שיפוץ בית קטן לזוגות צעירים

כשרוצים לשפץ ו/או לעצב בית קטן, יש לתכנן בהתאם לצרכים האינדיבידואלים ולרצונות של בני הבית. באופן כללי יש להימנע מהכללות, כאשר נרצה להתייחס אל שיפוץ דירה לזוג צעיר. עם זאת, ננסה בכל זאת לספר על כמה תובנות חשובות, מתוך היכרות עם שיפוץ של דירות רבות עבור זוגות צעירים.

תוכן עניינים - שיפוץ בית קטן

  • הקדמה ודברים שחשוב לדעת
  • הגדרת החלל בהתאם לצרכים שלכם (הגדלה, עיצוב וחלוקה מחדש)
  • מה מיוחד בשיפוץ ועיצוב בתים קטנים לצעירים
  • טכניקות לשיפור ושיפוץ דירות קטנות
  • למה כדאי לשים דגש על חדר השינה?
  • מה חשוב לבצע בחדר האמבטיה?
  • בתקציב קטן חייבים להיות מאוד מדויקים
  • מינימום השקעה, מקסימום תמורה
אביב קופלר - מעצבת פנים מהמובילות בישראל

הקדמה ודברים שחשוב לדעת

עבור זוגות צעירים, קניית בית או דירה היא חלום שלעתים נראה כאילו אף פעם לא יוכל להתגשם, ובפרט במציאות הנוכחית בישראל, אחרי עשור של עליות מחירים בלתי פוסקות וכשגם דירות קטנות, ולאו דווקא בערים הגדולות, עולות סכומי כסף גבוהים מאוד.

זוג צעיר שכן מצליח לגייס את ההון הדרוש לדירה משלו נאלץ במקרים רבים להתפשר על נכס שלא מתאים לגמרי לצרכים שלו, ובוודאי שלא לחלומות שלו, ולא רק מבחינת הגודל. בדרך כלל מתנחמים הזוגות הצעירים בכך שכל ההתחלות קשות, ושזוהי רק תחנה בדרך לבית גדול יותר שישרת אותם טוב יותר – אבל אין סיבה לוותר על חיים עם איכות כשאפשר פשוט לשפץ את הבית. 

שיפוץ בית קטן לא מחייב השקעת משאבים רבים, ואם הוא מבוצע באופן מקצועי ובליווי מעצבת פנים מנוסה, התמורה גבוהה מאוד ורמת החיים משתדרגת במידה ניכרת.

הגדרת החלל בהתאם לצרכים שלכם (הגדלה, עיצוב וחלוקה מחדש)

הבסיס של שיפוץ בית קטן הוא הגדרה מחדש של החלל וחלוקה אופטימלית שלו בהתאם לשימושים של הזוג הצעיר. חשוב לזכור שלכל זוג צעיר, ובעצם לכל אדם, סט צרכים והעדפות אחר, וכשמסגרת התקציב לוחצת לא תמיד אפשר למצוא דירה שעונה על כל הצרכים. 

שיפוץ הבית או הדירה מאפשר לחלק אחרת את השטח שלה, גם אם הוא צנוע, ובפרט למנוע מצב שבו ישנם שימושים חשובים מבחינת הזוג שאי אפשר להוציא לפועל בדירה. מטרה מרכזית אחרת של תהליך שיפוץ דירות קטנות הוא לוודא שאף פינה או נישה לא נשארת לא מנוצלת, שהרי עלות כל מטר מרובע היא כמה וכמה אלפי שקלים, ולפעמים אף יותר, ועל כן כדאי לנצל היטב את כל שטח הדירה.

אחת הדרכים המומלצות להפיכת דירה קטנה לכזו שנראית גדולה יותר ובעיקר לא יוצרת תחושת צפיפות ולחץ היא לשבור קירות פנימיים. את מקומם של הקירות המגבילים יכולות למשל לתפוס מחיצות נמוכות, ועוד אופציות ליצירת הפרדה ללא קירות הן באמצעות עיצוב אחר (למשל שינוי גוון חיפוי הרצפה), עם משרבייה שמהווה אלמנט דקורטיבי או על בסיס מחיצות שקופות.

