הצעת מחיר שיפוץ

נושא אשר שנים רבות נחשב ככאוב בתחום השיפוצים הוא הפער שעשוי להתפתח בין הצעת מחיר שיפוץ לבין עלות השיפוץ בפועל בסופו של דבר. פרויקט שיפוץ זכה למוניטין המפוקפק כעניין המאופיין בחריגות הן בלוחות הזמנים והן בהיקף ההשקעה הכספית המתוכננת.
חששות אלה אכן היו מוצדקים כל עוד רוב השיפוצניקים היו בעלי מקצוע בינוניים ומטה ורמת האחריות האופיינית שלהם כלפי לקוחותיהם הייתה, בלשון המעטה, לוקח בחסר. מכיוון שרובנו איננו בקיאים בבנייה ובשיפוץ מצאנו את עצמנו תלויים בשיפוצניקים שידעו להבטיח וליצור רושם של מביני דבר אך פחות היו מסוגלים לקיים ולבצע את העבודה באיכות המתבקשת.

לשמחת כל הנוגעים בדבר, היום זהו כבר רק ערוץ אחד, ולא המרכזי, בענף המקצועי הזה.
אם ניקח כל קבלן שיפוצים בתל אביב כדוגמא נגלה שמדובר באנשים שלוקחים את המקצוע שלהם ברצינות, הם בקיאים בשיטות העבודה העדכניות ביותר ובמפרטי הבנייה התקפים, הם יודעים לשמוע ולהסביר בסבלנות ובשפה מובנת ומעל לכל הם יודעים לתכנן נכון את העבודה כך שתבוצע ביעילות ותסתיים בזמן וללא חריגות ממסגרת התקציב שהגדרתם.

מן הסתם הצעת מחיר שיפוץ מבעל מקצוע כזה היא משהו שאפשר להסתמך עליו ובתנאי שתהייה ערוכה כראוי ומפורטת מספיק.

תחילת הכנתה של הצעת מחיר לשיפוץ היא בעריכת רשימה של כל הדברים שאתם רוצים לכלול בשיפוץ. ברשימה נסו לכלול כמה שיותר פרטים ככל שהבנתכם בתחום מאפשרת. כדאי גם כבר משלב זה לסדר את הדברים מן החשוב לכם ביותר ועד לאלה שהכי פחות משמעותיים בעיניכם.
שימו לב לקחת בחשבון לא רק את נטיית הלב שלכם אלא גם שיקולים מעשיים. כך למשל אולי הייתם רוצים מאוד להשקיע בחדר אמבט מפואר ומפנק ובכל זאת תמצאו שאתם מסמנים מעל סעיף זה ברשימה את החלפת הדוד שהוא כבר בן 15 שנים. שיחת טלפון עם כל קבלן שיפוצים בתל אביב תוכל לעזור לכם לוודא שחשבתם על כל הדברים שעשויים לדרוש התייחסות, בהתאם לגיל המבנה והעבודות שכבר בוצעו בו בעבר.

השלב הבא הוא פניה אל מספר קבלני שיפוץ. אל תסכימו לקבל הצעת מחיר שיפוץ בטלפון, התעקשו על פגישה בבית המיועד לשיפוץ, בפגישה כזו תוכלו להתרשם מבעל המקצוע, לוודא שיש לכם שפה משותפת עימם, לשמוע את המלצותיהם, מה סדר הפעולות לפיהם יבצעו את העבודה (אם יזכו לקבל אותה), לוח הזמנים ועוד. יותר מכך, תדעו שההצעה שתקבלו נשענת על מראה עיניים ולא על הערכה כללית.

קבלן שיפוצים בתל אביב, שאת מעלותיו האופייניות תיארתי,  אינו מייצג את בעלי המקצוע בכל רחבי הארץ אבל זו לא סיבה להתפשר על פחות. המשיכו לחפש עד שתמצאו בעל מקצוע איתו אתם מרגישים בטוחים.

אם הצעת מחיר השיפוץ שקיבלתם לבסוף מסתברת כגבוהה יותר מן התקציב שאתם רוצים להקצות לפרויקט תוכלו לבחור מבין הדברים שרציתם לכלול בה. במקרים כאלה אני תמיד ממליצה ללקוחותיי לא להתפשר על איכות העבודה והתשתית (מבנה, אינסטלציה, חשמל) אלא לבחור אביזרים יוקרתיים פחות שאותם ניתן יהיה בקלות יחסית להחליף בעתיד.