עיצוב דירה – לבד או עם מעצב

כולנו רוצים לחיות בדירה מעוצבת ומרשימה, כזו שיהיה לנו כיף להיכנס אליה בכל פעם מחדש, תגרום לכל אורח ואורחת להתבונן סביבם בהתפעלות ותהיה גם פרקטית להפליא. השלב הראשון בדרך לדירה משמחת שכזו הוא בחירה בין שתי אפשרויות: עיצוב הדירה בכוחות עצמכם או עיצובה בעזרת אשת מקצוע בעלת ניסיון עשיר בתחום. באופן טבעי לכל אחת משתי האופציות ישנן יתרונות וחסרונות, ואם תהיו מודעים גם לאלה וגם לאלה, תוכלו לקבל את ההחלטה הטובה ביותר בהתאם למצב הנוכחי של הדירה ולצרכים הספציפיים שלכם.

עיצוב דירות בכוחות עצמכם – יתרונות וחסרונות

בעידן שבו ידע נרחב באינספור תחומים נגיש עבורנו, בין אם באינטרנט ובין אם בדרכים אחרות, תוכלו, לפחות בחלק מהמקרים, לעצב את הדירה שלכם גם בלי מומחים לעיצוב פנים.

היתרונות

היתרון העיקרי הוא שאין צורך לשלם למעצבת פנים עבור עיצוב הדירה. עוד פלוס של עיצוב דירות בכוחות עצמכם הוא שאין צורך להקדיש זמן למציאת אשת מקצוע שתרגישו חיבור מוצלח איתה ושהיא היא האדם הנכון לטובת עיצוב מרחב המגורים שלכם.

החסרונות

אמנם עיצוב דירה הוא אחד מאותם תחומים שבהם קיים ידע רב ברחבי הרשת, וכך למשל תוכלו למצוא אינספור טיפים עבור עיצוב דירות קטנות, דירות כפריות, עיצוב מודרני, וינטג' או כל העדפה אחרת, וגם אינפורמציה לגבי טרנדים לוהטים תוכלו למצוא בשפע – אבל אין תחליף לידע של מי שעבורה עיצוב דירות הוא מקצוע ולא תחביב. בפרט כדאי לזכור שלא כל עצה שמוצאים באינטרנט מתאימה לדירה שלכם ולמי שאתם, גם אם התמונה באתר מרהיבה.

מתי מומלץ לבצע עיצוב דירה בעזרת מומחית בתחום?

באופן טבעי החסרונות של עיצוב דירה בכוחות עצמכם הם היתרונות של האופציה השנייה, עיצוב בעזרת מומחית, ולהפך: היתרונות של עיצוב עצמי הם החסרונות של שכירת שירותיה של מעצבת פנים מנוסה. יחד עם זאת כדאי לקחת בחשבון שאמנם מעצבי פנים גובים שכר עבור העיצוב, אולם הם גם מסייעים לכם לחסוך כסף (בין השאר בזכות קניית פריטים נדרשים במחירים אטרקטיביים במיוחד, וייעול התהליך כולו), ושאמנם נדרשת הקדשת תשומת לב וזמן למציאת המעצבת המתאימה לכם ביותר, אבל מרגע שמצאתם אותה, תחסכו זמן יקר.

אם יש לכם זמן פנוי בשפע ותפישת עולם אסתטית מגובשת, תוכלו לעצב את הדירה שלכם בכוחות עצמכם. לעומת זאת, ישנם מצבים שבהם כדאי במיוחד להיעזר בידע המקצועי ובניסיון העשיר של מעצבת פנים מוכשרת:

מצב אחד שכזה הוא כשיש לכם בית גדול. עיצוב בית שהשטח שלו נרחב, בין אם הוא משתרע על פני מספר מפלסים ובין אם כולו במפלס אחד, הוא אתגר מורכב במיוחד, ועיצוב בכוחות עצמכם עלול לגרום לניצול לא יעיל של השטח ובעצם לכך ששילמתם סכום גבוה עבור בית גדול ואתם כלל לא מנצלים אותו נכון. מצד שני, גם עיצוב דירה קטנה במיוחד כדאי לבצע בעזרת אשת מקצוע, שכן גם במקרים אלה עיצוב חובבני עלול לגרום לכך שהחלל יהיה לא פרקטי ויפגום משמעותית באיכות החיים שלכם.

גם כשנדרש שיפוץ דירה מומלץ במיוחד לעבור את התהליך עם ליווי מקצועי. שיפוץ בעזרת מעצבת פנים הוא חוויה שונה לחלוטין משיפוץ כללי שאתם עוברים בלי עזרה, הן מבחינת הזמן הנדרש עד שמגיעים לסוף הדרך, הן מבחינת הפער בין החלום שלכם לתוצאה המתקבלת (פער שלא קיים כשיש מעצבת פנים בתמונה), והן מבחינת הבלגן תוך כדי הרמונט (וכולנו הרי יודעים עד כמה שיפוץ דירות עלול לשבש את השגרה) – מה גם שאם אתם משקיעים בשיפוץ, ובמיוחד רחב היקף, כדאי למצות את המהלך ולהבטיח עיצוב אופטימלי גם בהיבט האסתטי וגם בהיבט הפרקטי.

מידע נוסף שעשוי לעניין אותך:
עיצוב הבית וחיסכון כלכלי – לחצו כאן
למאמרים נוספים בנושא עיצוב ושיפוץ – לחצו כאן