עיצוב חלל המגורים באמצעות חיפוי זכוכית

אם אתם חובבי עיצוב, וודאי אתם נהנים מרעיונות מקוריים וטרנדים חדשים.טרנד עיצובי חדש, שהנו חביב על מעצבי הפנים הוא הדפסה על זכוכית ושילובה בתור חיפוי זכוכית בעיצובו הסופי של הבית. סגנון העיצוב החדשני החל לתפוס אט אט תאוצה. הסיבה: זכוכית עבה הינה מוצר עמיד ואיכותי שקל לנקות אותו וההדפסה נראית עליו נהדר. חיפוי זכוכית הבא במקום אריחי קיר, מהווה בעצם פתח רעיוני ועיצובי חדש לשלל אפשריות אינסופיות. לשאלה מה בעצם אנשים אוהבים להדפיס וכיצד הם בוחרים לעצב את חלל הבית, ניתן להשיב כי הרעיונות המגיעים מהלקוח או ממעצב הפנים שנשכר לצורך העבודה, הם מגוונים ומתאפיינים באופן כללי כבעלי קו סולידי או כבעלי קו יותר פתוח מבחינה רעיונית ועיצובית. ישנם כאלה אשר בחרו לשלב באמצעות חיפוי זכוכית תמונות משפחה עתיקות עם עיצוב מעניין, או הדפסה הנראית כערימת דפי קומיקס המודבקים לקיר. מצד שני, ישנם כאלו אשר אוהבים את הרעיון של ההדפסה על זכוכית אך אינם רוצים להתפרע ולכן מבקשים המון לבן עם נגיעות בודדות של צבע. לפעמים הדפסת הזכוכית אינה משמשת כחיפוי שלם, אלא רק כחלק קטן מקיר או מדלת לארון ובעצם יוצרת סוג של תמונה קבועה .

חיפוי זכוכית כתוספת בעלת ייחוד

שימוש בזכוכית למטרות עיצוב יכול להתאים הן לסביבה הביתית והן לסביבה המשרדית, גם אל תוך הבית וגם מחוצה לו. מומלץ לבחור באופצית התאמה אישית של המעקות, החיפויים, הויטרינות, המקלחונים, הדלתות והמחיצות וכן עיצובים מיוחדים של אומנות שימושית אשר נוצרו במיוחד.

להלן נסקור מספר דרכים לשילובו של חיפוי זכוכית בעיצוב הבית:

 ·  חיפויי קירות היכולים להתאים למטבח, לסלון, לחדר הרחצה. החיפויים הללו נועדו, להחליף את האריחים הישנים מהקרמיקה. הם מעניקים מראה חדש ומרענן, אחיד וללא בליטות / חריצים.

·  שילובים של זכוכית בתקרה מעוצבת, מוגבהת או מונמכת.

· משטחי זכוכית מעוטרים, המתאימים לארונות האמבטיה, לדלפקים, מזנונים וויטרינות המשולבים זכוכית, להשגת מראה מיוחד במינו.

·  דלתות זכוכית מועצבות – שיכולות להיראות מצוין עם שילוב של צבע, עיטורים או לוגו. דלת הזזה מרהיבה או זכוכית חלפית יפהפייה, מתאימה כדלת כניסה למשרד יוקרתי או ככניסה משודרגת לחדר האמבטיה.

אומנות יפה ושימושית:

השיטות באמצעותן הפך חיפוי זכוכית לאביזר עיצובי חדשני ומודרני הן:

· חיסום הזכוכית – תהליך ההופך את החומר ממוצר שביר למוצר עמיד מאד, המתאים למגוון שימושים.

· הפקת זכוכית חלבית–  אשר יכולה להשפיע וליצור ממש מהפך של ממש.

· יצירת עיטורים וטקסטורות בשיטות מגוונות, כמו על ידי התזת חול או באמצעות הדפסה של ציורים מרהיבים .

חיפוי זכוכית הוא אמנם צורת עיצוב חדשה אשר רק מתפתחת בעולם אדריכלות הפנים, אך מגוון הרעיונות והפיתוחים אשר יצאו לאור מעידים על אינסוף של דרכים לעיצוב באמצעותו.