שיפוץ חדר אמבטיה

חדר האמבטיה שלכם התיישן וכבר לא מספק חוויית רחצה מרעננת ומהנה? ואולי בכלל התשתיות הפיזיות שלו כבר לא עומדות בעומס כך שנדרש שיפוץ משמעותי? כך או כך אין דירה שלא נדרש בה שיפוץ – לעתים כולל ולעתים צנוע יותר – של חדר האמבטיה.

כמה זמן נמשך שיפוץ חדר האמבטיה כולל?

כל שיפוץ גורם לאי נוחות מסוימת לאנשים שחיים בבית, ובפרט כשעל הפרק שיפוצו של חדר האמבטיה. אם מדובר בתיקונים נקודתיים או במתיחת פנים ההפרעה לשגרה אינה משמעותית ולרוב תסתיים תוך מספר שעות או מקסימום שני ימי עבודה, אולם שיפוץ כולל כבר עשוי להימשך עד שבוע או שבוע וחצי (בהתאם למורכבות העבודה ולמרכיבים השונים בפרויקט הספציפי).

מצד אחד אם כבר משפצים חדר אמבטיה, ובפרט אם מדובר במרחב שלא בוצע בו שום שינוי במשך שנים רבות, כדאי לנצל את ההזדמנות לטובת שיפוץ כולל ככל האפשר. מצד שני, על מנת למנוע פגיעה קשה מדי בשגרת החיים, חשוב מאוד לשכור את שירותיו של איש מקצוע שמקפיד על עמידה בלוחות זמנים, ושמספק לכם התחייבות בכתב במסגרת ההסכם ביניכם לגבי לוח הזמנים של השיפוץ הספציפי שלכם. כדאי גם לבקש חוות דעת של לקוחות קודמים של אותו איש מקצוע (או אשת המקצוע כמובן…)

הגורמים המשפעים על עלות השיפוץ חדר אמבטיה

בנוסף לאיכות השיפוץ ולפרק הזמן שבו חדר האמבטיה מושבת למעשה, המרכיב החשוב ביותר עבור מי שמבקש לחדש את חדר האמבטיה שלו הוא המחיר.

באופן טבעי הצעת מחיר זולה יותר נחשבת לאטרקטיבית יותר, אולם כדאי לזכור שתוצאות השיפוץ ילוו אתכם למשך שנים רבות רבות, הרבה אחרי שכבר תשכחו מה היה הסכום ששילמתם כך שלא כדאי לשכור חאפר רק כדי לחסוך 200 ש"ח.

באופן עקרוני המרכיבים שקובעים את עלותו של שיפוץ חדר אמבטיה הם:

* גודלו של חדר האמבטיה.

* האריחים שנבחרים לריצוף ולחיפוי הקירות – בהקשר זה כדאי לזכור 2 דברים: ראשית, אם בעבר חיפוי הקיר היה מהרצפה עד התקרה כיום במקרים רבים "מסתפקים" בחיפוי חלקי ולפעמים אף די בחיפוי עד לגובה של 120 ס"מ; ושנית, תמיד רצוי לרכוש יותר אריחים מכפי שצריך (כ-10% יותר) על-מנת שאם בעתיד יהיה צורך בהחלפת אריח לא תצטרכו לחפש את הדגם המדויק (שאולי כבר לא יהיה קיים במלאי).

* הכיור – כיום יש מגוון רחב מאוד של כיורים ובהתאם גם טווח המחירים של פריט בולט זה.

* תוספות – ארון, מדפים ועוד.

תכנון נכון מראש ימנע חריגה ממסגרת התקציב, וכמובן שבחירה באנשי מקצוע שיסייעו לכם להגיע לחומרים איכותיים במחירים תחרותיים תאפשר שיפוץ חדר אמבטיה ברמה גבוהה מאוד ובמחיר נמוך יחסית.

מה דעתכם על פרקט בחדר האמבטיה?

שיפוץ חדר אמבטיה הוא הזדמנות מעולה ליהנות מחידושים שלא היו קיימים בעבר, ודוגמה טובה לכך היא רצפת פרקט.

אם בעבר היה ברור שמים ופרקט לא הולכים יחד כך שאין טעם לרצף חדר אמבטיה עם העץ שמקנה לכל מרחב מראה יוקרתי וחמים גם יחד, הרי שכיום קיימים פרקטים איכותיים שמתאימים גם לחדרי רחצה – אופציה שבהחלט כדאי לקחת בחשבון כשמשפצים.