שיפוץ דירת סטודיו - טיפים ומידע נוסף

שיפוץ דירות סטודיו הוא תמיד אתגר מרתק. השטח המצומצם מייצר אילוצים רבים, אבל כשיש ידע וניסיון אילוץ הוא בסופו של דבר בסיס לפתרון יצירתי שהופך כל מגבלה ליתרון. בנוסף, בזכות העובדה שאין צורך בפעולות רבות מדי, ניתן להשלים את השיפוץ בעלות סבירה מאוד ובוודאי משתלמת, כשהרווח הוא כפול: גם שיפור של ממש באיכות החיים בדירה וגם עלייה חדה בערך שלה.

ניצול מקסימלי של כל מטר רבוע

הדגש החשוב ביותר במסגרת שיפוץ דירת סטודיו הוא לנצל באופן מלא כל מטר רבוע וכל פינה לאורכו ולרוחבו של הנכס. למעשה תכנון חכם לוקח בחשבון גם את הגובה, כולל אזורים שבדירות "רגילות" נשארים ריקים, ולכן נדרש ניסיון ספציפי בעיצוב דירות סטודיו.

תוכנית השיפוץ מבוססת באופן טבעי על הצרכים של הדייר/ת/ים. בהתאם השלב החשוב ביותר בכל מתיחת פנים לדירת סטודיו הוא שלב ההקשבה לבעלי הבית – לרצונות שלהם, לחששות שלהם, לפנטזיות שלהם, לאופן שבו מתנהל היומיום שלהם, לאהבות הקטנות שלהם (למשל לשתות קפה ליד חלון גדול שמשקיף אל הסביבה) ובעצם למי שהם, וזאת כדי להביא את כל אלה לידי ביטוי גם בשטח המצומצם הקיים.

שיפוץ דירת סטודיו

בשיפוץ דירת סטודיו - המודולריות חשובה

ניצול אופטימלי של שטח קטן מחייב גמישות מרבית. אחת הדוגמאות המפורסמות מהעולם היא פרויקט שנקרא דה רוטרדם. זהו קומפלקס מגדלים שתכנן האדריכל הנודע רם קולהאס, ושבין השאר יש בו גם דירות קטנות. בדירות אלה המודולריות שוכללה לדרגת אמנות של ממש, וכוללת למשל כיסאות שהופכים לקישוטי קיר ולהפך, בהתאם לצרכים המשתנים.

במקביל למודולריות חשוב לייצר גם עוגנים כדי להקנות לחיים בדירה יציבות. מעצבת פנים עם ניסיון בשיפוצי דירות קטנות אמונה על מציאת האיזון המדויק.

פתרונות אחסון חכמים

מרכיב הכרחי נוסף בכל שיפוץ דירת סטודיו כמעט הוא פתרונות אחסון חכמים. בלאגן, ועומס היתר שבא איתו, הם צרה צרורה בכל דירה, אבל כשהמידות קטנות ההשפעה עוד יותר משמעותית ומזיקה. פתרונות האחסון יכולים להיות מוצבים גם במקומות לא שגרתיים, כולל בגובה, כך שאפשר יהיה למצוא מקום לכל החפצים הנחוצים ולשמור על הסדר בדירה.

הפרדה על בסיס עיצוב

כל השימושים של דירה "רגילה" – הכנת אוכל, רחצה, שינה, שירותים, אירוח וכו' – נדרשים גם בדירת סטודיו, בשטח מצומצם בהרבה. על-מנת לאפשר את כל השימושים הנ"ל, מומלצת הפרדה של החלל לחללי משנה על בסיס עיצוב וללא מחיצות פיזיות. לפעמים אפילו כורסה שמוצבת באופן חכם יכולה לייצר פינה אינטימית, ובאופן כללי ייעשה שימוש בצבעים שונים, מרקמים אחרים ואפילו תאורה כדי לייצר אזורים מובחנים בדירה הקטנה.

חיבור מרבי לסביבה

שיפוץ דירת סטודיו הוא הזדמנות מצוינת לחזק את החיבור שלה לסביבה. ככל שהסביבה תיכנס יותר לתוך הבית, כך הוא ייראה פחות קטן וירגיש יותר מרווח. בהתאם מומלץ להתקין חלונות גדולים ככל האפשר, שגם יכניסו אור שמש שמטבעו הוא המחמיא ביותר שיש. דרך נוספת ליצור הרגשה של מרחב לא חונק היא להתקין מראות גדולות במיקומים אסטרטגיים.

שיפוץ דירת סטודיו עם אופי

המרכיב החשוב ביותר במסגרת שיפוץ דירת סטודיו קטנה הוא אופי. כשיש אופי ייחודי ומעניין, וכשישנה הקפדה על כל פרט ופרט בדירה, העובדה שמדובר בשטח קטן נדחקת לשוליים ואת עיקר תשומת הלב תופס המראה המקורי וה"אישיות" של הבית. בהתאם לא כדאי לחשוש מעיצוב שיש בו מעוף ותעוזה, כמובן בעזרת מעצבת מנוסה שיודעת מה אפשר לייצר במסגרת התקציב הנתונה ואיך להפיק ממנה את המקסימום האפשרי.