עלות שיפוץ דירה כיום

אם יטלפן אלי לקוח פוטנציאלי ויישאל 'מה אמורה להיות עלות שיפוץ דירה 2013 ' על פי ניסיוני בעבר, אני יכולה לתת לו תשובה מספרית שתנוע בין  50,000 ₪ ועד 250,000 ₪ ואולי אפילו יותר. בפועל, סביר ביותר שפשוט לא אעשה זאת.

הערכת מחיר לשיפוץ דירה מושפעת ממספר רב כל כך של פרמטרים המשפיעים על עלותו של השיפוץ, שמדובר כאן בהימור ממש לא זהיר.

בכדי לתת, בכל זאת, מושג ראשוני וכללי של היקף עלות שיפוץ דירה, נבדוק במה כרוך אותו שיפוץ מדובר.

עלות שולית ומשמעותית

מי שעבד איתי, או קיבל המלצות על דרך עבודתי יודע כי אני אוהבת להיכנס אל דירה, ולצאת ממנה בזמן הקצר ביותר האפשרי. זאת הסיבה שאנחנו נקראים: 72 גג, שיפוצים קטנים יחסית של דירות בגודל סטנדרטי שהחלטתי שיכולים להיות מבוצעים בזמן כל כך מינימלי לטובת הלקוח.

יחד עם זאת אוסיף הסתייגות מסוימת, זמן השיפוץ תלוי כמובן בסוג השיפוץ: האם השיפוץ כולל החלפת אינסטלציה כללית ו/או לוח חשמל וחיווטים חדשים או שמא מדובר בדקורציה בלבד כגון צביעה מחדש וארגון הקיים, היקף העבודות וסוגן בהחלט משפיעים על המחיר וחשובים בכדי לדעת לתמחר בדיוק מירבי ולא בגסות.

בכדי שאפשר יהיה לסיים בפועל את כל העבודה בפרק זמן קצר ומשמעותי זה חייבים בעלי הבית להפקיד בידיי את המפתחות, ולמצוא מקום דיור חלופי למשך 3-21 יום, בהתאם למשך השיפוץ שנגדיר מראש.

אם אין לכם אפשרות להתארח אצל קרובי משפחה או חברים אלה ואחרים, הרי שתצטרכו לשכור חדר במלון או דירה לטווח קצר – ואם תקציבכם מוגבל, כדאי שגם הוצאות המלון תהיינה מחושבות כחלק מההוצאות בהן תצטרכו לשאת בתקופת השיפוץ.

הפרויקטים של 72 גג שיפוץ דירה בזמן שיא

תכנון השיפוץ בשלבים

יש מי שבוחר לעשות שיפוץ דירה כולל מן המסד ועד הטפחות, ויש מי, שמסיבות של אילוצי תקציב או אחרות בוחר להתמקד רק בחלל אחד בדירה, על פי סדר עדיפויות אישי.

לעתים סדר העדיפויות נקבע על פי תנאי השטח: צנרת בעייתית או מטבח קטן ומוזנח יזדקקו לשיפוץ לפני חדרים שאפשר באמצעות צבע בלבד להחזיר להם את הרעננות, ולדחות את השיפוץ המשמעותי בהם לתקופה מאוחרת יותר – כשהתקציב יאפשר זאת.

יחד עם זאת, גם אם לא ידוע מה תהיה עלות שיפוץ דירה 2013, את תכניות השיפוץ כדאי לכם לערוך במלואן, מסיבות שונות, ביניהן: בכדי לקבל תמונה מלאה של הכיוון אליו הולך השיפוץ. בנוסף, יש סדרי עבודה בשיפוץ שתלויים זה בזה. לפעמים, מכינים בשיפוץ של חלל מסוים את התשתית לשיפוצו של חלל אחר שישופץ בשלב מאוחר יותר. הדבר היחידי שיש לקחת בחשבון הוא שיתכן שמחירי החומרים ישתנו בנקודת זמן מאוחרת יותר, אך לפחות ניתן להבטיח שלא תצטרכו לפרק, להרים או לשבור חלקים שנבנו כעת על מנת להתאים תשתיות לשלב הבא, אותו דחיתם למועד מאוחר יותר…

