שיפוץ דירה ברעננה - מידע נוסף

רעננה מזוהה עם אוכלוסייה ברמה גבוהה ועם סטנדרט בנייה בהתאם. ברחבי העיר השלווה ניתן לראות שלל פרויקטי נדל”ן חדשים ומרשימים ולצידם בניינים ישנים שעברו מתיחת פנים על בסיס תמ”א 38 – אבל יש גם דירות ישנות שזקוקות לשיפוץ.  על-מנת להגיע ליחס עלות תועלת מקסימלית ולא פחות חשוב, לעבור את התהליך עם שקט נפשי אמיתי, חשוב להפקיד את השיפוץ בידיים מקצועיות ומהימנות. בפרט כדאי לוודא ניסיון ספציפי גם בהובלת פרויקטים שכאלה וגם בעיצוב פנים, כך שתקבלו מענה מיטבי גם במישור הפרקטי וגם בהיבט האסתטי.

תהליך עבודה מסודר

תהליך עבודה מסודר הוא בסיס איתן לשיפוץ מוצלח. בהתאם השלב הראשון של שיפוץ דירה ברעננה הוא שיחה – שיחה שבמהלכה בני הבית מפרטים מהם הצרכים העכשוויים שלהם, מהם הפערים בין המצב הקיים למצב הרצוי, על מה הם תמיד חלמו אבל עדיין לא מימשו בהקשר של הדירה וגם מהי מסגרת התקציב האפשרית.

כל המידע הנ”ל מהווה בסיס לתוכנית עבודה מסודרת שתממש מקסימום רצונות מבלי לחרוג מהתקציב שנקבע. לאחר הצגת תוכנית ראשונית ייערכו בה שינויים על בסיס דיאלוג בין המעצבת לבין בני הבית וכשמגיעים למתווה המושלם יופק גם כתב כמויות ובעצם מסמך שמפרט בדיוק מה כולל השיפוץ ומהי העלות של כל מרכיב.

השלב הבא הוא רכישת כל החומרים הדרושים לעבודות השונות. ביצוע הקניות בעזרת מעצבת מנוסה מבטיח חיסכון משמעותי – גם בזכות קניית כמויות מדויקות, גם בזכות ההיכרות עם החנויות הנכונות לכל סוג של חומרים וגם בזכות העובדה שאשת מקצוע בתחום היא לקוחה קבועה שנהנית מהנחות בחנויות הנ”ל.

כשהכל מוכן להתחלת העבודות בפועל, ניתן לזמן את אנשי המקצוע הרלוונטיים – חשמלאי, איש גבס, אינסטלטור, נגר וכו’. סדר העבודות מתוכנן בקפידה כך שניתן יהיה להשלים את השיפוץ במינימום זמן, וליתר דיוק תוך 21 ימי עבודה לכל היותר (והרבה פחות במקרים של שיפוץ חלקי).

העקרונות המרכזיים בתכנון הדירה

שיפוץ דירה ברעננה שמניב מקסימום תועלת נשען על מספר עקרונות חשובים. העיקריים שבהם הם:

* מקסימום אוויר ואור טבעי – דירות מוארות על-ידי השמש ושיש בהן זרימת אוויר הן דירות שנעים לחיות בהן, ולכן כדאי לנצל את השיפוץ כדי ליצור מפתחים גדולים ככל האפשר, תוך התחשבות בכיווני הבית ובהרגלים של בני הבית.

* מקסימום זרימה בין החללים השונים – עיצוב פנים עכשווי מעדיף זרימה מרבית ועיצוב גמיש. בהתאם מומלץ לשקול למשל חיבור בין הסלון למטבח, ובפרט בדירות קטנות, גם אם הדבר מחייב שבירת קירות. באופן כללי הפרדה בין חללים יכולה להתבצע בעזרת צבעים שונים או מרקמים אחרים ולאו דווקא על-ידי מחיצות פיזיות.

* מקסימום אחסון – אנחנו חיים בעידן הצריכה, וגם מי שמנסה לצמצם את היקף הקניות שלו עדיין זקוק לשטחי אחסון מרובים כדי למנוע בלגן בבית.

* חומרים מתקדמים – בכל תחום ישנם כיום מוצרים חדשניים שמתאפיינים ברמה גבוהה גם מבחינה פונקציונלית וגם מבחינה ויזואלית, וכדאי כמובן לנצל אותם.

שדרוג המטבח וחדר הרחצה

עוד המלצה חשובה לקראת שיפוץ דירה ברעננה היא לנצל את העבודות כדי לשדרג את התשתיות במטבח ובחדר הרחצה. בבתים הישנם התשתיות לא מתאימות לעומסים העכשוויים, והתוצאה היא תקלות מרובות ופגיעה בשגרת החיים. החלפת צנרת מבטיחה שנים רבות מאוד של שקט נפשי, ועוד פעולה חשובה היא איטום אפקטיבי של המרחבים השונים כדי למנוע רטיבות.