כמה עולה עיצוב פנים לבית

תמונת כתבה- טפט או צבע לקיר

במהלך שנותיי כמעצבת ומשפצת דירות נתקלתי לא אחת בשאלה כמה עולה עיצוב פנים לבית. לאור ניסיוני אני יכולה לומר שלשאלה זו אין תשובה אחת וברורה, וכי העלות תלויה בגורמים רבים כגון היקף השיפוץ, חומרי הגלם והמוצרים הנדרשים, ובמיוחד אופן ניהול הפרויקט. כלומר, התשובה לשאלה כמה עולה עיצוב פנים לבית הינה ספציפית ותלויה בראש ובראשונה במקצועיותו של מנהל הפרויקט. ישנו הבדל מהותי בין הוצאות על שיפוץ המנוהל על ידי איש מקצוע שמכיר את התחום על פרטיו ונהליו, לבין ניהול חובבני על ידי אדם שאינו מבין את המשמעות המלאה של שיפוץ דירה והעלויות הכרוכות בעיצובה.

עיצוב פנים לבית – עלויות עיצוב ושיפוץ דירה

כאמור, התשובה לשאלה כמה עולה עיצוב פנים לבית משתנה בהתאם למספר רב של פרמטרים, וביניהם גודל הדירה, היקף השיפוץ, וכן עלויות החומרים והאביזרים הנחוצים עבורו. עם זאת, בהערכה גסה אני יכולה לאמוד עבודת שיפוץ דירה ממוצעת בת חמישה או ארבע חדרים. כאשר מדובר בעבודת שיפוץ מקיפה הכוללת שינוי בקירות, החלפת אינסטלציה, נגרות מטבח, ריצוף, לוח חשמל חדש…..זה יכול להגיע למימדים של 150,000-200,000  ברגע שמוסיפים חומר לבן כגון:אלומיניום, ריהוט, גופי תאורה, וילונות ,כלים סניטריים,נגרות טווח המחירים כמעט מכפיל את עצמו. ובאשר לשאלה כמה עולה עיצוב פנים לבית בלבד, בדרך כלל יהוו עבודות העיצוב כעשרה אחוזים מעלותו של כלל הפרויקט.

הפרויקטים של אביב קופלר-עיצוב פנים בסגנון כפרי

דוגמאות לעלויות מרכיבי עיצוב ושיפוץ הבית

השאלה כמה עולה עיצוב פנים לבית מתייחסת למעשה לגורמים רבים שונים, שלכל אחד מהם תמחור שונה התלוי בטיב חומרי הגלם ובכמותם.  יש להבדיל גם בין חומר שחור לחומר לבן – הראשון מתייחס לעבודות התשתית והבניה, השני לאלמנטים המולבשים על התשתיות.

לעבודות החומר השחור ישנו מחירון כללי די נפוץ ומוכר, המחושב לפי ערך של עבודה והזמן, מיומנות וחומר שהיא מצריכה.
למשל קביעת נקודת חשמל חדשה נעה בין 200-300 שקלים, עבודות צבע מתומחרות לפי גודל השטח לכיסוי ונעות בין 700-1000 ₪ לחדר וזאת בהתאם לטקסטורת הצביעה, וכן הלאה.

לסעיפי החומר הלבן תוכלו למצוא פערי מחירים גדולים בהרבה – למשל : ברז סטנדרטי ברשתות השיווק יעלה החל מ300 ₪ לזול ביותר ועד 900 שח ליקרים , בעוד שברז מעוצב מרשת יוקרה יכול לעלות גם באלפים.
בדומה לכך הלבשת הבית בריהוט, גופי תאורה וכדומה יכולה להתמצות בתקציב של 15,000 שח בעוד שבהתאם ליכולת והבחירה – במחיר הזה אפשר גם לרכוש כורסא בודדת.

את כל אלו מומלץ ללמוד, להכיר ולתקצב מראש ובהתאם ליכולת והציפיות שלכם מהשיפוץ.