שיפוצים בתל אביב – האם עדיף בשלבים או בבת אחת?

שיפוץ הבית הוא ברוב המקרים אירוע מכונן בחיינו. מצד אחד, הוא מחדש את פני מרחב המגורים ובעצם מעניק לנו דירה כמו חדשה והרבה יותר מתאימה לצרכים שלנו כמו גם אסתטית וכזו שממלאת אותנו נחת מרובה. מצד שני, מדובר בתהליך מורכב, לעתים יקר למדי וכזה שלאורכו עלולות לצוץ תקלות שונות ומשונות כך שאין פלא כי שיפוץ הבית, על אף יתרונותיו המובהקים, נחשב למורט עצבים ורבים נרתעים כלל מלהיכנס אליו.

בהקשר של שיפוצים בתל אביב או בכל עיר אחרת השאלה הראשונה שעלינו לשאול את עצמנו היא האם לבצע שיפוץ כללי בבת אחת או שמא לפרוס אותו לכמה חלקים ובכל פעם לבצע שיפוץ מוגבל?

שיפוץ בתל אביב – למה כדאי בשלבים?

רבים מבין קבלני השיפוצים בתל אביב ממליצים על שיפוץ הדרגתי. אחד הנימוקים העיקריים לכך הוא שבמקרים רבים אחרי שמשנים אזור אחד בבית משתנות התוכניות לגבי אזור אחר וצצים רעיונות חדשים ורצונות אחרים לגמרי. שיפוץ הדרגתי מעניק לבני הבית פסק זמן שבו הם לא רק צוברים אנרגיות מחודשות אלא גם יכולים להסתכל על הבית שלהם בצורה שונה, לאחר שכבר הוא החל להשתנות, ולהבין טוב יותר מה כדאי לעשות באזורים אחרים.

סיבה אחרת להעדיף שיפוץ בשלבים היא כלכלית – שיפוץ כולל הוא עסק יקר ולא תמיד ניתן לממן זאת. אמנם הבנקים וחברות האשראי החוץ בנקאי ששות להעניק הלוואות לצורך שיפוצים, אולם לא כולם אוהבים לקחת הלוואות ולעתים התשלום עבור ההלוואה הופך את השיפוץ כולו לפחות כדאי. שיפוץ הדרגתי, לעומת זאת, קל יותר לממן.

סיבה שלישית היא הפגיעה הפחותה בשגרת היומיום שכן שיפוץ כולל עלול לגרום אי נוחות של ממש.

שיפוצים בדירה קטנה – לחשוב בגדול

מתי עדיף לשפץ בתל אביב הכל בבת אחת?

למרות הנימוקים כבדי המשקל הנ"ל ישנם מקרים שבהם בכל זאת כדאי לבצע את השיפוץ כולו בבת אחת.

כך למשל ישנם המאמינים שאם כבר הבית מבולגן, כדאי ללכת עד הסוף גם אם פירוש הדבר בלגן גדול במיוחד – ולגמור עם השיפוץ כמה שיותר מהר (במקום האלטרנטיבה של בלגן, סדר, שוב בלגן, שוב סדר, שוב בלגן וחוזר חלילה).

סיבה נוספת שבגללה כדאי לעתים לבצע שיפוצים בתל אביב בבת אחת היא הזמינות של הקבלן המבצע – אם מצאתם קבלן מיומן, אמין ולא יקר מדי, אתם עלולים לגלות שהוא לא תמיד זמין עבורכם, ואם למשל ביצעתם רק שלב אחד בשיפוץ ייתכן שכשתרצו להמשיך הוא יהיה תפוס (ולמעשה סביר להניח שזה יהיה המצב).

המלצות כלליות לשיפוצים בתל אביב

בין אם בחרתם לבצע את השיפוץ באופן הדרגתי ובין אם אתם מאמינים כי שיפוצים בתל אביב צריכים לבצע בבת אחת, מומלץ בחום לקבוע מסגרת תקציב קשיחה. מתוך המסגרת יש להקצות 5-10% לטובת מקרים בלתי מתוכננים שמחייבים הוצאה נוספת וכך לא תיאלצו לחרוג מהמסגרת שקבעתם.

המלצה נוספת היא לסכם מראש ביניכם (כלומר בין בני הבית השונים) מהן מטרות השיפוץ, מהו סדר העדיפויות ואיך אתם רוצים שייראה כל מרחב – ולא לשנות יותר מדי אחרי שכבר מתחיל השיפוץ כדי שלא להיקלע למריבות שיוסיפו על הבלגן.