עיצוב דירות – 6 טעויות נפוצות שחשוב להימנע מהן

כולנו רוצים לגור בבית מושלם, כלומר כזה שנראה בדיוק כפי שתמיד חלמנו ושמתאים בדיוק לצרכים שלנו ולהעדפות שלנו – אבל כאשר מדובר על עיצוב דירות לא מעט בני אדם מבצעים טעויות שעם מעט תשומת לב ניתן היה למנוע אותן.

אותן טעויות נפוצות בעיצוב הדירה פוגמות בהנאה ממנה ולא מאפשרות למצות את הפוטנציאל שלה, וחבל, שכן כאמור כל מה שנדרש כדי לשדרג את הדירה הוא מעט תשומת לב.

עיצוב דירות - 6 טעויות נפוצות שחשוב להימנע מהן

1. אין כניסה לאוויר

אמנם אנחנו מורגלים לחיות עם מזגנים בקיץ ועם חימום בחורף, אבל כדאי לדעת שאוויר צח הוא מרכיב חיוני באיכות החיים שלנו.

בהתאם מומלץ לא רק לבחור בית בהתאם לכיווני האוויר שלו אלא גם לאפשר לאוויר להיכנס פנימה – עם חלונות גדולים שפונים לכיוון הנכון.

2. אין כניסה לאור טבעי

גם אור טבעי הוא משאב יקר ערך שלא תמיד אנחנו מבינים עד כמה הוא משדרג את החיים שלנו.

עיצוב דירות ללא התחשבות במצב השמש לאורך היום ומבלי לאפשר לה להיכנס פנימה ולהאיר את חיינו הוא טעות, שהמחיר שלה הוא הזדקקות רבה מדי לאור מלאכותי, שפחות מחמיא לפריטים השונים בבית, פחות נעים עבורנו ופחות ידידותי לחשבון החשמל (ולכדור הארץ, שהרי בימינו התייעלות אנרגטית היא הכרח המציאות).

3. סלון שמפנה עורף לשאר מרחבי הבית

המרחב המרכזי בכל בית הוא הסלון, ובהתאם חשוב מאוד במסגרת עיצוב דירות להקדיש תשומת לב רבה לעיצוב הסלון.

בפרט מומלץ להימנע מטעות נפוצה למדי והיא תכנון סלון שמפנה עורף לשאר המרחבים בבית – ספות שהגב שלהן פונה לכניסה, ספה שחוסמת את הגישה אל לב הסלון ובאופן כללי סלון שאינו מאיר פנים אלא יוצר ניתוק.

4. חדרי ארונות ופתרונות אחסון רבים מדי

טעות נפוצה נוספת במסגרת עיצוב דירות היא הקצאת שטחים נרחבים מדי לחדרי ארונות ופתרונות אחסון נוספים.

נכון, כולנו צוברים פריטים רבים לאורך חיינו וקשה לנו להיפרד מהם, כך שעל-מנת למנוע בלגן יש צורך בכל אותם פתרונות אחסון, אבל בסופו של דבר חדרי הארונות ואמצעי האחסון האחרים תופסים מקום יקר וכמעט תמיד הם אינם נעימים לעין.

דרך טובה הרבה יותר היא להקדיש לחדרי הארונות שטח מצומצם יותר, ופשוט לוותר על הפריטים שאתם לא באמת צריכים – בגדים שמן הסתם כבר לא תלבשו אפשר למסור, פריטים מקולקלים אפשר לזרוק למחזור ובאופן כללי אם תיפטרו ממה שכבר לא משרת אתכם הבית שלכם יהיה גם יפה יותר וגם כזה שנוח יותר לחיות בו.

5. תפסת מרובה? לא תפסת

ישנם בני אדם שממהרים להתלהב מרעיונות עיצוב בית שונים שהם נתקלים בהם – באינטרנט, בסדרות טלוויזיה שהם צופים בהן, במגזינים, אצל חברים וכו' – ולא רק ממהרים להתלהב אלא גם ממהרים לאמץ את הרעיון אצלם בדירה.

עיצוב דירות שאוסף רעיונות מכל הבא ליד עשוי להיות ייחודי ומדליק, אבל באותה מידה עלול גם להיות מתיש מאוד, ולכן מומלץ בכל זאת להקפיד על קונספט מרכזי ולבחור רק אלמנטים עיצוביים שמתאימים לקו הכללי.

6. מטבח צפוף מדי

עוד טעות שכדאי להימנע ממנה היא יצירת מטבח צפוף מדי – כזה שאם 2 בני אדם מנסים לעבוד בו במקביל, ההתנגשות ביניהם היא בלתי נמנעת. מטבח צפוף הוא מתכון לחיכוכים מיותרים ואפילו מריבות, כך שרצוי להקפיד על מטבח מרווח..

לסיכום, עיצוב דירת החלומות שלכם יכול להיות תהליך מעניין ואף מהנה, אבל חשוב מאוד שתקפידו להמנע מטעויות שיסבכו אותו ויגרמו לכם לבצע עבודה כפולה.

בשביל להמנע מהטעויות האלה, קחו את הזמן שלכם ותשתדלו לתכנן היטב את עיצוב הדירה שלכם מראש, תוך מתן תשומת לב לפרטים הקטנים ולאילוצים!

 

אולי יעניין אותך מידע נוסף על: