שיפוץ דירה לגיל הזהב

גיל הזהב הוא אולי ביטוי מעט מפחיד, אבל הוא יושב לו אי שם, באופק הבלתי ניתן להכחשה של כולנו. הבעיה היא, שכאשר אנו נמצאים בתור הזהב שלנו, בערך בזמן שבו הילדים עוזבים את הקן ומותירים אותו שוב רק לנו, אנו עוד לגמרי לא חושבים על הימים שבהם לזהב תהיה משמעות קצת אחרת. אז אולי דווקא כדאי ,לתת על כך את הדעת ולהיערך בהתאם, כדי שבבוא העת לא תצטרכו להתעסק עם מה שיהיה גדול מכוחותיכם. שיפוץ דירה לגיל הזהב, או לקראתו, הוא קונספט של 72 גג, שאני מאמינה בו בכל לבי, ושגם מוכיח את עצמו בשטח.

כבת להורים מבוגרים ,התחלתי לשים לב שמתגלים צרכים חדשים ככל שאנו מתבגרים. על הבית להתאים לקשיים פיזיים וגם למגבלות אפשריות, ומכיוון שמרבית בתי המגורים הסטנדרטיים אינם בנויים בהתאם, רבים הם המבוגרים אשר נאלצים לעזוב את בתיהם ולצאת לדיור מוגן או מוסדות אחרים. שיפוץ דירה לגיל הזהב לא אומר כלל להפוך את הבית לבית אבות – אלא להיפך – הוא מציע לכם לחדש את הבית, לזכות בסטנדרט מגורים גבוה וחדשני יותר, וגם להצליח לשמור על הנכס לעתיד.

עיצוב בית בסגנון אירופאי

שיפוץ דירה בגיל 60 פלוס הוא דבר שכיח, כפי שאמרנו – הילדים פרחו מן הקן, אפשר להפנות חדרים לצרכים אחרים, לנצל את החלל בצורה שונה, ובעיקר להחזיר את הכל שיהיה לפי טעמנו וצרכינו. בנקודת זמן זו פונים רבים לקבלן שיפוצים מומלץ שעושה עבודות קוסמטיקה ומרענן את הבית. העצה שלי אליכם היא לקחת עוד רגע למחשבה, ולנסות לתכנן גם את העתיד הרחוק יותר.

שיפוץ דירה לגיל הזהב לא מחייב הפיכת הבית למתקן סיעודי. כשאתם חוזרים להיות שוב כזוג צעיר עדיין אין לכם צורך בעזרים מיוחדים, אך כדי שלא להכנס שוב לשיפוץ בגיל מאוחר יותר, ניתן לעשות בעזרת מעצב פנים מספר התאמות שיאפשרו לכם להשאר בדירה לאורך שנים גם במידה וכן יהיו לכם צרכים מיוחדים בהמשך, ומבלי להתפשר על עיצוב נהדר, צעיר ורענן.

בשלב זה תמצאו שאלוהים אכן נמצא בפרטים הקטנים: התאמת פתחים לאפשרות עתידית של מעבר כסא גלגלים, שימוש באסלה תלויה שתוצב 10 ס"מ גבוה מהרגיל, בניית מקלחון רחב שמאפשר כניסת אדם נוסף לסיוע – כל אלו ייעשו בחומרים איכותיים, במראה נקי ויפה, כך שהילדים והנכדים יאהבו את השדרוג, והזוגות מביניכם שמצאו רומנטיקה מחודשת יוכלו למצוא בחלק מהשינויים הללו לא מעט יתרונות אפילו כבר עכשיו…

אורנה דץ ארחה אותי בתוכנית הבוקר שלה, ודברנו על שיפוץ דירה לגיל הזהב: