7 כללים לשיפוצים במרכז בקלילות ובלי לחצים

באחד הפרקים הפופולריים של "צומת מילר", ההורים של אדיר מילר רוצים לשפץ את הבית. זאת אומרת, האמא רוצה והאבא מבועת… בדיוק כמו לקראת לידה, ובאמת הקטעים המצחיקים ביותר בפרק מתרחשים בקורס "הכנה לשיפוץ" שמעבירה "פּוֹצָה" מוסמכת. החששות מפני פרויקטים מהסוג הזה מובנים: כולנו שמענו סיפורים על שיפוצים שנמשכו הרבה יותר זמן מכפי שתוכנן, ולא רק התארכו אלא גם התייקרו וחרגו בהרבה ממסגרת התקציב. יש כמובן גם מקרים קשים יותר של שיפוצניקים שנעלמו תוך כדי עבודה, נזקים בלתי הפיכים לדירות ועוד.

מצד שני, אם הגעתם לכאן, סביר להניח שהדירה שלכם כבר לא משרתת אתכם כפי שאתם רוצים. אז איך תתאימו אותה באופן מושלם לצרכים העכשוויים שלכם וגם תהפכו אותה ליפה וייחודית בלי כאבי ראש ובלי שהבטן תתהפך לכם בגלל הלחץ?  

איך בנוי התהליך של "72גג" ?

כדי להשלים את השיפוץ בדיוק בפרק הזמן המתוכנן ובתוך מסגרת התקציב הנתונה, בניתי תהליך עבודה מסודר ויעיל.אני תמיד אומרת הדרך לחופה מתחילה עם הפקת ארוע ולכן כל ליווי שלי עיצוב ושיפוץ הוא הפקה לכל דבר.

א. פגישה. אני נפגשת אתכם ושומעת מכם מה אתם רוצים, מה אתם צריכים, על מה אתם מפנטזים וגם ממה אתם חוששים וכמה כסף אתם משקיעים בשיפוץ. כמובן שאתם יכולים גם לשאול אותי כל שאלה שתרצו, ובכל מקרה המפגש לא מחייב אתכם.

ב. אם בחרתם לעבוד איתי, אני מציגה בפניכם כמה אפשרויות של עיצוב חדש ותוכניות עבודה מפורטות. התוכניות כבר כן מחייבות – בעיקר אותי כמובן, ומבחינתי זוהי הבטחה שאני יודעת בוודאות שאממש.

ג. כתב כמויות והצעת מחיר – על בסיס התוכנית שבחרתם לשיפוץ.

ד. קניות– עוד לפני שמתחילים לבצע שינויים בדירה, אני מוודאת שיש לנו את כל מה שאנחנו צריכים: כלים סניטריים, אלומיניום, צבע, נגרות ושאר חומרים. את כל הרכישות אנחנו מבצעים ביחד, כדי להביא לידי ביטוי גם את הטעם שלכם וגם את הניסיון שלי וההיכרות עם כל הספקים (וכך להגיע למוצרים האיכותיים ביותר במחירים אטרקטיביים).

ה. על סמך מועדי האספקה של כל מה שאנחנו צריכים, נקבע תאריך לתחילת עבודות בדירה.

ו. השיפוץ מתחיל. כשיש תוכנית מדויקת, חומרים איכותיים וצוות מיומן, אין שום בעיה לבצע את כל הפעולות הנדרשות בתוך לוח הזמנים שהסכמנו עליו מראש. בנוסף אני מוודאת שהכל מתנהל בדיוק לפי התכנונים, ונמצאת כל הזמן עם יד על הדופק כדי למנוע טעויות ועיכובים.

ז. מסירת המפתח. השלב הכיפי שבו אתם מגלים שני דברים: קודם כל, שהדירה שלכם מרשימה אפילו יותר משהעזתם לחלום, ושנית, שהשיפוץ נגמר בלי שהתלוננתם על החוויה אפילו פעם אחת.

עיצוב בית בסגנון אירופאי

לא צריך קורס הכנה לשיפוץ – רק מישהי שמבינה אתכם

אני כמובן לא קוסמת ואין לי את היכולת להפנט אנשים כדי שישכחו את החששות שלהם או את כל אותם סיפורי שיפוצים מעוררי בעתה. איך אני בכל זאת מפוגגת את הלחץ הטבעי? עם קשב. מלא.

מבחינתי שיפוץ של דירה הוא קודם כל התייחסות לבני האדם שגרים בה ולחיים שלהם, ורק אחר-כך קירות, רצפות, צנרות, קרמיקות, רובה ושאר מונחים טכניים. כשמבינים במדויק מהם הרצונות והצרכים של האנשים, גם הדרך למימוש מלא שלהם הרבה פחות מאיימת.

עוד דגש חשוב מבחינתי הוא אמינות. לצערי יש שיפוצניקים שכדי לקבל עבודה אוהבים לפזר גם הבטחות שהם יודעים שאי אפשר למלא, ובהתאם התוצאה היא עוגמת נפש. אני מקפידה לכבד כל בן אדם שמכניס אותי לחיים שלו ומאפשר לי לבצע בהם שינויים, ואפילו דרמטיים, והבסיס לכך הוא להבטיח רק מה שבוודאות אפשר לקיים.

מרכיב נוסף במתכון להפיכת שיפוץ דירה במרכז לחוויה נטולת לחצים ואפילו מהנה הוא ניסיון. אחרי שהובלתי שיפוצים רבים אני יודעת בדיוק מה צריך לעשות כדי לממש כל תוכנית, ואפילו מורכבת, במינימום זמן ובלגן. התוצאה: שיפוץ דירות בזמן שיא של החל מ 72 שעות ולא יותר מ-21 ימי עבודה.

עיצוב חדר אורחים ברמת גן