האם כדאי לקחת משכנתא בגיל מבוגר בשביל שיפוץ בבית?

קבלת משכנתא בגיל מבוגר עשויה להוות פתרון כלכלי נהדר

תהליך של שיפוץ בבית הוא מצד אחד מרגש מאוד, אך מצד שני עלול להיות מקור ללא מעט וויכוחים ומחלוקות, במיוחד כאשר עלולה להיות חריגה משמעותית מן התקציב הראשוני שהוקדש לפרויקט. עיצוב דירה מחדש, בעיקר אם הדירה בפועל עתידה לעבור שיפוץ קומפלט, יכול בהחלט להיות פרויקט יקר מאוד, אשר כל שינוי קטן במהלכו יכול להוביל לצורך בהשקעתם של כמה אלפי שקלים נוספים. אם הגעתם לגיל שישים ובבעלותכם דירה שאתם מאוד מעוניינים לשפץ, אבל לא יכולים להרשות לעצמכם את זה, ייתכן שלקיחת משכנתא בגיל מבוגר תיתן לכם את המענה המיטבי.

איך לשפץ בית וותיק ולמצוא מימון לכך בפשטות

הרעיון העומד מאחורי קבלת משכנתא הפוכה הוא, אכן, הפוך בדיוק למה שאנשים רגילים לשמוע על משכנתא. במקרה של המסלול המיועד לאנשים בני שישים ומעלה, מדובר בקהל יעד שיש בבעלותו דירה והיא עצמה משמשת כעירבון לתשלום של הלוואת משכנתא חדשה. מה שזה אומר בפועל הוא, שניתן לקבל סכומי כסף גבוהים במיוחד כמשכנתא מהסוג ה"הפוך" וכאשר הדירה נמכרת – להשיב אותם. מסלול ייחודי זה מתאים רק לאנשים שכבר מלאו להם שישים שנים, זאת בהנחה והם כבר בעליו החוקיים והמלאים של הנכס, כלומר שסיימו לשלם את כלל התשלומים בעדו.

הכספים ש"משתחררים" עבור הלווים, מעניקים להם אופציה להמשיך ולחיות בצורה מכובדת, תוך שהם מאפשרים לעצמם מותרות כמו שיפוץ יקר בבית שאותו הם משכנו, כמו גם את "הלבשת הבית" מחדש ורכישת רהיטים יפים ויוקרתיים, שכאשר היו צעירים לא הרשו לעצמם לקנות.

 

איך זה עובד? על משכנתא בגיל מבוגר והיתרונות שלה

היתרון הגדול ביותר בסוג זה של משכנתא, הוא שלאורך כל הדרך – הנכס נשאר בבעלות האנשים שלקחו את ההלוואה הזו והוא אינו עובר לבעלותו של הבנק בשום שלב. מדובר בנושא חשוב, במיוחד כשבעלי הדירה עשויים לגור בה עד סוף ימיהם ואז הדירה תימכר, בסופו של דבר, על ידי השארים שלהם – משמע הילדים, שנותרו בעליהם החוקיים של הנכס בזכות מסלול זה. חשוב לציין, כי יתרון נוסף הוא שבניגוד למשכנתא הרגילה שנועדה כדי לממן רכישת דירה, במשכנתא ההפוכה אין תשלומים והחזרים חודשיים. המשמעות היא שמי שלוקח את המשכנתא ההפוכה, יכול להמשיך וליהנות מרמת חיים גבוהה מבלי שההחזרים יעיקו על חייו הכלכליים.

 

מתי צריך לפרוע את המשכנתא ההפוכה?

את סכום הקרן וריביות הנלוות אליה יש להחזיר, כעיקרון, כאשר הדירה נמכרת – זוהי האופציה המאפשרת ללווים ליהנות מן הכספים מבלי "להרגיש שלקחו הלוואה" במהלך חייהם, במקביל לכך שהריבית עצמה אינה מורגשת בצורה משמעותית בחיים כיוון שהיא ממומנת על ידי הנכס עצמו . עם זאת, במידה ולווה שהצטרף למשכנתא במסלול ההפוך מעוניין בכך, ניתן בהחלט להשיב את הכספים שנלוו במלואם או בחלקם, בכל עת – ובכך להקטין או לבטל לחלוטין את גובה הקרן והריביות שיש להחזיר עם מכירת הנכס.