעלינו לדעת מה בכוונתנו לעשות עם הקרקע, בשביל לדעת מה לחפש והיכן.

שימוש עצמי או השכרה – יש מקרים בהם אנחנו נחפש קרקע לצורך שימוש עצמי ויש מקרים בהם נחפש קרקע לצורך בניית מבנה אותו נרצה להשכיר לגורמים אחרים, פרטיים או עסקיים. זה משמעותי, גם בגלל שאם אנחנו נרצה לעשות שימוש בקרקע לצרכים אישיים, אז נבחר אזור, מקום שיתאים לנו לטווח הארוך. אם אנחנו מחפשים קרקע לבנייה לצורך השכרה, נצטרך לבחון את המצב בשוק, המצב באזור, מחירים וכדומה.

תנאים – כמובן שאחרי כל זה, כשנכנס לרזולוציות יותר פרטניות, נצטרך לבחון מה תנאי הרכישה, מה תנאי ההשקעה לאורך זמן, למי יש זכויות על הקרקע, מה אפשר לעשות עליה ועוד. צריך להדגיש כאן, שפה נכנס גם השיקול של עלויות עסקה ובכלל עלויות רכישת הקרקע.

צוות – עלינו לבחון מי יכול לעזור לנו להרים את הפרויקט, בין אם זה בצד הבירוקראטי, הפרוצדוראלי, ובין אם זה בצד המעשי, קרי בניית המבנה על הקרקע.