איך מתחילים שיפוץ דירה?

לאחר שאספנו פריטי מידע משיפוצניקים, קבלנים והנדימנים מומלצים, הכנו עבורכם מדריך שיפוצים מלא – שלב אחר שלב. אתם מוזמנים להתלבש בסרבלי העבודה שלכם, הגיע הזמן לשפץ ולעצב מחדש את הבית בקלות.

שיפוץ דירה מתחילים קודם כל בתכנון הנכון. כשאתם עומדים לקראת שיפוץ בית, אתם צריכים לקחת בחשבון לא מעט מרכיבים שונים, שיוצרים את התמונה המלאה של הבית המשופץ העתידי. שיפוץ דירה קומפלט לא חייב להתבצע בעזרת קבלן שיפוצים. עם מעט יצירתיות וחשיבה מחוץ לקופסה, אתם יכולים לתכנן לבד את שיפוץ הבית שלכם ולהוציא את התכנון לפועל. שיפוץ דירה הכול כלול או שיפוץ חלקי? מה כדאי?

הסתייעות באנשי המקצוע הנכונים לשיפוץ הבית

כמובן שבחיים, כמו בחיים, אנשי המקצוע הנכונים יגרמו לכל התהליך להיות פחות מורכב ופחות מתיש. אם כך, בואו נפשיל שרוולים. בשלב הראשון, מומלץ לשאוב השראה טובה. מהיכן? בקרו את דוקטור גוגל, אותו תוכלו לשאול לגבי שיפוץ דירות וגם עיצוב דירות מחדש.

הביטו בתמונות, תתרשמו ותחליטו לאיזה כיוון אתם לוקחים את עיצוב הבית המחודש. כחלק משאיבת ההשראה, צריך גם לקחת בחשבון את הנושא של הצרכים שלכם. האם אתם מבשלים כל יום, או אולי אפילו כל היום? אם כן, כדאי להשקיע בעיצוב המטבח כשם שהייתם משקיעים בתחביב הכי יקר שלכם.

מה עוד משפצים בבית? התחשבו בצרכים שלכם!

מעבר למטבח, חשוב לקחת בחשבון כי ככל שהשיפוץ יהיה נרחב יותר, כך כנראה תצטרכו להסתייע ביותר אנשי מקצוע. לדוגמה, אם אתם מתכננים גם לעצב מחדש את הגינה, ייתכן ויהיה כדאי לכם להסתייע בשירותיהם של אדריכלי נוף או גננים לעיצוב גינות.

אי אפשר לדבר על שיפוץ דירה מבלי לדבר על התקציב שלכם עבור הפרויקט. אם אתם זקוקים לשירותיו של קבלן לשיפוץ דירות, כמובן שיהיה עליכם להכין תקציב שונה, לרוב גבוה יותר. יחד עם זאת, תמיד תוכלו לאתר קבלנים לשיפוץ דירה במחירים אטרקטיביים מאוד.

אין ספק, התקציב שלכם לעיצוב החדש של הבית הוא חלק בלתי נפרד מהתהליך, עליו יש לשים את הדגש הנכון. שימו לב לנקודה חשובה, כשאתם מחשבים את התקציב שלכם עבור השיפוץ של הבית, חשוב מאוד לשים בצד מקדם הגנה מסוים. מה ז"א? מאוד פשוט.

כמה כסף כדאי לשים בצד לטובת תקלות בלתי צפויות?

במהלך תהליך שיפוץ דירה, צפויים לצוץ כל מיני תקלות ועיכובים. אלו, בדרך כלל יעלו גם כסף. לעיתים מתרחשות תקלות ולעיתים חומרי גלם מסוימים לא עומדים בעומסי ההתקנות. התוצאה? התקציב שייעדתם לטובת השיפוץ, לפתע משתנה.

הפתרון? מראש שמים בצד 25% מכלל התקציב שלכם.

לדוגמה, אם ייעדתם 100,000 ₪ לשיפוץ הבית, שימו בצד לפחות עוד 22,000 ₪ לטובת מקרי בלת"ם. עוד כדאי לדעת, מה הם מחירי שיפוץ דירות באופן כללי. בממוצע, שיפוץ בתים עולה בין 1,200 ₪ ל-1,600 ₪ למ"ר של שיפוץ. כמובן שהמחיר הזה הוא רלוונטי לגבי עבודת הקבלן בלבד, לא כולל את המחירים של חומרי גלם ואנשי מקצוע מסוימים (כאלו שמשלימים את השיפוץ – אלקטרוניקה, חשמלאים, שרברבים וכדומה).

מה עוד כדאי לדעת על שיפוץ ועיצוב דירות?

עוד חשוב לדעת, הוא הנושא של החלפת תשתיות בבית. אם אתם עומדים להחליף את התשתיות השונות בבית, בדרך כלל יהיה מומלץ גם להחליף את הריצוף על הדרך. היות ובפעמים רבות החלפת תשתיות תצריך פירוק מרצפות, לפעמים מרצפות נוטות להישבר בזמן כזה.

גם אם המרצפות לא נשברות, בכל מקרה כבר פירקתם אותן, ככה שמומלץ לשקול להחליף לדגם חדשני יותר. מה עוד? אם תקציבכם מוגבל, בהחלט מומלץ לשקול עבודות בגבס! ישנן עבודות מהממות ביופיין, במיוחד באמצעות גבס. תוכלו ליצור נישות גבס שלמות, ככה שזה ייראה הכי מפנק ומענג. אם אין תקציב לבטון, גבס יכול להיות אחלה פתרון.

המאמר "איך מתחילים שיפוץ דירה?" נכתב בשיתוף עם פורטל 'טופ שיפוצים'