שיפוץ חדר אמבטיה

אחד המוקדים העיקריים בחידוש ושיפוץ הבית הוא חדר הרחצה המרכזי, המשמש את מרבית בני הבית ומהווה מרכז אסתטי ופונקציונאלי בחלל המגורים. אך לא רק בשל כך שיפוץ חדר אמבטיה הוא מרכיב עיקרי בפרוייקט השיפוץ, אלא גם ובעיקר בשל ההשלכות התכנוניות והתקציביות שכרוכות בו.

כבר כתבתי ב "שיפוץ הבית עלויות והתייעלויות" שלכל תכנון יש גם את הגורמים הבלתי ניתנים לתכנון שלו, דבר שנכון באופן כללי לשיפוץ הבית, ונכון במיוחד לשיפוץ חדר אמבטיה. לכן, כדאי לנסות ולתכנן שיפוצו של חדר זה לפרטי הפרטים, ואף לנסות ולצפות את הקשיים והתקלות האפשריים, ובכך לצמצם למינימום האפשרי את ההפתעות שבהן עלולים להיתקל במהלך שיפוץ חדר אמבטיה.

חדרי אמבטיה רבים מגיעים למצב בלוי מרוב שימוש, גם אם הדירה או הבית עצמו שמורים ומתוחזקים היטב. חומרי הגלם מהם עשויים הפריטים בחדר(כמו צנרת ברזל ישנה…), זרימת המים הקבועה, האבנית והאווירה הלחה תמיד, גורמים לשחיקה של האלמנטים והופכים לא פעם את הצורך בשיפוץ חדר אמבטיה ,לזה שגורר אחריו את שיפוץ הבית כולו.

אם שיפוץ בית הוא הפקה מלאה ב- 72 גג, הרי ששיפוץ חדר אמבטיה הוא הפקה בפני עצמה- מה שנקרא:הפקה בתוך הפקה.
כשאנו נכנסים לפרוייקט שיפוץ חדר אמבטיה, רצוי לקחת בחשבון צרכים עתידיים.
חדר אמבטיה ששימש אותנו לאורך שנים במבנה מסוים, יכול לקבל על עצמו כעת מאפיינים חדשים שעשויים להתאים טוב יותר לצרכינו הנוכחיים- למשל עבור זוג מבוגר בחשיבה על התאמה לזקנה, או עבור זוג צעיר בחשיבה על התאמה לרחצת ילדים קטנים. כיוון ששיפוץ חדר אמבטיה הינו שיפוץ מסיבי במיוחד, כדאי לחשוב עליו היטב מראש ולהביע את רצונכם וצרכיכם בטרם תחילתו. כמעט כל שינוי הוא אפשרי, אלא שנדרשת כאן התאמה קפדנית לתשתית האינסטלציה ולכן שלב התכנון הוא מכריע, ותכנון טוב יבטיח גם שחדר האמבטיה יתאים לכם לעוד שנים רבות קדימה.

חדרי אמבטיה היום מציעים לוקסוס שדומיהם בעבר לא ידעו להציע לבעלי בתים, החל בחומרי הבסיס לעבודה, דרך האפשרות לשיפוץ אמבטיה ישנה והפיכתה לאלמנט עיצובי מרהיב ויוקרתי, ועד יצירת חדר אמבטיה שהוא ספא ביתי מפנק. לפני תחילת שיפוץ חדר אמבטיה חישבו מהו חזונכם לחדר זה ואני אשמח לסייע לכם להגשימו באופן המתאים ביותר עבורכם.