כמה זמן לוקח לשפץ דירה?

מצד אחד שיפוץ דירה מאפשר לנו לשדרג במידה משמעותית את המקום שבו אנחנו נמצאים שעות רבות מדי יום ולשפר מאוד את איכות החיים. מצד שני כל שיפוץ טומן בחובו תקופה מסוימת של בלגן ושל פגיעה – לעתים קלה ולעתים משמעותית – בשגרת היומיום. בהתאם ישנה חשיבות רבה לשאלה כמה זמן לוקח לשפץ דירה וליתר דיוק לתשובה לשאלה זו.

מהו היקף השיפוץ?

באופן טבעי הפרמטר הראשון שמשפיע על משך השיפוץ הוא היקף הפרויקט וגודל הדירה. בדרך כלל שיפוץ דירות גדולות נמשך זמן רב יותר בהשוואה לשיפוצה של דירה קטנת ממדים, ומצד שני שיפוץ מקיף שכולל למשל החלפת צנרת בחדר הרחצה או התקנת מטבח חדש מצריך פרק זמן ארוך יותר בהשוואה לשיפוץ שמטרתו שינוי עיצוב הדירה – וגם במקרה זה ישנו כמובן הבדל, לעתים משמעותי, בין עיצוב בתים ששטחם גדול מאוד לבין עיצובה מחדש של דירה קטנה.

מרכיב נוסף שמאריך את תקופת השיפוץ של דירה הוא שבירת קירות. גם שינוי מפתחי חלונות – פעולה מקובלת מאוד למשל במסגרת שיפוץ דירה בתל אביב.

כמה זמן לוקח לבצע פעולות שונות במסגרת שיפוץ דירה?

במסגרת הניסיון להעריך כמה זמן נדרש לצורך שיפוץ ועיצוב בית כדאי כאמור לערוך רשימה של מרכיבי הפרויקט. חשוב לזכור שחלק מהפעולות ניתן לבצע במקביל, כך שפרק הזמן הכולל הוא לא בהכרח סכום כל הימים שנדרשים עבור כל פעולה ופעולה, אבל בכל מקרה זוהי אינדיקציה טובה למשך הפרויקט.

כך למשל כדי לצבוע את כל הבית נדרשים בדרך כלל 3-5 ימי עבודה (אלא אם כן מדובר על עיצוב דירה קטנה, ובמקרה זה ייתכן שגם יום עבודה אחד יספיק לצביעת כל הקירות). בהקשר זה כדאי לזכור שלעתים נדרשת עבודה הכנה רבה יחסית (כולל סתימת חורים, תיקון קילופים ועוד) ושנדרשת גם המתנה של מספר שעות בין שכבת הצבע הראשונה לשכבת הצבע השנייה.

ריצוף של דירה אורך בדרך כלל בין יומיים לארבעה. פרק הזמן משתנה בהתאם לשטח שאותו מרצפים וכמובן שישנה השפעה גם לשאלה האם החלפת הריצוף מנוצלת לטובת החלפת צנרות ותשתיות, פעולה שמן הסתם מאריכה את פרק הזמן הדרוש. גם הנחת פרקט בדירה ממוצעת תימשך יומיים או שלושה.

פעולה רווחת נוספת במסגרת שיפוץ בית היא בנייתו של קיר גבס. בדרך כלל יידרש יום אחד כדי לפנות את השטח שבו מוקם הקיר, עוד יום עבודה לטובת הנחת התשתית (כולל דאגה לצנרת מים ולחשמל), יום עבודה שלישי לבנייה עצמה ומאחר שלאחר מריחת השפכטל בחיבורים יש צורך להמתין להתייבשות ולעתים נדרשת עוד שכבה ורק לאחר מכן נצבע הקיר, מדובר בעוד יום עבודה ובסך הכל 4 ימים.

עיצוב חדר עשוי להסתיים ביום אחד ובאותה מידה עשוי להימשך גם יומיים-שלושה ואם השינויים משמעותיים אפילו 4 ימים. כך למשל יצירת קיר לבנים בסלון או במרחב אחר תימשך יומיים או שלושה, כשבין השאר בדרך כלל נדרשת בדיקה שהתשתית מתאימה וכן המתנה לכך שהדבק יתייבש. בהתאם עיצוב דירות מחדש עשוי להימשך בין יום או יומיים לשבוע, בהתאם למספר החדרים שרוצים להשביח ולמספר העובדים שלוקחים חלק בשיפוץ.

עוד מרכיב שעשוי להאריך את פרק הזמן של הפרויקט הוא כאמור שיפוץ חדר אמבטיה – נדרשת לא מעט עבודה כדי לפרק את הקיים (האמבטיה, האסלה, הריצוף, אריחי הקיר ועוד), לבדוק את הצנרת הקיימת ובמידת הצורך להחליפה, להתקין את האמבטיה או המקלחון, לרצף, לחכות יום ואז להדביק אריחים על הקירות ולאחר כל אלה – להרכיב גם את הכיור, האסלה והארונות. בסך הכל עשוי להימשך שלב זה כשבוע (7 ימי עבודה).

הפרויקטים של אביב קופלר-עיצוב ושיפוץ חדר אורחים

איך להבטיח מקסימום שינוי לטובה במינימום זמן?

כדי לצמצם למינימום הנדרש את פרק הזמן של השיפוץ חשוב להקפיד על מספר כללים:

א. לחתום על חוזה שמפרט גם את לוח הזמנים הצפוי. בלא מעט מקרים הפרמטר העיקרי לפיו בוחרים אנשי מקצוע הוא המחיר – אמנם עלות שיפוץ דירה אינה נמוכה, ואך טבעי הוא שנייחס חשיבות לעלות, אבל לא במחיר של ויתור על חוזה מסודר והתחייבות ללוחות זמנים מפורטים.

ב. תכנון קפדני – תוכניות מפורטות שהוכנו בעזרת איש או אשת מקצוע בעלי ניסיון בתחום השיפוצים מונעים טעויות ועיכובים שלא לצורך.

ג. ניהול הפרויקט – שיפוצניקית שהיא גם מעצבת פנים תבטיח סנכרון מיטבי בין כל אנשי המקצוע והפעולות הנכללות בפרויקט, ובהתאם שיפוץ מקיף תוך עד 21 ימי עבודה וגם שיפוץ דירה קטנה בפרק זמן קצר אף יותר.

נושאים נוספים שעשויים לעניין אותך

שיפוץ דירה בזמן שיא

דירות בעיצוב אירופאי