הנה עוד נקודה שמשפיעה על סדר הגודל של שיפוץ דירה 2013:  ישנן עבודות שהן חלק משמעותי מתכנון מבנה הדירה: הזזה של קירות- הריסה ובנייה מחדש, צנרת חשמל, נקודות חשמל, נקודות טלפון ו/או אינטרנט, צנרת אינסטלציה ועוד. את אלה חייבים לעשות בשלב הראשון של השיפוץ. יש עבודות אותן אפשר לדחות לתקופה מאוחרת יותר, למשל: עיטור קירות,פתחי אלומיניום, גימור שליכט מיוחד, קניית רהיטים נחשקים ועוד.

עלותם של חומרי הגלם הנדרשים לשיפוץ הדירה

אני מאוד אוהבת את האימרה: "אנחנו לא מספיק עשירים בכדי לקנות בזול". אודה על האמת: אפשר לקנות חומרי גלם זולים לכל עבודת השיפוץ. הבעיה היא שחומרים אלה הם כמובן פחות איכותיים, הבלאי שלהם גדול יותר, ומהר מאוד ל ייוותר זכר לעבודת השיפוץ והמראה החדש והמטופח יתחלף עד מהרה בסדקים בטיח, קילופי צבע, חלודה או אבנית בחדרי הרחצה וחבל…

באופן אישי, ב72 גג אני לא מוכנה לעבוד עם חומרים זולים נטולי תו איכות, אלא רק עם חומרי גלם שיש להם תו תקן ישראלי או בינלאומי. אמנם ברור לי שהם יקרים יותר, לפעמים עד כדי 15% יותר, ושיהיה עלי להסביר ללקוחותיי את פערי המחירים ממי שכן משתמש בחומרים זולים, אך יחד עם זאת, הבחירה בעבודה מוקפדת ובלתי מתפשרת, שנראית איכותית יותר במשך זמן הרבה יותר ארוך, מוכיחה את עצמה כמשתלמת וכמובנת גם לאחרון הלקוחות המוגבל בתקציבו.

שיפוץ סלון ועיצוב במזן שיא תוך 21 יום

עלותם של מוצרים חדשים לדירה משופצת    

כאן דווקא ההיפך הוא הנכון, הרי במוצרי עיצוב ידוע כי "השמים הם הגבול". אפשר לקנות ברז לכיור המטבח במחיר של 300 ₪, אפשר גם לקנות אחד ב 3000 ש"ח – שניהם יעשו את העבודה. אפשר לקנות ברז למטבח במחיר של 900 ₪, ואפשר כמובן לקנות ברזים מעוצבים וממותגים בעלות של אלפי שקלים לברז בודד. העלות תלויה חד משמעית בטעמם, יכולתם ונכונותם של בעלי הבית.

כמעצבת ומשפצת אני יכולה לבנות את הקו העיצובי, ולדאוג שכל הפריטים והמוצרים ידברו באותה שפה, אני יכולה להציע הצעות בסדרי גודל משתנים – על פי התקציב האפשרי של בעלי הדירה, וכן להצביע על אפשרויות חסכון או על נקודות אותן ניתן לדחות למועד מאוחר יותר או לכלול במישור המתמשך של פרויקט השיפוץ- זה שלא חייב להסתיים מיד עם החזרת המפתח ללקוחות.

עיצוב ושיפוץ סלון 72 גג

ניהול השיפוץ

אני מציעה את שירותי לא רק כמעצבת אלא גם כמשפצת. אחד הפרמטרים שמשפיעים על עלות שיפוץ דירה 2013 הוא שעות העבודה של בעלי המלאכה בהכנות לקראת השיפוצים, ובעבודה בדירה. תכנון מדוקדק של לוח הזמנים, עבודה על פי תכניות מפורטות, הכנות יסודיות לפני תחילת השיפוץ בדירה ותיאום ציפיות– כל אלה חוסכים בשעות עבודה בדירה עצמה, ומכאן גם נגזר כמובן חיסכון כספי משמעותי.

אני מזמינה אתכם ליצור עמי קשר, לקבוע פגישה ולקבל הערכה מקצועית בשטח לעלויות שיפוץ לביתכם.

אולי יעניין אותך קריאה נוספת על: