שיפוצים בתל אביב

תל אביב היא עיר עם אופי ייחודי. היא רבגונית, חסרת סבלנות ובמקביל גם נינוחה, בליינית ובה בעת חרוצה, מפעמת בה רוח חופש אמיתית שמבטיחה שכל אחד וכל אחת יתקבלו בה באהבה, היא משתנה כל הזמן אבל יש בה גם יציבות פנימית והיא מחוברת בכל נימי נפשה לעולם ותמיד שמחה לאמץ טרנדים כיפיים. גם הנדל"ן בתל אביב הוא בעל אופי ייחודי, בין אם מדובר על פרויקט שזה עתה הוקם ובין אם זוהי דירה של פעם בבניין ישן שאולי כבר חודש ואולי מחכה להתחדש. כשמשפצים דירה בתל אביב הפוטנציאל עצום: כל מטר רבוע בתל אביב הוא דבר יקר במיוחד, ועל כן שיפוץ מוצלח משביח בשיעור דרמטי את הנכס ומעלה את ערכו באחוזים רבים (שלא לדבר על השיפור באיכות החיים של מי שמתגורר בדירה). מצד שני, שיפוץ שאינו מבוסס על תכנון מדויק וביצוע מוקפד עלול שלא לממש את הפוטנציאל – וחבל. המידע בעמוד זה יעזור לכם לדעת מה לבדוק ומהם הדגשים העיקריים של שיפוץ דירות בתל אביב כך שבסופו של דבר התהליך יספק מקסימום תועלת.

שיפוץ דירות קטנות בתל אביב

במקרים רבים שיפוצים בתל אביב הם של דירות קטנות יחסית, שכן חלק גדול מהדירות במרכז העיר ובצפון הישן נבנו לפני כמה עשרות שנים והממדים שלהן צנועים בהרבה ביחס לסטנדרטים הנהוגים כיום. אמנם שטח מצומצם עלול להוות מגבלה של ממש ולהקשות על מילוי כל הצרכים שלנו, אבל עם תכנון נכון אף אחד בכלל לא ישים לב שהדירה קטנה.

במסגרת שיפוץ דירה קטנה בתל אביב הדגשים העיקריים הם הפרדה מדויקת וחכמה בין החללים השונים, ובפרט כזו שלא מבוססת על קירות (שמטבעם מבליטים את הממדים הצנועים ואף עלולים ליצור תחושת מחנק) אלא על מחיצות שקופות, שימוש בגוונים שונים בכל אזור או בחומרים בעלי מרקם אחר ועוד אופציה היא למקם את הרהיטים כך שמצד אחד תהיה הפרדה ומצד שני זרימה חופשית בכל החלל. עוד המלצה במסגרת עיצוב דירות קטנות בתל אביב הוא להקנות להן אופי ייחודי, ולעשות זאת בלי ליצור עומס יתר ויזואלי שגם הוא מדגיש את היותה של הדירה קטנה. איך עושים את זה? עם מעצבת פנים מנוסה. הכנסת אור טבעי ושימוש מושכל בגופי תאורה סמויים ישלימו עיצוב מחמיא ומודרני שמחפה על הגודל.

פתיחות למרחב

תל אביב כאמור היא עיר שכולה פתיחות וחיבור לעולם הגדול. גם שיפוצים בתל אביב כדאי לבצע ברוח זו, ולנסות לפתוח את הנכס כמה שיותר למרחב שסביבו. אמנם במקרים המראה שנקבל הוא לא שטחים ירוקים פתוחים ורחבי ידיים, אבל גם לנוף אורבני יש קסם בלתי נדלה ועצם החיבור עם הסביבה הופך את הדירה ליותר מעניינת וגם את החיים למעניינים יותר. בהתאם ההמלצה היא להשתמש בחלונות שקופים בעלי מפתחים גדולים ככל האפשר בכל החדרים בדירה. במקביל כדאי לנצל גם את כל האפשרויות הקיימות לפתרונות הצללה, כדי להימנע מחשיפה לא רצויה לשמש וגם כדי לאפשר פרטיות במקרה הצורך.

שיפוץ לקראת מכירה

סוג נפוץ נוסף של שיפוץ בתל אביב הוא לקראת מכירתה של הדירה. במיוחד נהוג לבצע שיפוץ שכזה כשמדובר על דירה ישנה שהתקבלה בירושה והשאיפה היא למקסם את המחיר שלה. במקרים אלה הכלל פשוט: ככל שהשיפוץ מקיף יותר, כך התשואה שתקבלו, כלומר התוספת למחיר הנכס, תהיה גבוהה יותר. בהתאם כדאי למצוא את המשאבים הכספיים להשקיע בפרויקט, וכן זמן ואנרגיות (שיפוץ דירה ישנה הוא תהליך שמחייב הקדשת תשומת לב ומשאבים נוספים. יחד עם זאת אני מתחייבת להשלים אותו תוך 21 ימי עבודה, כך שהטרחה הכרוכה לא תהיה רבה מדי מבחינתכם).

במרבית המקרים כדאי לנצל את ההזדמנות לחידוש התשתיות השונות בדירה כדי להתאימן לצרכים המודרניים ולא להסתפק במתיחת פנים חיצונית בלבד, אבל בכל מקרה גם "רק" עיצוב מחדש יוביל למכירה מהירה, קלה ובמחיר הרצוי.

חיבור מדויק בין הטרנדי לקלאסי

תל אביב שמחה תמיד לאמץ טרנדים חדשים אבל במקביל שומרת כאמור על אופי משלה – וברוח זו כדאי גם לעצב את הדירה המשופצת. טרנדים עדכניים מעניינים הם מטבח בשחור לבן, שימוש נרחב בזכוכית, אריחים גדולים במיוחד, משרביות, אסלות תלויות ועוד.

 

נושאים נוספים שעשויים לעניין אותך:

עיצוב הבית לקראת מכירה

על שימוש בצבע לחידוש רהיטים