דק איפאה כל המידע שצריך לדעת

איפאה הוא עץ טרופי יפהפה שמשמש את המין האנושי למטרות רבות, כשאחת הבולטות שבהן היא דקים חזקים ומרשימים מאוד.

עצי איפאה גדלים במדינות שונות בדרום אמריקה, ובפרט ביערות הגשם בברזיל. כדאי לדעת שבעבר בוצעה כריתה לא מרוסנת של עצים אלה, שכן היתרונות הרבים שלהם הובילו לביקוש עצום, והדבר העמיד בסכנה את המשך קיומו של הזן, אולם כיום ממשלת ברזיל משקיעה משאבים רבים כדי שהכריתה תהיה מבוקרת ומפוקחת, ותתבצע כך שהיערות יוכלו גם לחדש את עצמם (דבר חשוב מאוד גם לאיכות הסביבה ובפרט למניעת משברים אקלימיים חמורים).

Photo by : Moshik Brin – www.facebook.com/myphotostory/

יוקרתי – ולא יקר יתר על המידה

עץ איפאה נחשב לאחד מסוגי העצים היוקרתיים ביותר ובהתאם גם דק איפאה הוא מוצר יוקרתי. יחד עם זאת בניגוד לעבר, רמת המחירים של דקים מעץ איפאה אינה בשמיים, וגם אתם יכולים להרשות לעצמכם לשדרג את הגינה עם דק איכותי במיוחד. אגב, עד לפני מספר שנים נהוג היה לכנות עץ זה בשם "איפאה טבקו", אולם למילה "טבקו" אין משמעות מיוחדת – זהו פשוט אחד האזורים בברזיל שממנו מגיעים אלינו העצים. מאחר שעצי איפאה הם תמיד איכותיים, אין חשיבות לאזור הספציפי בברזיל שבו הם גדלו אבל כן חשוב לרכוש דק מעץ איפאה רק אצל משווקים רציניים ואמינים, כך שתוכלו להיות בטוחים שאתם אכן מקבלים את העץ הטרופי רב היתרונות.

היתרונות של דק מעץ איפאה

בנוסף ליופיו יוצא הדופן של כל דק מעץ איפאה, נהנים דקים אלה משני יתרונות משמעותיים אחרים: ראשית, הם עמידים בפני פגעי מזג אוויר ולא מתרגשים גם מהשמש הישראלית שכידוע עשויה להיות רבה עוצמה לאורך חודשים רבים, וגם הלחות הגבוהה ששוררת לאורך בחוף במהלך הקיץ לא פוגעת בהם (בהתאם, איפאה הוא העץ שנבחר לטובת בניית הדק הגדול בנמל תל אביב כשהוא חודש).

שנית, עץ איפאה עמיד גם בפני חרקים שעלולים להזיק לסוגי עצים אחרים, וגם לאחר שהעץ מעובד לכדי דק נשמרת איכות זו, כך שגם אצלכם בגינה הוא ימלא את ייעודו לאורך שנים רבות.

יתרון נוסף של דק איפאה הוא החוזק שלו: יש לכם ילדים שאוהבים לקפוץ, לרוץ ולהשתולל? האיפאה יעמוד בזה. רוצים להניח עליו שולחן כבד? גם אותו הדק יישא ללא קושי ומבלי להיפגם.

 

התקנה מקצועית בלבד

לאיכות הגבוהה של דק מעץ איפאה יש גם מחיר: העלות שלו כאמור אינה כזו שאי אפשר לעמוד בה, אבל כן צריך לקחת בחשבון שנדרשת התקנה מקצועית, ע"י מומחה להתקנת דקים שכבר צבר ניסיון בעבודה עם איפאה – התקנה חובבנית עלולה לפגוע בעץ ובדק, וחבל.

התקנת דק איפאה צריכה להתבצע על גבי תשתית של בטון ולא על האדמה, וכן יש להשתמש בברגים מנירוסטה בעלי ראש משושה. המלצה נוספת היא להיעזר באנשי המקצוע במחסן העצים שממנו אתם רוכשים את הלוחות כדי לקבוע את הריווח האופטימלי ביניהם.

איך לשמור על דק איפאה?

כל דק עץ זקוק לתחזוקה שוטפת וכך גם דק מאיפאה. הסיבה העיקרית לכך היא שהצבע שלו – גוון עמוק במיוחד של חום, לעתים כהה ולעתים בהיר יותר – עלול לדהות עם הזמן. שימון דק איפאה אחת לשנה מחזיר לו את הגוון המקורי והמרשים שלו, ובנוסף מסייע לו להגן על עצמו מפני מזיקים שונים, כך שאתם תוכלו ליהנות ממנו לאורך עוד ועוד שנים.

אולי יעניין אותך מידע נוסף על: