כל מה שרציתם לדעת על שיפוץ חדר אמבטיה

חדר האמבטיה או בשמו המקצועי חדר הרחצה הוא חדר שאנחנו רוצים אותו מפנק במקסימום ופרקטי. זהו מרחב שנמצאת בו תשתית חיונית – צנרת המים – שמתיישנת עם השנים וכתוצאה מכך עלולים להיגרם נזקים משמעותיים לנכס ובחלק מהמקרים גם לדירות סמוכות. גם הנוכחות של חשמל בחדר הרטוב מחייבת בחלק מהמקרים שדרוג לשקעים מוגני מים, ועוד סיבה טובה לשדרג את חדר האמבטיה היא אסתטיקה כמובן והרצון ליהנות מכל האפשרויות הקיימות כיום ושמן הסתם לא היו זמינות כשחדר הרחצה נבנה במקור.

מהו היקף השיפוץ המתאים לכם?

ההחלטה הראשונה שיש לקבל לקראת שיפוץ חדר אמבטיה היא היקף השיפוץ. השיקולים העיקריים הם מצב התשתיות, מסגרת התקציב וגם מידת המוכנות להשבתת החדר החשוב. שיפוץ קומפלט של חדרי אמבטיה אורך החל מ- 7 ימי עבודה עד כ- 14 ימי עבודה (תלוי בגודל חדר הרחצה, באריחים שנבחרו וכו'), כך שבסך הכל מדובר על כשבוע שבהם תצטרכו למצוא אפשרויות רחצה חלופיות. נציין שאם כבר מחליפים ריצוף וחיפוי קירות, כדאי לנצל את ההזדמנות לחידוש הצנרת, ובמיוחד אם היא כבר התיישנה מאוד כדי שלא תצטרכו לבצע שיפוץ נוסף תוך שנים לא רבות.

כדי לקבל את ההחלטה המיטבית, מומלץ להיעזר בנשות ואנשי מקצוע עם ניסיון רב ולא פחות חשוב, יושרה מלאה.

עיצוב חדרי אמבטיה קטנים

איזו צנרת עדיפה – פקסגול או SP?

החלטה חשובה נוספת היא סוג הצנרת שתותקן במקום זו הקיימת. שתי האופציות העיקריות הן SP ופקסגול. צינור SP מיוצר מאלומיניום ויש לו ציפוי פלסטיק, ואילו הפקסגול, שמוכר גם בשם PEX, עשוי מפוליאתילן.

שני הסוגים עמידים מאוד לקורוזיה ואבנית, ומבחינה זו שניהם מומלצים כמובן, אבל במקביל יש גם הבדלים בלתי מבוטלים:

  • היתרון העיקרי של צינורות SP הוא שקל יחסית לאתר נזילה בהם, וכמו כן קל לשנות את המערכת אם בעתיד ישתנו הצרכים שלכם.
  • היתרון העיקרי של צינורות פקסגול הוא המודולריות: אם תתגלה בהם נזילה, אין צורך לנתק את המים בכל הבית ואפשר להחליף רק את החלק הפגום. צינורות אלה הם גם זולים יותר, אבל מצד שני הם תופסים יותר מקום בגלל הצורך ליצור מעין “מנורה” שממנה מסתעפים צינורות משנה לכל מקום שבו יש צורך במים.

מקלחון או אמבט או גם וגם?

החלטה חשובה שלישית שמשפיעה גם על עלות שיפוץ חדר אמבטיה וגם על משך העבודות היא האם להתקין בחדר מקלחון, אמבט או גם וגם. מצד אחד, רובנו מעדיפים מקלחות זריזות על פני אמבטיות ממושכות, מה גם שאנחנו מתבקשים לחסוך במים. מצד שני, לילדים קטנים או למי שאוהבים את חוויית ההתרגעות באמבט מלא מים חמים וקצף מפנק המקלחון הוא לא תחליף מתאים.

גם לצורך בחירה זו כדאי להיעזר במעצב/ת פנים עם ידע בשיפוצים, כשבנוסף להרגלים של בני הבית יש לקחת בחשבון גם את שטח חדר הרחצה ואת הצרכים האחרים.

עיצוב חדרי אמבטיה קטנים

תהליך שיפוץ אמבטיה מקיף

שיפוץ חדר אמבטיה מורכב מהשלבים הבאים:

א. פירוק החיפויים והריצוף הקיימים והוצאת כל החול שמכסה את הצינורות

ב. החלפת צנרת האינסטלציה, כולל הדלוחין ,אם יש צורך

ג. איטום הרצפה לפני הנחת הריצוף

ד. שינוי מיקום נקודות החשמל והוספת חדשות אם יש צורך בכך

ה. התקנת אמבט ו/או מקלחון

ו. איטום ואז חיפוי הרצפה והקירות

ז. התקנת ברזים וכיור

ח. צביעת הקירות ופינישים אחרונים

כמה עולה שיפוץ חדר אמבטיה?

אחת השאלות העיקריות שנשאלות היא בדבר עלות השיפוץ. אם כן, עלויות השיפוץ משתנות. העלות הכוללת של שיפוץ חדר אמבטיה קומפלט נעה בין 45,000 ל-60,000 ש”ח, בהתאם להיקף העבודות ולמפרט הנבחר.

אם כן, ליווי מקצועי של מעצב/ת פנים עשוי לחסוך לא מעט כסף בזכות הבחירות הנכונות והקנייה של כל החומרים והאביזרים במקומות המשתלמים ביותר, שיביאו לתוצאות יפהפיות במינימום עלות.

שיפוץ חדר אמבטיה עם 72 גג

72גג הוא בבעלות אביב קופלר וזהו עסק שקם מתוך תשוקה טהורה למקצוע וחזון לשנות את החוויה משיפוץ לאחר שהיא בעצמה עברה חווית שיפוץ קשה. כתוצאה מכך, היא הקימה עסק משגשג, שמבטיח לכל לקוחותינו שיפוץ דירה מקצועי ואיכותי יחד עם עיצוב פנים בזמני שיא  – עד 21 ימי עבודה, בהתחייבות.

לפרטים נוספים אתם מוזמנים לפנות אלינו למספר: 054-4600442 ונשמח לעמוד לשירותכם ולהעניק לכם חווית שיפוץ נעימה ותוצאות מרהיבות.