צעדים ראשונים בעיצוב חדר שינה

אם בעבר הגישה הרווחת בעיצוב חדרי שינה הייתה שאין צורך להשקיע יותר מדי מחשבה שכן ממילא אנחנו "רק" ישנים בהם, הרי שכיום מדובר באחד המרחבים שמוקדשת לו הכי הרבה תשומת לב – ובצדק. לחדר השינה השפעה רבה מאוד על איכות החיים שלנו, גם בזכות הבטחת שינה ערבה (שכידוע תורמת הן לבריאות הפיזית והן לשלווה הנפשית) וגם הודות ליצירת האווירה הנכונה כשאנחנו נמצאים במרחב זה למטרות אחרות.

רומנטי או כפרי, קלאסי או מודרני?

הבחירה הראשונה במסגרת עיצוב חדר השינה היא הסגנון הכללי שלו. בפרט נפוצים חדרי השינה הקלאסיים, אלה המודרניים, חדרי שינה כפריים ובאופן טבעי ניתן למצוא בלא מעט בתים גם חדר שינה רומנטי.

בהתאם לסגנון הרצוי מבחינתכם נבחרים הווילונות, כיסויי המיטה, הקישוטים השונים בחדר וכשמדובר בתכנון חדר שינה מ-א' ועד ת' גם השידות, הארונות, גופי התאורה ועוד. כך למשל עיצוב חדר שינה כפרי כולל הרבה עץ ובפרט עץ מלא וגוונים חמימים וכן חלון בעל מפתח גדול שיחבר את חדר השינה אל החוץ (אבל גם יהיה מחופה בווילון שמאפשר החשכה אפקטיבית כדי שתוכלו לישון ללא הפרעה גם כשהשמש זורחת), ואילו חדרי שינה מודרניים יהיו בדרך כלל מינימליסטיים באופיים עם משחקים של שחור ולבן וקווים נקיים.

מה דעתכם על פרקט?

בעבר רצפת פרקט נחשבה לא פרקטית בגלל הקושי לנקות אותה, אבל כיום קיימים פרקטים נוחים מאוד לתחזוקה ובנוסף עמידים מאוד – רצפה שכזו משדרגת משמעותית את מראה חדר השינה ומקנה לו אופי צימרי משהו ועל כן יוקרתי ונעים מאוד. אופציה אחרת היא שטיח מרשים, ואם אתם אוהבים את הרצפה ללא תוספות כדאי שהיא תהיה יפה ובפרט מורכבת מרצפות גדולות בעלות עיצוב שובה לב.

מה אסור לעשות בחדר שינה?

ישנן מספר טעויות נפוצות למדי במסגרת עיצוב חדר השינה, וכדאי להימנע מהן. דוגמה אחת היא למקם את הארון מול הכניסה לחדר או בסמוך לדלת, כך שאיך שנכנסים לחדר זה מיד נתקלים בו – רצוי למקם את הארון, במידת האפשר כמובן, כך שהוא לא יחסום את הזרימה הטבעית בחדר השינה.

טעות נוספת בתכנון חדרי שינה היא מיקום לא נכון של המיטה, כשלמשל אפשר לרדת ממנה רק מצד אחד בנוחות והצד השני חסום ע"י קיר או ארון. כשאין שליטה על כמות האור הטבעי שנכנסת לחדר התוצאה גם כן בעייתית, שכן אתם עלולים להתעורר מוקדם יותר מכפי שאתם רוצים, ועוד טעות שרצוי להיזהר ממנה היא אחידות רבה מדי (כשגם הארון, גם השידות וגם המיטה הם בעלי אותו עיצוב בדיוק, דבר שיוצר עומס יתר ויזואלי).

המלצה נוספת היא לא להכניס טלוויזיה או מחשב לחדר השינה – כדי לאפשר לכם שינה, מנוחה, התרגעות ורומנטיקה נטולות הסחות וגירויים מיותרים (ובפרט לנוכח העובדה שמכשירים אלה פולטים אנרגיות חשמליות שפוגמות באיכות השינה).

פרויקט עיצוב חדר שינה- 72 גג

עיצוב חדרי שינה ברוח הפנג שואי

בלא מעט מקרים עיצוב חדרי שינה הורים לוקח בחשבון גם את עקרונות הפנג שואי, תורה שנולדה בסין והגיעה בעשורים האחרונים לכל רחבי העולם. הרעיון המרכזי של הפנג שואי הוא להבטיח מקסימום אנרגיות נכונות בכל פינה בבית, ובאופן טבעי חדר השינה של ההורים הוא אחד המקומות שבהם הכי חשוב לנו שתשרור האנרגיה הנכונה ושלא תהיינה חסימות כלשהן בזרימה האנרגטית.

בין ההמלצות של מומחי פנג שואי לעיצוב חדר השינה של ההורים: לא למקם את המיטה מול דלת הכניסה, להבטיח שהכניסה לחדר חופשית ממכשולים, להקפיד על שידות סימטריות ולתלות על הקירות תמונות בעלות מוטיבים חיוביים (שקשורים ספציפית אליכם ובפרט כאלה בעלי נוכחות רומנטית). כמו כן מומלץ לאוורר את חדר השינה לעתים קרובות.

לא לשכוח את הפן הפרקטי

עיצוב חדרי שינה בימינו כולל כאמור התייחסות נרחבת לפן האסתטי, אבל חשוב במקביל לא להזניח את הפן הפרקטי. שידות בשני צידי המיטה יאפשרו לכם לאחסן בקלות ובנוחות את כל הפריטים הקטנים שתמיד כדאי שיהיו בחדר השינה, בלי ליצור בלגן מיותר (מה גם שהן תורמות לאסתטיקה של החדר כשהן נבחרות בחוכמה), גוף תאורה מרכזי עם עמעם מאפשר לכם לשלוט בכמות האור בכל פעם שאתם בחדר בהתאם לשימוש הרצוי באותה נקודת זמן, ארגז מצעים מתחת למיטה מהווה פתרון אחסון נוח מאוד ודלת ארון שהיא גם מראה תחסוך לכם שטח ותאפשר לכם לראות את עצמכם לכל אורך הגוף (כשכדאי בנוסף למקם מראה גם על אחד הקירות).