כתב כמויות לדוגמא

מכירים את האנשים המסודרים האלה, שתמיד יודעים איפה כל דבר נמצא, לשלוף בזמן הנכון את המסמך הנכון, שהכל אצלם בקלסרים תמיד? עכשיו, אחת משתיים – או שאתם מהנהנים בכאב וקנאה, או שאתם פותחים את הקלסר ובודקים היכן ראוי יהיה לתייק את המאמר הזה… בכל מקרה, אם אתם נמצאים לפני שיפוצים בבית – טוב שיהיה לכם איזה קלסרצ'יק כזה שאפשר יהיה לשמור בו את כל התכניות, תכנונים, רשימות, מסמכים וכו', וטוב לדעת למה לצפות.

לחצו כאן להוריד כתב כמויות לדוגמא

כאישה שאוהבת אנשים אני יודעת כמה קל להיסחף בחיבה האישית וברצון להיטיב עם לקוחותיי, וכמובן כמה הם רוצים מצידם לסמוך עלי ולתת אמון מלא וללא עוררין, ולפעמים כמעט ניתן להתפתות לכך, כלומר, רצוי להתפתות לכך, אך לא מבלי לשמור על גבולות ברורים של הגדרת הציפיות, הבאת הדברים אל הכתב וניסוח מובן לשני הצדדים שמבהיר במה המדובר ומה בכוונתנו לעשות בשיפוץ ברמת דיוק גבוהה ככל שניתן. כאשר הדברים נעשים בצורה מסודרת ובהירה אין כל סכנה שהיחסים הבינאישיים יפגעו בשל אי הבנה, לכן אחד המסמכים היותר חשובים מבחינתי הוא כתב כמויות שעליו אנו חותמים בגמר התכנון ולפני תחילת עבודה.

רגע, לא להיבהל… באתר שלי תוכלו למצוא כתב כמויות לדוגמא (ראו את הקישור לעיל), כדי שתבינו שזה לא שד גדול ושלא תרגישו שכובלים את ידיכם רגע לפני שאתם מוסרים את המפתח. מסמך כתב כמויות מתייחס לכל הפרטים שיש להסכים עליהם בטרם יחל השיפוץ ושלפיו תוכלו להבין למה לצפות בתום השיפוץ החל מרמת צבע הקירות ועד לאחרון השקעים שיותקנו מחדש. זהו בעצם כתב הבנה שמפרט את חובותיו של  המעצב/משפץ ומגדיר עבורכם מה בדיוק רכשתם בעלות השיפוץ.

אז נכון שלפעמים זה קצת מגביל, ולפעמים הייתם רוצים קצת יותר התרגשות ואלמנט הפתעה בכניסה לאחר השיפוץ, אך חשוב להבין שעל הנייר מפורטים פרטים טכניים בעיקר, ושההפתעה עדיין נכונה לכם. מעבר לכך, מעצב טוב, שבאמת עובד עם רגש וקשר ללקוחותיו רואה במסמך כתב כמויות עוגן ורף שממנו אין לרדת, אבל בפועל עבודת עיצוב שנעשית מכל הלב מביאה לידי ביטוי הרבה מעבר למפורט בכתב הכמויות, ודווקא מתוך ההסכמה על הפריטים המדויקים להם מחויב בעל המקצוע בשיפוץ תוכלו לחוש בטחון שהדברים נעשים לפי טעמכם, וגם תוספות וטאצ'ים אחרונים יהלמו אותו בעקבות אותן הבנה והסכמה מנוסחות מראש.

בהצלחה!