עניין שחוזר שוב ושוב בשיפוץ דירות לזוגות צעירים הוא הרצון לשנות את העיצוב ולשנות את סידור חלל הפנים. המטרה היא ליצור תחושה של מרווח, שטח גדול יותר וניצול מקום מיטבי. באופן כזה, ניתן להפוך אפילו דירות של 60 או 75 מטרים לפונקציונליות בהרבה ואף כאלה שמתאימות למשפחה גדולה, עם ילדים.

מה מיוחד בשיפוץ בתים קטנים לזוגות צעירים?

על פי רוב, כאשר על הפרק עומד שיפוץ דירה לזוגות צעירים, יש כמה דגשים מיוחדים. ראשית, מדובר בדירות יחסית צנועות בגודלן. את משמעות הדבר הזה נפרט מעט בהמשך, כיצד להגדיל את ניצול השטח. שנית, מדובר בזוגות שאינם יכולים להרשות לעצמם להשקיע סכומי כסף נכבדים, כפי שיכולים להרשות לעצמם משפחות מבוססות, באמצע החיים. 

בנוסף, תמיד יש לתכנן את השיפוץ בהתאם לתוכניות שעומדות על הפרק. למשל, אם בני הזוג עומדים להגדיל את המשפחה, השיפוץ יכין את הבית לקליטת תינוק ראשון או שני. כמו כן, יש לשאול את השאלה לכמה שנים אמורה הדירה לשמש את המשפחה הצעירה. אם מתכננים להחליף דירה בעוד שנתיים שלוש, השיפוץ יהיה בעיקר קוסמטי.

חושבים לשפץ ולעצב בית/דירה קטנה? צרו איתי קשר

טכניקות לשיפור ושיפוץ דירות ובתים קטנים

ראוי כי לפני הכל יחליטו בני הזוג מהו התקציב שיוכלו להקצות לצורך השיפוץ. יש לשים לב כי ההוצאות בפועל עשויות לגדול בכ-10 או 20 אחוזים. (אצלנו המחיר ולוח הזמנים תמיד ידוע מראש) לאחר שמגדירים את תקציב השיפוץ, ראוי להכיר מגוון טכניקות לשיפור ושיפוץ דירות קטנות. 

למשל על ידי ביטול חללים קטנים וסגורים, החלפת חלונות מיושנים ותריסים בכאלה שמכניסים הרבה יותר אור טבעי. הכנסת מראות ושילוב גופי תאורה נוספים. בחירה בצבעים בהירים ליצירת תחושת מרחב.

כאשר מדובר על ביטול חללים קטנים וסגורים, ניתן לפתוח מרפסות שירות ולצרף את החלל שהרווחנו, לחדר מגורים, לסלון או למטבח. ביטול קירות או הזזת קירות, באופן שפותח את החלל ומרחיב אותו. יש לציין כי בצורה כזאת, ניתן להכניס יותר אור הביתה, מה שיוצר עוד יותר תחושה של גודל ומרחב.

למה כדאי לשים דגש על חדר השינה?

עבור זוג צעיר, חדר השינה הוא חלל משמעותי במיוחד. בהתאם, רצוי להקדיש לו תשומת לב רבה. בפרט כדאי במסגרת עיצוב חדר הורים להקפיד על מראה אינטימי וחמים, ועוד המלצה היא להקנות לו אופי ייחודי, בעיקר באמצעות פריטים קטנים שלא יתפסו מקום רב מדי בחדר שמן הסתם אינו גדול, ולא ייצרו צפיפות יתר, אבל גם כך יהיו בעלי נוכחות בולטת שמשדרגת את המרחב.

מה חשוב לבצע בחדר האמבטיה?

במסגרת שיפוץ דירה כדאי להשקיע גם בשיפוץ המקלחת. שיפוץ מקלחת הכרחי בעיקר כשמדובר על דירות קטנות וישנות, שבהן ייתכן שגם התשתיות כבר לא עומדות בעומסים העדכניים, והמראה של חדר הרחצה עלול להיות מיושן ואף מדכא משהו. המבחר הרחב של דגמי המקלחונים העדכניים ומרהיבי העין מאפשר יצירת חדר אמבטיה עם חזות שובת לב ובנוסף פרקטי מאוד בזכות העובדה שמקלחון לא תופס כמעט מקום.

