שיפוץ מקלחות – אינספור אפשרויות עבור שיפוץ מקלחות

עיצוב פנים שירותים מקלחת אביב קופלר 72 גג

אחד הפינוקים הטובים ביותר שיש לחיי היומיום להציע, הוא ללא ספק ,עמידה מתחת לזרם מים במקלחת או טבילה באמבטיה לאחר יום עבודה, במיוחד כאשר מדובר בחדר מעוצב, נעים ואינטימי.
חשוב לדעת שבשנים האחרונות, עיצוב חדרי אמבטיה קטנים או גדולים, הינו תחום בו השמיים הם הגבול. זאת בזכות אינספור אפשרויות עיצוב חדרי אמבטיה מתקדמות ועכשוויות ומגוון אדיר של חומרי גלם, טקסטורות, מוצרים וגוונים. כל שעליכם לעשות הוא להחליט על קו עיצובי מוגדר ותקרת תקציב, ולבחור איש מקצוע מיומן שיעצב וישפץ את החלל מחדש.

טיפים לשיפוץ מקלחות

חלל קטן עם המון אפשרויות

גם עבור עיצוב חדרי אמבטיה קטנים יש צורך בתכנון מדויק, ולבצע בחירות רבות. לדוגמא,

  • יש להחליט לגבי סוג המקלחת ומיקומה, סוג החיפויים, חומר הגלם של ארון האמבטיה ומיקומו, הצבעים והגוונים שישלטו בחלל, סוג תאורה ואופן פיזורה, והאביזרים השונים הנדרשים לחדר כמו מתלה מגבות, סל כביסה, וכלים לסבון ולמברשת השיניים. על מנת שמלאכת עיצוב חדרי אמבטיה יהיה מושלם, אני ממליצה לכם לתכנן את הפרטים מראש, כך שתיהנו מחזות אחידה והרמונית, בנוסף על פונקציונאליות של החלל.


מקוריות ויצירתיות בחדר האמבטיה

כמעצבת פנים וקבלנית שיפוצים,אני חייבת להודות שעיצוב חדרי אמבטיה הוא הפטיש שלי,בה' הידיעה!!

  • ואני משתדלת לתפוס את עיצוב חדרי האמבטיה כהזדמנות נהדרת לחגיגה של יצירתיות ומקוריות ולשילוב אפשרויות ורעיונות ייחודיים השונים מהמקובל. היצירתיות יכולה להתבטא למשל בעיצוב הכולל של החלל וברכיביו, כגון רכישת אמבטיה מסיבי פחם בצורת ערסל, או חדר אמבטיה עם מפלסים. ואולם,
  • היצירתיות באה לידי ביטוי בעיקר בפרטים הקטנים, כמו מתלה מיוחד לנייר הטואלט, גוף תאורה פיסולי, ארונית עץ וינטאג' משוחזרת, סלסילות קש התלויות מהתקרה, או צמחיה וחפצי נוי מיוחדים. כל אלו ועוד עושים עיצוב חדרי אמבטיה קטנים ליחיד במינו, בעוד אתם זוכים במקום בו תרצו לשהות עוד ועוד.

טכנולוגיה היא שם המשחק

עיצוב חדרי אמבטיה זוכה לאחרונה למיטב החידושים והשדרוגים הטכנולוגיים.

  • למעשה, בימינו כבר קיימים אינספור חידושי נוחות מפנקים, ביניהם מתלה מחמם מגבות, ברזים חכמים שמחממים את המים בעוצמה ובטמפרטורה מדויקת, וראשי מקלחת בצורת מפל. אם לא די בכך, תוכלו גם לרכוש אריחים ריחניים או אריחים אנטי בקטריאליים, ורובה עמידה הזוהרת בחושך. למעשה, כל מה שנדרש עבור עיצוב חדרי אמבטיה מתקדם הוא לבחור במוצרים המתאימים לעיצוב הכולל של החדר, ואינם חורגים מיכולתיכם התקציביות.

ריצוף וחיפוי חדר האמבטיה

מרכיב עיקרי בתהליך עיצוב חדרי אמבטיה הינו הריצוף והחיפוי של הרצפה והקירות. מכיוון שמדובר בחדר עם הרבה רטיבות ולחות יש לבחור בחומרי גלם עמידים למים,

  • כגון קרמיקה, ריצוף שיש או אבן טבעית. כמו כן, באזורים צמודים לכיור, למקלחת ולאמבטיה ניתן לצבוע את הקיר בצבעים  מיוחדים עמידים למים,
  • ושוב חשוב לבחור בגוונים אחידים שיתאימו לעיצוב הכולל של החלל וישרו אווירה נעימה ונינוחה. באופן אישי, אני ממליצה להעדיף חיפוי בגוונים בהירים ועדינים שלא יימאסו על העין לאחר תקופה קצרה, ולהעניק להם ייחודיות בעזרת דקורים או ריצוף מיוחד ומעוטר.

פתרונות אחסון לחדר אמבטיה

בעת עיצוב ושיפוץ חדרי אמבטיה חשוב לזכור כי  מדובר בחדר המשמש גם לאחסון פריטים רבים, כמו מוצרי טואלט, תמרוקים, מגבות, חומרי ניקוי, תרופות ואפילו כביסה מלוכלכת.

  • מכיוון שהחלל המיועד קטן, חשוב לתכנן היטב את פתרונות הראויים, כולל גודלם ומיקומם. לדוגמא, ניתן לשלב ארונית מעל הכיור ומתחתיו, מדפים תלויים או עומדים, סלסילות שונות, ארון קיר, מגרות או תיבות אחסון. בכל מקרה, אני ממליצה לחשוב על חומר גלם, סגנון עיצוב וגוונים זהים עבור כל פתרונות האחסון,
  • וזאת על מנת ליצור מראה אחיד ואסטטי. לדוגמא, יש לתת את הדעת על בחירה בין ארוניות מעץ, מתכת או זכוכית, ובגוון דומיננטי, כהה או בהיר, חלק או מעוטר.

נקודות האור באמבטיה                                

אחד המרכיבים שנראים שוליים לכאורה, אך למעשה מאוד חשובים בתהליך עיצוב חדרי אמבטיה,

  • הוא תכנון נכון של התאורה בחדר. את התאורה יש לתכנן כבר בשלבים מוקדמים של עבודות השיפוץ,
  • על מנת שיהיה ניתן במידת הצורך להוסיף נקודות חשמל או שקעים נגד מים. כמו כן, יש לבחון את אפשרות התאורה הכללית שאמורה להעניק אור רך ונעים, ולהשרות בחדר אווירה אינטימית ורכה, או תאורה מקומית מצידי המראה שמספקת אור חזק ובהיר ללא צללים. מעבר לכך, אני ממליצה לנצל את אור היום הטבעי ככל האפשר, ואם קיימת בעיית פרטיות להשתמש בזכוכיות עבות ואטומות.