שיפוץ חדר אמבטיה – איך לבחור מקלחון?

בחלק גדול מהמקרים שיפוץ חדר האמבטיה כולל הוספת מקלחון חדש או החלפת זה הקיים שכבר התיישן ואינו מתאים לנו יותר.

בימינו קיים מבחר עצום של מקלחונים, כך שכל אחד יכול למצוא את המקלחון האופטימלי עבורו, בהתאם למאפיינים של חדר האמבטיה, להעדפות שלו וכו'. מצד שני המבחר הרחב עלול גם לבלבל ועל כן כדאי להשקיע מחשבה ולהקדיש תשומת לב לאפיון הפרמטרים העיקריים בבחירה מושכלת של מקלחון.

שיפוץ חדר אמבטיה – בטיחות מעל לכל

המרכיב החשוב ביותר בבחירת מקלחון, ובעצם באופן כללי בהחלטות השונות במסגרת שיפוץ חדר אמבטיה, הוא הבטיחות.

הבטיחות של המקלחונים תלויה כמובן בדלתות הזכוכית, ועל כן חשוב מאוד לוודא שהן עשויות מזכוכית רבודה או זכוכית מחוסמת (זכוכית שגם אם היא נשברת אינה מסכנת את מי שמתקלח בגלל שהיא נשברת לחלקיקים קטנים), מה גם שרק דלתות זכוכית שכאלה, שעברו עיבוד בתהליך מיוחד שמחזק אותן, יכולות לקבל תו תקן. המלצה נוספת היא לבחור בדלתות עבות יחסית, מ-8 מ"מ והלאה.

הצד הפרקטי של המקלחונים בשילוב שיפוץ חדר אמבטיה

מרכיב נוסף בבחירה של מקלחונים במסגרת שיפוץ חדר אמבטיה הוא הפרקטיות שלהם.

במסגרת שיקולי הפרקטיות תחילה יש להחליט מה יהיו ממדי המקלחון: מקלחון קטן עלול לגרום לנו להרגיש דחוסים וצפופים בתוכו כשאנחנו מתקלחים, ואילו מקלחון גדול יתר על המידה עלול להוביל לכך שלא יישאר מקום בחדר האמבטיה לפריטים חיוניים שונים. עוד חשובה בהקשר זה צורתו של המקלחון, כשהאפשרויות הן מקלחונים עגולים, מקלחונים פינתיים, מקלחונים חזיתיים ומקלחונים קטומים. חשוב מאוד לתכנן היטב את כל חדר האמבטיה וכך למצוא את הצורה והממדים האופטימליים עבורכם.

פרמטר נוסף שיש לבחור אותו הוא סגירת הדלתות, כשהאופציות הן דלתות הזזה או דלתות הנפתחות פנימה והחוצה (או בחלק מהמקרים רק פנימה או רק החוצה). בחדרי אמבטיה צפופים יחסית דלתות הזזה הן האופציה העדיפה, שכן הן תופסות פחות מקום, אבל אם אין בעיה של מרחב כדאי לבחור דלתות שנפתחות הן פנימה והן החוצה וכך ליהנות מנוחות מקסימלית.

הפן האסתטי של המקלחונים

כדאי לדעת שבימינו מוקדשת תשומת לב לא מועטה גם לפן האסתטי של המקלחונים, כשבין האפשרויות זכוכית חלבית או מחוספסת לדלת, ועוד אופציה היא הדפס דיגיטלי על הדלת שהופך אותה ליצירת אמנות ומקרין כמובן יופי על כל חדר האמבטיה.

אופציות נוספות

שיפוץ חדר אמבטיה מוגבל באופן טבעי ע"י מסגרת התקציב שאנחנו יכולים להקדיש לכך, ואם הדבר אפשרי מבחינתכם הרי שניתן להוסיף למקלחונים כמה וכמה פינוקים חביבים שמשדרגים אותם משמעותית.

כך למשל אפשר להתקין במקלחון רמקולים (אטומים למים, כמובן) כך שתוכלו להאזין למוזיקה תוך כדי מקלחת (רק לא להתמכר לכך ולהישאר במקלחת זמן רב מדי – הדבר גם מבזבז מים וגם אינו בריא), או להתקין ראשי מקלחת ייחודיים שיוצרים למשל אפקט של מסז' כך שהמקלחת תהיה מפנקת במיוחד.