עיצוב פנים לבית – בסגנון מינימליסטי

“פחות זה יותר", או כפי שאמר במקור האדריכל הנודע לודוויג מיס ון דה רוהה, "Less is More", הוא לא טרנד חדש אלא קונספט מקובל מזה עשרות שנים – אבל בימינו ישנן דרכים חדשניות ואפקטיביות מאוד לעצב את הבתים ואת שאר המרחבים עם כמה שפחות פריטים ועדיין ליצור מראה מרשים ואפילו בלתי נשכח.

מינימליסטי אבל לא פשטני

העקרונות הבסיסיים של עיצוב מינימליסטי הם קווים נקיים ופשוטים, שימוש בחומרים ראשוניים, הימנעות מצבעוניות יתר, "הסתפקות" במספר מצומצם יחסית של פריטים בכל מרחב, הגדרת חללים ברורים ומדויקים ובעיקר איפוק שמשדר עוצמה בבחינת מים שקטים חודרים עמוק. חשוב להדגיש כי עיצוב פנים מינימליסטי עלול להפוך לפשטני ומשמים אם הוא לא מבוצע באופן מוקפד, ועל כן כדאי להסתייע במעצבת פנים מיומנת ומנוסה בעיצוב בסגנון זה.

שימוש מושכל בתאורה

אחד האלמנטים המרכזיים בעיצוב בתים מינימליסטי הוא שימוש נכון וחכם בתאורה. כדאי לזכור שלגופי התאורה שאנחנו בוחרים לכל חלל ולכל מרחב תפקיד כפול: להאיר את החלל ולהדגיש בו אלמנטים שברצוננו להדגיש, ולהוות בעצמם חלק מהעיצוב של המרחב.

על-מנת שגופי התאורה בבית שלכם ימלאו את שני התפקידים מבלי ליצור עומס יתר ויזואלי, חשוב מאוד לבחור אותם בחוכמה. אופציה אחת היא מנורות גדולות על עמוד, עוד אפשרות רווחת בימינו היא גופי תאורה סמויים (למשל רצועת נורות לד שקועות בתקרה או באחד הקירות ומייצרות תאורה נחוצה), וגם גופי תאורה שמתאפיינים בצורה גאומטרית פשוטה מתאימים לעיצוב בית מינימליסטי.

צבעים בהירים

עיצוב מינימליסטי לבתים ומשרדים נשען על צבעים וגוונים בהירים ואפילו דהויים משהו. בהקשר זה כדאי לזכור שהצבעים הבהירים מעוררים אצל כולנו אסוציאציות של ניקיון ושלווה, שכמובן מתאימות מאוד לרוח המינימליזם וה- Less is More. עוד סיבה טובה להעדיף גוונים שכאלה היא שהם מקנים לכל חלל מראה מואר יותר ומרווח יותר, וגם לאיכויות אלה כמובן תרומה של ממש ל"פחות זה יותר". יחד עם זאת מומלץ לגוון: שימוש נרחב בצבעים בהירים ובמקביל נגיעות של צבע בעל נוכחות דומיננטית (ואפילו ממשפחת האדומים, הסגולים והכתומים), שבסופו של דבר ידגיש את הבהירות ואת המינימליזם.

זרימה נכונה ומינימום חפצים

לכאורה התפישה המינימליסטית עומדת בסתירה מוחלטת לרצון של רבים וטובים לצבור חפצים ופריטים רבים, ויש להודות שאצל כמעט כולנו קיים הרצון הזה ואין כמעט בית שאין בו פריטים שכבר לא נעשה בהם שימוש וקרוב לוודאי שגם לא ייעשה בהם שימוש.

יחד עם זאת כשמאמצים את תפישת העולם הזו, מגלים שדווקא כשבכל מרחב ישנה כמות מצומצמת של פריטים, התועלת מהם רבה הרבה יותר, שום דבר לא הולך לאיבוד בגלל הבלגן, זרימת האנרגיות והתחושה המעולה שמקנים לנו המרחבים הפתוחים משדרגים את איכות החיים ובסופו של דבר אף אחד ואף אחת לא מרגישים בחסרונו של פריט שמלכתחילה לא היה בו צורך. בהתאם מומלץ גם למי שמעדיף עיצוב אחר ולא בסגנון המינימליסטי לבצע אחת לשנה מיון מקיף של כל תכולת הבית – לשמור את מה שמביא לכם תועלת ואת כל השאר למסור (אם מדובר בפריט שעדיין שמיש ויש מי שייהנה ממנו) או לזרוק למחזור (או לזבל, אם אי אפשר למחזר).

עיצוב פנים ושיפוץ סלון אביב קופלר 72 גג

עיצוב מרחבים שונים בהתאם לאסכולה המינימליסטית

עיצוב בית בסגנון מינימליסטי מחייב תשומת לב לכל החללים והמרחבים, כך שתיווצר הרמוניה נעימה.

מינימליזם בסלון

הסלון הוא הלב הפועם של כל בית, ובהתאם חשוב במיוחד ליצור בו עיצוב מינימליסטי, וזאת תוך שלוקחים בחשבון את כל הצרכים של כל בני הבית. דרך טובה במיוחד להבטיח פרקטיות בלי להעמיס יתר על המידה על המרחב היא רהיטים רב תכליתיים (למשל שולחן שיש בו גם מגירת אחסון), ועוד המלצות הן להסתפק בתמונה אחת גדולה או מקסימום שתיים, להעדיף ריצוף שכולל מרצפות גדולות ככל האפשר וגם חיפוי קיר מלבנים יכול להשתלב היטב בסלון מינימליסטי.

הפרויקטים של אביב קופלר- קרית אונו

עיצוב מטבח מינימליסטי

עיצוב מטבחים בסגנון מינימליסטי נשען על ארונות בגוון לבן או אפור שמבטיחים רקע לא בולט מדי, פתרונות אחסון רבים ויעילים כך שכל כלי המטבח וכל הציוד יהיו סמויים מן העין, תנור בילט אין, מדיח כלים בילט אין, משטח עבודה נקי מחפצים אלא אם כן מדובר בפריט הכרחי, וכן ריצוף וחיפויי קיר ניטרליים באופיים. את המקרר אפשר לבחור בגוון כסוף או נירוסטה, כדי לשבור את הבהירות.

מידע נוסף שעשוי לעניין אותך:

עיצוב דירות בלבן