עיצוב פנים לבית – כי זה חוסך לכם כסף!

עיצוב פנים ע"י אנשי מקצוע מנוסים ומוכשרים יעלה לכם לא מעט כסף – אבל גם יחסוך לכם הרבה כסף. במקרים רבים אנחנו רואים רק את החלק הראשון של המשוואה, הסכום שמבקשת מעצבת הפנים, ובאופן טבעי הוא מעט מרתיע אותנו: גם ככה שילמנו לא מעט כסף על רכישת דירה, והמחשבה על הוצאה נוספת מלחיצה.

אבל מי שלא נותן ללחץ לנהל אותו ומסתכל גם על החלק השני של המשוואה, מבין שמעצבת פנים משובחת לא רק "לוקחת" לנו סכום כזה או אחר אלא גם מספקת תמורה משמעותית, שבאה לידי ביטוי גם בכסף.כ

באמת מוכנים לוותר על דירת חלומותיכם?

הדרך היחידה לחסוך כסף בלי לשכור את שירותיה של מעצבת מקצועית הוא פשוט לוותר על הדירה שתמיד חלמתם עליה – ולהסתפק בדירה שקניתם.

יכול להיות שהחדרים לא בדיוק כפי שרציתם, שהסלון לא מאורגן בצורה הכי נוחה עבורכם ושבאופן כללי יש לא מעט שינויים שהייתם שמחים לבצע בדירה, אבל ההשקעה הכספית הנדרשת מובילה אתכם לוותר עליהם. במקרה זה אכן תחסכו כסף, אבל מצד שני תישארו עם דירה שהיא לא באמת הבית הכי טוב שיכולתם לארגן לעצמכם. האם זה משתלם? רק אתם יכולים לדעת.

אבל אם אתם כן רוצים להפוך את החלום למציאות ולזכות בבית מושלם מבחינתכם, אל תנסו לעשות זאת לבד.

החשבון פשוט: כדי לעצב בכוחות עצמכם את הדירה, תידרשו להשקיע כמה עשרות שעות עבודה. כמה בדיוק? קשה לדעת, אבל 40-50 שעות עבודה הן אומדן סביר, ואם אתם מאמינים שתזדקקו לפחות זמן, הרבה פחות זמן, כנראה שאף פעם לא ניסיתם לעצב בית…

עכשיו כדי להעריך את היקף ההשקעה כשאתם מעצבים דירה לבד, חשבו מה עלות שעה אחת של עבודה שלכם והכפילו ב-40 או 50. התוצאה, סביר להניח, תהיה כמה וכמה אלפי שקלים. נכון שפתאום התשלום למעצבת פנים מוכשרת ומנוסה כבר לא נראה גבוה כל כך?

ואולי כדאי שהקבלן יבצע את כל השינויים הרצויים?

כשמדובר בעיצוב פנים של דירה חדשה, שנקנית הישר מהקבלן, ישנה האופציה לבקש ממנו לערוך שינויים בהתאם לתפישה שלכם של מהו בית אופטימלי.

הקבלן מן הסתם ייענה לבקשות שלכם, ויספק לכם הצעת מחיר מפורטת. עם יד על הלב: איך תדעו אם הצעת המחיר שלו, שכוללת גם חומרים רבים ובדרך כלל שלל סעיפים שונים, הוגנת? משתלמת?

כמה שווה לכם מטר מרובע שלא ניצלתם בדירה החדשה?

קניית דירה – בין אם חדשה ובין אם ישנה, בין אם בלב תל אביב ובין אם בפריפריה – היא הוצאה גדולה. גדולה מאוד. בעצם עצומה: סביר להניח שתשלמו עליה לאורך השנים לפחות 1.5 מיליון ש"ח.

מצד אחד, אחרי הוצאה משמעותית שכזו האינסטינקט הטבעי הוא לוותר על הוצאות גדולות אחרות, לפחות לזמן מה, אבל חבל לחסוך דווקא על עיצוב הפנים.

למה? נניח שקניתם דירה של 120 מ"ר ושילמתם עליה 1.8 מיליון ש"ח. חישוב פשוט מגלה ששילמתם על כל מטר מרובע 15,000 ש"ח. ויתור על עיצוב מקצועי מוביל לאי ניצול מלוא השטח של הבית בצורה הכי יעילה, כך שתכנון לא אופטימלי יגרום לכם להפסיד מעט שטח. גם אם בזבזתם רק 2-3 מ"ר, בגלל שכל אחד מהם עלה לכם 15,000 ש"ח בעצם בזבזתם 30-40 אלף ש"ח כשניסיתם לחסוך את ההוצאה של מעצבת הפנים.

הפרויקטים של 72 גג - שיפוץ ועיצוב דירה תוך 2 יום

מה יקרה כשתגלו שהבית של השכנים יפה יותר?

כולנו מכירים את הפתגם "הדשא של השכן תמיד ירוק יותר", שנועד להזכיר לנו שדברים של אחרים תמיד נראים מרשימים יותר אבל שבעצם אין צורך לקנא באף אחד. מצד שני, מה יקרה אם אחרי שתיכנסו לדירה החדשה, ששילמתם עבורה סכום עתק, תיכנסו לרגע לשכנים ותגלו שמעצבת פנים הפכה את הבית שלהם להרבה יותר יפה? הרבה יותר פרקטי? הרבה יותר בית?

סביר להניח שאחרי שתסיימו להתפעל מתכנון המושלם של כל החללים, מהנישות המרתקות בסלון, מכך שלא רואים אצלם חוטי חשמל וכבלים נשרכים על הרצפה, מפתרונות התאורה המהממים, מההרמוניה המדויקת בין כל המרכיבים ומהבית באופן כללי, תרגישו פספוס גדול.

ואו שתחיו אם הידיעה שהבית שלכם יכל היה להיות הרבה יותר מענג ומספק, או שתשכרו את שירותיה של מעצבת פנים – אבל ההוצאה כבר תהיה גדולה יותר, בגלל הקניות הכפולות ובגלל שנדרשת יותר עבודה לשנות משהו קיים מאשר ליצור אותו מלכתחילה.

כך שבסופו של דבר תשלמו יותר כסף כדי להגיע לאותה איכות חיים. לא חבל?

בחלק הבא: איך עיצוב פנים במסגרת שיפוץ דירה חוסך לכם כסף?