כתב כמויות לשיפוץ דירה

לחצו להורדה של דוגמא לכתב כמויות

מתיק עבודות לכתב כמויות לשיפוץ דירה 

להיכנס לטריטוריה בלתי ידועה זה אחד הדברים היותר מפחידים שיכול אדם לעשות. אבל האמת היא, שזה לא דבר מסוכן עבורנו, מה שכן עלול ליצור סכנה כלשהי היא הכניסה לטריטוריה בלתי מוכרת בתחושה שאנו דווקא כן שולטים בה. פעמים רבות כשאני פוגשת לקוחות שזקוקים לשיפוץ בית או עיצוב פנים לעסקים אני מגלה כי עומדים בפני קורבנות של תחושת שליטה כוזבת; תוצאה של הרבה מאוד שעות צפייה בתכניות שיפוץ הבית, יותר מדי מפגשים עם מעצבי פנים שמילאו את השיחה בביטויים מקצועיים ללא הסבר פשוט, או ניסיון עצמי ללמוד כדי לצלוח את הזירה הזו. כך או כך, היעדר הכוונה מקצועית שמלווה בהסברים בשפה פשוטה ומובנת למי שאינו בעל מקצוע עלולה להוביל לסיבוך גדול מימדים בשיפוץ דירה או עסק.

חשוב להבין לפני שנכנסים לעניין הזה- בשיפוץ דירה או עיצוב מחדש אין שום דבר אקראי. עד כמה שאני בעד יצירתיות שופעת וזרימה, מקומם של אלו בשלבים המוקדמים שלאחריהם הכרחי לדעת לאן מועדות פנינו וגם ליצור תאום ציפיות ועמדות בין בעלי המקצוע ללקוחות בעניין זה. כיצד נעשה זאת?

  1. נשוחח ונכיר
  2. נסייר ונעריך את הצרכים והפוטנציאל בשטח
  3. נכין שרטוטים ברורים ומפורטים ככל שניתן למראה שלאחר השיפוץ
  4. נכין מסמך כתב כמויות לשיפוץ דירה מפורט ומחייב

ומה זה אומר? פשוט מאוד- שהתהליך כולו – מדפדוף בתיק עבודות מוצלח ועד לחתימה על כתב כמויות לשיפוץ דירה – אמור להיות שזור שלב בשלב ולאפשר לכם להגיע לקבלת החלטה כשאתם מחזיקים בהבנה באשר למה שהולך לקרות ונמצאים בשליטה מספקת כדי לאפשר לבעלי המקצוע לעשות את עבודתם. או בפירוט רב יותר:

בשלב ראשון חשוב להיפגש עם האדם שבחרתם לעבודה, כמו שלו חשוב להיפגש איתכם. חשיבות המפגש הזה בגילוי האם יש שפה משותפת ביניכם, בהיכרות תיק העבודות של בעל המקצוע, בהבנה האם הוא "בראש שלכם", האם הוא מסוגל להציע לכם שיפוץ שיתאים לטעמכם ולכיסכם וכדומה.

בשלב השני צריך לפרוט את החזון למעשה. סיור בנכס מאפשר הערכת הגדלים בשטח, היכרות עם סגנון חייכם, למידת אופי החיים במקום כפי שהוא, ההערכה מה צריך לשפר ומה לשמר וכן מה דורש שינוי מוחלט, וכמובן מבחן המציאות באשר למה שניתן או לא ניתן לעשות במבנה כפי שהוא.

בשלב הבא תקבלו שרטוטים שיציגו לכם את התמונה כפי שרואה אותה בעיני רוחו המעצב/ אדריכל/ קבלן כדי שאפשר יהיה להיאחז בעוגן מוחשי ולא להסתפק בהנחה שהבנתם אחד את השני כששוחחתם ולגלות בדיעבד שאמנם אמרתם אותו דבר, אבל התכוונתם לשני דברים שונים.

ולבסוף חתימה הדדית על כתב כמויות לשיפוץ דירה – זהו מסמך מחייב שמכיל את כל פרטי הפרטים של מה שתוכלו לבדוק בתום העבודות אחד לאחד שאכן בוצע, הוסף, שונה, הוחלף – בהתאמה מוחלטת לסיכומים ביניכם.

אם תעקבו אחר סדר עבודה זה תוכלו להבטיח לעצמכם שאתם מחזיקים בדי ידע כדי להיות בטוחים במידה מספקת במה שאתם עתידים לגלות כשתפתחו את הדלת לראשונה בגמר העבודות.