קבלן שיפוצים או מעצב פנים, או האם שניהם?

ביתכם הוא מבצרכם. במקצוע שלי זו לא הצהרה ולא קלישאה – אלא אמת פשוטה שיש להתחשב בה בכל צעד ושעל בשיפוץ הבית ועיצובו מחדש. ובאמת הזו ,לא רק עלי להתחשב, אלא גם עליכם עצמכם, כאשר אתם ניגשים לבחירת בעלי המקצוע שיעסקו במלאכת השיפוץ.
אחת הדילמות הראשונות עימה תתמודדו היא האם לבחור בקבלן שיפוצים או מעצב, או אולי לשלב ביניהם. ישנן כמה אסכולות לכך, וכמה פרמטרים שיש להתחשב בהם לגיבוש פתרון הולם.

  1. תקציב– קבלן שיפוצים הינו בעל מקצוע אשר בקיא ברזי המלאכות השונות הנדרשות בתהליך שיפוץ הבית, ונמצא בקשר עם בעלי המקצוע אשר יודעים לבצען. בהתאם לדרישתכם הוא יוכל ליצור תכנית עבודה ולפקח על ביצועה.
    מעצב פנים מביא עימו חזון רחב ויצירתיות לתוך עבודת התכנון והשיפוץ, שיכולים לעשות הבדל מהותי בתוצאה הסופית.
    באופן אידאלי רצוי להיעזר בשני בעלי המקצוע כדי להגיע לתוצאה מיטבית.
    יש הסבורים שעצם העסקת מעצב פנים תגדיל את תקציב השיפוץ . במציאות, לא כך פני הדברים. כשלפני מעצב פנים עומד תקציב מסוים, הוא יצליח על סמך ניסיונו להתאים את היקף השיפוץ לתקציב ולא להיפך.ללא מעצב פנים, כלומר: ללא חזון ויצירתיות והחלטות מראש, לא תמיד תדעו מה אתם רוצים ואיך אתם רוצים ואז מה שלרוב קורה, זו התברברות סביב השיפוצניק – בכל יום או יומיים מחליטים על רעיון אחר ותמיד חסרים חלקים בפאזל ששכחנו לרכוש, מה שמן הסתם גורר את משך העבודה לימים ארוכים ומיותרים …השימוש במעצב פנים למעשה גורם לתפירת כל החליפה, עם ידע מראש וסדר עבודה מובנה וקצר, כלומר הוא עונה על סדרי עדיפויות וצרכים רחבים יותר. כך שבתוצאה הסופית אין הבדל משמעותי בתקציב. ויש לזכור את הכלל שהצגתי כבר במאמר קודם- גם בשיפוץ הבית – זול עולה ביוקר.
  2. המניע לשיפוץ– אם מצאתם כי בביתכם תקלות בתשתית כגון נזילות, רטיבות, התפוררות טיח ועוד, ובכוונתכם לתקנן מבלי לשנות מהותית את מראה הבית –  העדיפו קבלן שיפוצים. זה האחרון ידע לגייס עבורכם את בעלי המקצוע הנכונים לעבודה ואף יהא אחראי לעבודתם ולתיאום ביניהם.
    מאידך, אם מצאתם מני תקלות כאלו, ובכל מקרה אתם עומדים בפני כניסת בעלי מקצוע הביתה והחלטתם בהזדמנות זו גם לעשות לבית מתיחת פנים, העדיפו מעצב פנים שייקח תחת חסותו את כל פרויקט השיפוץ, שכן מעצב ידע לתת מענה גם לצרכים התשתיתיים וגם לרצון לשנות ולגוון את עיצוב הפנים בביתכם, מבלי שאלה יתנגשו זה בזה.

מוטיב הזמן – עד כמה חשוב לכם לקבל מוצר מוגמר במהרה? או שמא עומד לרשותכם פרק זמן נדיב?
בתחום זה קשה לקבוע לכאן או לכאן,  יש שיגידו לכם שקבלן שיפוצים הוא אדם שקשה להשיגו בעומס עבודותיו ועל כן מלאכת השיפוץ מתארכת ונמשכת. אחרים יאמרו כי מעצבי פנים עסוקים בחזונם וכי לא פשוט להגיע למפרט ותכנית עיצוב שתהלום את סגנונו של המעצב ואת סגנונכם האישי בו זמנית ובזמן סביר.
כיוון שאני לא מסכימה עם אלה כמו עם אלה, הקמתי את 72 גג, קונספט מיוחד המשלב עיצוב ושיפוץ הבית והעסק וכל זאת, בזמן שיא.
אני מאמינה שכל בעל מקצוע, אשר מכבד את עיסוקו ולקוחותיו, מכבד גם את זמנו וזמנם כחלק ממקצועיותו, ומכאן הרי שחשוב לבחור במי שתרגישו כי הוא אמין עליכם וכי הבין את מגבלות מסגרת הזמן העומדת לרשותכם.