בלי לשבור את הכיס: איך לצמצם עלויות בשיפוץ הדירה?

בלא מעט מקרים, הבית שלנו לא מסב לנו נחת אלא גורם לתסכול רב. זהו המצב אם התשתיות הפיזיות התיישנו וכבר לא משרתות אותנו היטב, זהו המצב אם מה שפעם נתפש בעינינו כמרשים הפך למשמים וזהו המצב כשהדירה לא מותאמת יותר למי שחי בה – למשל כשמתווסף תינוק למשפחה הצרכים משתנים ובאופן דומה כשילדים שבגרו עזבו את הבית כדאי לשקול לעדכן את חלוקת החלל כך שהתועלת מהדירה תהיה אופטימלית.

למרות זאת, ועל אף ההבנה שלדירה שבה אנחנו מבלים שעות כה רבות מדי יום יש השפעה עצומה על איכות החיים שלנו, במקרים רבים אנחנו נרתעים מלבצע שיפוץ משמעותי ואפילו הרעיון של שיפוץ דירה קטן נתפש כמאיים. סיבה אחת לכך היא החשש הכללי מפני שינויים, חשש שטבוע ברבים מאיתנו. סיבה אחרת, בולטת אף יותר, היא המחשבה שכל שיפוץ בית הוא תהליך שעלותו גבוהה מאוד – כדאי לדעת שבהחלט ניתן לשפץ דירות ולהפוך אותן לפרקטיות יותר וגם שובות לב יותר, מבלי לשבור את הכיס.

ליווי מקצועי שחוסך זמן וכסף

המפתח לשיפוץ עם מקסימום אימפקט ומינימום עלות הוא מקצועיות. כשאשת מקצוע מנוסה – רצוי שהניסיון יהיה הן בתחום העיצוב באופן כללי והן בתחום השיפוצים באופן ספציפי – נכנסת לתמונה, מובטח לכם תהליך יעיל, ויעילות באה לידי ביטוי גם בחיסכון כספי. בפרט נמנעות טעויות שעולות ביוקר: רכישת חומרים וציוד לא מתאימים או לא הכרחיים (קנייה שעלולה לעלות סכומי כסף גבוהים מאוד!), תכנון לא נכון של הדירה שמחייב שינויים אחרי שהעבודה כבר בעיצומה (כך שימי עבודה, שכמובן מתומחרים בסכום בלתי מבוטל, יורדים לטמיון) וניצול לא מיטבי של שטח הדירה (אחת המטרות של עיצוב פנים לדירה הוא לעשות שימוש מושכל בכל מטר מרובע. תכנון חובבני יתקשה לעשות זאת ומאחר שמחירי הנדל"ן בישראל גבוהים מאוד, למעשה מדובר בהפסד כספי של ממש. בפרט כך הדבר כשמדובר על שיפוץ דירה קטנה, שבה ישנה משמעות קריטית לכל פינה ונישה).

בנוסף מעצבת פנים מוכשרת בעל ניסיון בליווי תהליכי שיפוץ מבטיחה סנכרון מיטבי בין כל אנשי המקצוע שלוקחים חלק בהוצאה לפועל של התוכניות, וגם בדרך זו חוסכת לכם זמן וכסף.

איך לשפץ חדר אמבטיה במינימום תקציב?

דרך נוספת לצמצם עלויות שיפוץ דירת גג/גן או כל דירה אחרת היא תשומת לב ספציפית לכל אחד מהחללים בבית. אם תשתית האינסטלציה בדירה עדיין תקינה ומשרתת את הצרכים של בני הבית, ניתן לוותר על פירוק הרצפה והחלפת הצנרת, ולבצע "רק" עיצוב מחדש. עיצוב חדרי אמבטיה עשוי להקנות לכל חלל, קטן כגדול, מראה מאוורר ושובה לב וכן להפוך אותו לפרקטי מאוד, מבלי להידרש להוצאות גבוהות. כך למשל ידיות נירוסטה חדשות יעניקו גם לארונות ישנים חזות מרשימה, מראה נטולת מסוגרת שמקובעת הישר אל הקיר תוזיל עלויות ותיצור אשליה שמדובר בחדר גדול יחסית ועוד פתרון לא יקר וכן מרשים הוא PVC צבעוני במקום להחליף את הרצפה.

כשאין ברירה אלא לבצע שיפוץ חדר אמבטיה קומפלט כדאי לנצל את ההזדמנות לטובת התקנת מקלחון חדיש. אמנם צעד כזה מייקר מעט את העלות הכוללת של התהליך, אולם אם ממילא נדרשת עבודה רבה כדי להתאים את התשתיות כדאי לקחת בחשבון שמדובר בפעולה של פעם ב-20-30 שנה ולהשקיע מעט יותר.

חיסכון בסלון

עוד אופציה למי שרוצה עיצוב פנים בעלות סבירה היא מציאת פריטי ריהוט ישנים במצב טוב וחידושם. בדרך זו גם מובטח לבית שלכם אופי ייחודי, ועוד תועלת היא זו האקולוגית שהרי שימוש מחדש הוא אחד מעקרונות הקיימות הבסיסיים.

פריטי ריהוט שעדיין ניתן להשתמש בהם, ושאפשר גם לחדש אותם בקלות ובעלות נמוכה – כך שבסך הכל יושג חיסכון עצום ביחס לאלטרנטיבה של קניית ריהוט "מהניילונים" – אפשר למצוא בחנויות שמתמחות בכך, ובעיקר באתרי אינטרנט שבהם מציעים אנשים שולחנות, כיסאות, ספות ושידות שכבר אינם רצויים על-ידם. מעצבת פנים מנוסה תדע לאתר את ההזדמנויות הטובות ביותר וכן להפוך את אותם רהיטים ישנים לפנינות חן של ממש.

חדר הורים יוקרתי במחיר שווה לכל נפש

כשמבצעים עיצוב דירה מחדש, בלא מעט מקרים חדר השינה של ההורים נדחק לשוליים – וזאת משום שהסלון מטבעו מושך תשומת לב רבה, המטבח וחדר הרחצה מתיישנים במהירות עקב שימוש אינטנסיבי והילדים גדלו וחשוב לעדכן את החדרים שלהם. מצד שני, עיצוב חדר הורים מחדש משדרג משמעותית את איכות החיים של כל בני המשפחה, וכדאי להכניס גם אותו אל מסגרת התקציב. דוגמה לתוספת שמקנה לו יוקרתיות חמימה במחיר שווה לכל נפש היא רצפת פרקט, ולעתים די בכמה נגיעות מדויקות של מעצבת פנים מוכרת כדי לשדרג באופן ניכר חדר שינה.

עיצוב דירה – לבד או עם מעצב
עיצוב פנים בסגנון כפרי