כיצד להעריך עלות שיפוץ דירה?

עלות שיפוץ דירה - עיצוב פנים ושיפוץ חדר אורחים תוך 72 שעות עד 21 יום

הסברה שעלות שיפוץ דירה אינה משתלמת לרוב איננה נכונה. מה שכן, חשוב לתכנן אותה נכון ומבעוד מועד, כדי להיכנס לפרויקט בעיניים פקוחות ובשליטה על הארנק.

כל שיפוץ דירה מתחיל ברגע אחד שבו אתם מבינים שזה כבר לא מה שהיה פעם, למעט מקרים בהם אתם משפצים בכניסה לדירה שרכשתם ואז בכלל ה"פעם" שייך למישהו אחר וצריך לעשות הכל מהתחלה. ההתחלה הזו היא הזדמנות נפלאה להתחיל לגרום לחלומות והמאוויים שלכם לקרות, אבל חשוב גם לקחת בחשבון את האספקט הפרקטי, אחרי הכל – מדובר כאן בכסף גדול.

עלות שיפוץ דירה נחלקת לשני מרכיבים עיקריים

מכנים אותם 'חומר לבן' ו'חומר שחור', ולא, אלה לא חומרים מסוכנים…

מה שקרוי 'חומר שחור' הוא החלק בתכנית שבו המעצב, הקבלן או האדריכל יגידו לכם מה דרוש בדיוק לשם ביצוע עבודות השיפוצים בצורה מיטבית ולפי התכנון שנעשה מבעוד מועד.

בכלל זאת תמצאו עבודות אינסטלציה, שבירת ובניית קירות, יצירת נישות גבס, הזזת או הוספת נקודות חשמל, טיפול בצנרת, ברטיבות, איטום ותיקון סדקים וכן הלאה עבודות של בעלי מקצוע שמתומחרות באופן כללי לפי סוג העבודה, מישכה והיקפה.

  • בדרך כלל חלק זה פחות מעניין את הלקוח, (כי איך לומר- חלומות לא מתגשמים בהעברת נקודת אינסטלציה מקיר אחד לקיר אחר.. )
  • אך חשוב לקחת אותו בחשבון ולדעת מראש ברמת הפירוט הגדולה ביותר מה צפוי בו על מנת שהערכת עלות שיפוץ הדירה תהיה צמודה ככל שניתן למציאות בשטח ושלא תגלו הפתעות או בורות בתקציב שלא התכוננתם אליהם.

על מנת להעריך נכונה את עבודות השיפוץ בסעיף זה בקשו ממנהל הפרויקט הצעה מפורטת, מוקדמת ומוסברת. לרוב תמצאו זאת בנוסח שנקרא "כתב כמויות".

עיצוב פנים ושיפוץ שירותים תוך 72 שעות עד 21 יום

מרכיב ה- 'חומר הלבן' בעלות שיפוץ דירה הוא כל מה שקשור כבר לבחירת העיצוב שמעל התשתית.

  • מרגע שהונחו הקירות החדשים במקומותיהם, נקודות התשתית מוכנות לקבלת כלים סניטריים, תאורה וכדומה, נכנס למעשה האלמנט של איבזור הדירה .
  • בחלקו הראשון תמצאו מה שנחשב לריהוט ואיבזור קבוע למשל אמבטיה ומקלחון, ברזים, פרקטים, דלתות, סוגי המתגים שתבחרו, מיכשור מתקדם לבית חכם למשל, גופי תאורה, מיזוג מרכזי או אחר וכן הלאה וכן הלאה – כל הפריטים שלמעשה "מחוברים" לקירות ולרצפה.

שיפוץ דירה מחיר לכל כיס

לארח שבחרתם כל אלו, תצטרכו כמובן לקחת בחשבון ארונות מטבח, ריהוט הבית, אלמנטים לעיצוב – וילונות, תמונות, חפצי אומנות ועוד.

מבין כל מה שנחשב 'חומר לבן' בכל קטגוריה תוכלו למצוא פריטים בפערי מחירים גדולים מאוד, מזול ועד יקר, ולהתאימם לחלומכם, להעדפתכם וכמובן – ליכולתכם הכלכלית.

כאן מומלץ במיוחד לערוך סקר שוק מוקדם, להכיר את הטרנדים הקיימים ואת המבצעים האטרקטיביים נכון לאותה עת. כמו כן, קחו בחשבון אפשרות של חידוש או שיפוץ פריטים קיימים, דבר שיכול להוזיל עלויות ולהניב תוצאות ייחודיות ומרגשות.

וטיפ אחרון, בחינם – אך לא תמיד זול: כמעצבת אני גורסת תמיד שיש לציין שישנם פריטים שראויים להשקעה נכבדה,

  • גם אם קיימות להם חלופות אטרקטיביות לכאורה, למשל בברזים נכון בעיני להשקיע בכאלו שהינם יקרים מאוד, אך לא רק מעוצבים להפליא, אלא גם מבטיחים אחריות רבת שנים שתלווה אתכם ותצדיק את ההשקעה.