עיצוב “אווירה” – על החשיבות של יצירת אווירה וגם כיצד ניתן ליצור אותה בכל בית ודירה

אווירה או אטמוספירה בבית, יכולה ללבוש צורות שונות. יתכן שאתם שייכים לטיפוסים שאוהבים מאוד אווירה ביתית חמה. יתכן שאתם דווקא מתחברים לאווירה אורבנית או אפילו תעשייתית. כן, אווירה שנראית למישהו אחד בתור קרה מדי או תכליתית, תעניק למישהו אחר את הסיפוק ואת ההרגשה הנעימה כשהוא מגיע הביתה.

על כל פנים, מי שישכיל להגדיר את האווירה שהוא מעדיף, יוכל להשיג אותה בכל בית ובכל דירה. אם עברתם לדירה חדשה, אם קניתם בית חדש או שנכנסתם לדירה בת 20 שקניתם לפני זמן קצר, הרשו לנו לגלות לכם סוד. את האווירה הנכונה גם אתם יכולים להשיג. זה לא חייב להיות קשה. זה לא חייב להיות מסובך. זה לא חייב לעלות לכם הון. חלק מהצעדים אתם יכולים לעשות לגמרי לבד. כן, בזמן הפנוי שלכם.

שיפוץ דירה בהוד השרון

 

יוצרים אווירה בעזרת תאורה

אי אפשר בשום אופן להקל ראש בתאורה שבבית. לא רק גוף התאורה שאתם בוחרים ישפיע מאוד על האווירה שתתקבל. גם עוצמת התאורה וגוון האור משחקים תפקיד מאוד חשוב. שימו לב כי את עוצמת התאורה מודדים ביחידות לומן, לא וואט ולא וולט. באמצעות תאורה נכונה אתם יכולים להשיג המון מטרות. למשל, ליצור רושם של חלל פנים גדול יותר. אפשר לרכך את העיצוב הכללי, בעזרת משחקי אור וצל.

תאורה מתוכננת בשילוב גופי תאורה יכולים ליצור אוויר ממש דרמטית, אם זה מה שאתם אוהבים. אם אתם חולמים טוויסט חדשני, למשל, תוכלו להאיר את החלל בעזרת גוף תאורה רצפתי. גופי תאורה משתלשלים יכולים ליצור אווירה מעניינת והם במיוחד נחוצים בחדרים שבהם העיצוב יחסית פשוט או מינימליסטי. זה מוסיף עניין ומרץ. באזורים שמיועדים לאירוח, בפינת האוכל למשל אך גם בסלון, כדאי לבחור תאורה חמה. בחדר השינה, עדיף תאורה רומנטית ולא בהירה מדי. תאורה נמרצת, לבנה, עדיפה במטבח.

כך יוצרים אווירה מרגיעה, בבית או בדירה

אם אתם אוהבים להיכנס הביתה ולהשיל מעליכם את טרדות היום יום כמו מעיל כבד, אתם בוודאי רוצים אווירה מרגיעה. תוכלו ליצור אווירה מרגיעה, שחשיבותה רבה: היא מפחיתה את הסטרס שנאגר לאורך היום. היא מעולה לאווירה משפחתית נינוחה. אבל איך משיגים אותה? יש כמה טריקים מעולים.

עיצובי בטון ובטון אדריכלי יפים בדרך כלל, אך פחות נחווים כמרגיעים. אווירה רגועה משתלבת היטב עם סגנון כפרי, עם עיצובי עץ יפים. אגב, אפשר ליצור חדר אחד מרגיע בבית, בעוד שחדרים אחרים ישדרו משהו אחר, דינאמי יותר.

פרקט עץ מאוד עוזר לאטמוספירה רגועה, בין רגע. תוכלו למצוא צבעים שונים של פרקטים ויש אפילו סוגים שניתן להתקין די בקלות, לבד. אם רוצים חיסכון כספי, אפשרי פרקטים סינטטיים. אם אתם רוצים להשיג אווירה נינוחה מבלי להשקיע בפרקט, כדאי להוסיף ירוק בעיניים. כמה עציצים נאים יעשו את העבודה.

אפשר להתקין דלתות עץ מרהיבות. לפעמים מספיק פשוט להחליף את מערכת הישיבה ולהתקין ווילונות וונציאנים בכדי לשנות את האווירה מן הקצה אל הקצה. לבית פרטי, מומלץ להוסיף דק למרפסת, בשילוב אדניות מושקעות. מי שמוכן להשקיע יותר, יכול לעצב גינת מרפסת יפה להפליא. לבעלי בית פרטי, אפשר ליצור יופי של אווירה בעזרת כמה ערוגות של צמחי תבלין מדיפי ניחוח. אם יש מקום, אפשר להתקין פרגולה כפרית מוצלחת.

שיפוץ דירה בקריית אונו

אווירה מרווחת יותר, בקלות

סוד מלהיב נוסף: אפשר להגדיל את החלל בבית שלכם, בלי לעבור דירה. אפשר כמובן לבצע עיצוב מחדש בעזרת שבירת קירות וחיבור חדרים קטנים לחדר גדול ומעוצב. אבל אפשר גם אחרת. אם לא רוצים להיכנס בשלב זה להוצאות מרובות, בחנו את הרהיטים שלכם. אם הבית שלכם מרגיש לכם קטן ודחוס, פשוט יש לכם יותר מדי חפצים או שאולי חסר סדר. פתרונות אחסון יועילו מאוד. ואולי יש לכם רהיטים גדולים מדי.

החליפו את שולחן פינת האוכל בדגם אחר. אפשרי שולחן מתקפל. יש נגריות איכותיות ומעצבים שיודעים להכניס את השולחן הנכון, שמגדיל את הבית ויוצר תחושה של רווחה מידית. אפשר להחליף גופי תאורה משתלשלים בגופי תאורה צמודי תקרה.

בחרו ספה בעיצוב מינימליסטי ואת שולחן הסלון החליפו בשולחן קפה במידות מוקטנות. אם רוצים יותר, אפשר להגדיל את החלונות בבית, להוסיף יותר תאורה ולבחור שטיחים קלילים וקטנים. כל אלה יוצרים רושם מרווח, תחושה קלילה ובית – גדול גדול.