לצד שיפוץ חדר שינה כך שיבטיח אינטימיות חמימה ושיפוץ חדר אמבטיה כך שיהיה מרווח ונוח, כדאי להשקיע גם בתאורה. ראשית מומלץ לתכנן ולעצב את החלל כך שייכנס אליו מקסימום אור טבעי, מה גם שחיבור נכון בין הפנים לחוץ תורם לטשטוש ממדיה הצנועים של הבית. 

בנוסף ניתן באמצעות תכנון מושכל של התאורה לוודא שתשומת הלב של כל מי ששוהה בבית תופנה למקומות הרצויים, ועוד כדאי לקחת בחשבון את האופציה של גופי תאורה שקועים שלא מעמיסים על החלל ובכל זאת מספקים תאורה אפקטיבית.

בתקציב קטן יחסית חייבים להיות מאוד מדויקים

הנחה שגויה היא שכאשר התקציב לשיפוץ יחסית קטן, אפשר “לזרום” עם השיפוץ ואיכשהו להסתדר. למעשה, דווקא כאשר יכולים להעמיד תקציב לא גדול, חשוב שבעתיים להיות מסודרים ומדויקים.

כמו בכל שיפוץ בית או דירה באשר הוא, מגדירים היטב מה רוצים ולאן חותרים. עריכת כתב כמויות מאורגן מראש ועבודה על פי שרטוטים חשובים גם כאשר מדובר על שיפוץ דירה לזוגות צעירים. וכאשר יודעים מה רוצים ומהם סדרי העדיפויות, מוצאים את הדרך לשם.

לא חייבים להזמין נגר להכנת כל הריהוט. אפשר לשפץ את הקיים, לרפד ספה ישנה, לצבוע רהיטי עץ משוק הפשפשים. לא חייבים להחליף את כל הריצוף, אפשר להדביק ריצוף על פני הקיים או לחילופין, להשתמש בפרקט בצבע הרצוי. דיוק, סדר, מעוף ויצירתיות מאפשרים לחולל פלאים.

אנו מתמחים השיפוץ ועיצוב דירות לזוגות צעירים עם ניסיון רב של למעלה מ 100 פרוייקטים נעזור לכם להגשים את החלום.. צרו איתי קשר

מינימום השקעה, מקסימום תמורה

עלות שיפוץ בית קטן שממדיו צנועים אינה גבוהה (באופן יחסי), ובפרט כך הדבר כשאת התהליך מלווה אשת מקצוע בעלת ניסיון בעיצוב מחדש של דירות קטנות. אמנם שירותיה של מעצבת פנים מוכשרת לא ניתנים כמובן בחינם, אולם קשרי העבודה ההדוקים שלה עם ספקים רבים ומגוון רחב של חנויות רלוונטיות (ריצוף, חיפויי קיר, חלונות, רהיטים וכו') מאפשרים לה להוזיל במידה משמעותית את עלות הרכישות הנדרשות לטובת השיפוץ. 

בנוסף פרק הזמן שיידרש להוצאה לפועל של התוכניות יהיה מינימלי בזכות תכנון מושכל ופיקוח צמוד על העבודות, עוד סיבה לכך שבמינימום השקעה זוכים למקסימום תמורה היא הניצול האופטימלי של כל מטר מרובע, שעלותו בימינו כאמור גבוהה – ומעל לכל הרווח המהותי ביותר הוא הנחת הרבה של הזוג שבראשית דרכו מהדירה, נחת שמן הסתם מקרינה גם על מערכת היחסים של בני הזוג. אני מזמינה אתכם לפגישת ייעוץ אונליין בווידאו ללא עלות, שבה תקבלו ייעוץ מקצועי ואת כל המידע שאתם צריכים ורוצים – 0544600442 אביב קופלר

עיצוב חדרי אמבטיה קטנים - איך לעצב חדרי אמבטיה קטנים? | 72 ג