מתכננים שיפוץ במטבח? 10 המוצרים שאתם חייבים במטבח שלכם

בשנים האחרונות עוד ועוד אנשים מבלים יותר ויותר זמן במטבח אחרי שהם מגלים את הקסם של עולם הקולינריה ואת היכולת להביא את עצמם לידי ביטוי דרך הכנת מאכלים שזוכים לשבחים רבים. בהתאם גדלה גם מידת ההשקעה במרחב החשוב הזה בכל בית – גם דרך שיפוץ המטבח וגם דרך הצטיידות במוצרים שיבטיחו מקסימום יעילות והנאה תוך כדי הפקת המטעמים.

מה חשוב לקחת בחשבון כשמשפצים מטבח?

שיפוץ מטבח הוא פרויקט חד-פעמי במהותו ולכן כדאי מאוד להקדיש לתכנון את מלוא תשומת הלב. הבסיס לעיצוב המטבח מחדש הוא המשולש כיור-כיריים-מקרר. ישנן מספר דרכים עיקריות לארגן מטבח סביב שלושת המוקדים של העשייה הקולינרית. אופציה אחת היא בצורת האות ר’, כשבפינה תמצאו את אחד האלמנטים הנ”ל ובשתי הצלעות את שני האלמנטים הנוספים, אופציה שנייה היא האות ח’ כך שבכל צלע ישנו אלמנט חיוני אחד ועוד אופציה היא שני קווים מקבילים.

מרכיב נוסף שזוכה לפופולריות רבה בשנים האחרונות הוא אי, שמשדרג את היעילות, מוסיף אפשרויות ותורם גם לאסתטיקה. העדפה מובהקת נוספת במסגרת שיפוץ מטבחים היא ליצור מרחב פתוח, אופן ספייס, כך שישנה המשכיות וזרימה בין שאר חלקי הבית לבין המטבח. במקרים אלה חשוב במיוחד להקפיד על סדר ואסתטיקה במרחב הקולינרי.

4 המוצרים שתמצאו בכל מטבח כמעט

כשבודקים מהם 10 המוצרים שהם חובה בכל מטבח משופץ, או כמעט חובה, קודם כל ישנם 4 מכשירי חשמל חיוניים במיוחד: מקרר, כיריים, מדיח כלים וקולט אדים.

1. מקרר

המילה האחרונה בתחום זה ובהתאם ההעדפה במקרים רבים של מטבחים שעברו מתיחת פנים ושדרוג היא מקרר 4 דלתות. ניתן לבחור בין מקרר שהמקפיא שלו נמצא בחלק התחתון לבין מקררים שצד אחד שלהם מוקדש לקירור וצד שני להקפאה. בכל מקרה מומלץ לבחור דגמים שמתאפיינים ביעילות אנרגטית גבוהה ובשימוש בטכנולוגיות מתקדמות שמסייעות לשמור על כל המוצרים לאורך זמן רב.

2. כיריים

עוד מוצר שההיצע שלו התרחב פלאים בשנים האחרונות ובפרט יש לנו בחירה בין כיריים גז לכיריים חשמליות – לאופציה השנייה ישנם מספר יתרונות משמעותיים ובהם פיזור חום אחיד לחלוטין, קלות הניקוי והעמידות המשופרת.

3. מדיח כלים

כשאנחנו מבשלים, מקפיצים, אופים, מאדים, צולים, מטגנים ובאופן כללי מבלים שעות רבות במטבח, מצטברים כלים רבים. כדי שלא נצטרך לבזבז אנרגיות וזמן על שטיפתם, מומלץ להצטייד במדיח כלים ועוד המלצה היא לבחור במדיח כלים אינטגרלי – במיוחד אם בעקבות שיפוץ המטבח הוא פתוח אל הסלון ושאר מרחבי הבית.

4. קולט אדים

עוד המלצה שתקפה במיוחד למטבחים פתוחים היא קולט אדים, כך שהבית לא יתמלא בעשן או בריחות פחות רצויים. הפרמטר העיקרי הוא עוצמת היניקה, וכדאי להקדיש תשומת לב גם לאסתטיקה ולמשל להעדיף קולטים מזכוכית שחורה מרהיבה.

3 מכשירים שיעזרו לכם להכין אוכל בקלות ובמהירות

עוד 3 מכשירים שכדאי לשבץ במטבח שעבר שיפוץ נועדו לעזור לנו להכין מאכלים ומשקאות במהירות ובקלות:

5. אופה לחם

מכשיר שיפזר בבית ריח משכר ומשמח במיוחד ויבטיח לכם את הלחם הכי טרי והכי טעים מתי שרק תרצו.

6. מעבד מזון

כלי עבודה שימושי במיוחד. האינטנסיביות של ניצול היכולות השונות שלו מחייבות בחירה מושכלת של מעבד של חברה מוכרת דוגמת בוש או קנווד.

7. מסחטת לירקות ופירות

איך צורכים מספיק פירות וירקות לפי ההמלצות התזונתיות העדכניות? עם מסחטה שיודעת להפוך כל פרי, וגם ירקות שונים, למיצים טעימים.

3 מוצרי חשמל נוספים לאירוח מושלם ולפינוק מוצלח

המכשירים האחרונים ברשימה הם אולי לא חובה, אבל גם להם תרומה משמעותית לחיים עם איכות:

8. מטחנת קפה

בדומה לאופה הלחם, מכשיר שגם מפיץ ריח מופלא בבית וגם מבטיח קפה איכותי במיוחד.

9. מכונה להכנת פופקורן

מכונה שמאפשרת לכם ליהנות מפופקורן בגרסה הבריאה ביותר שלו – ובשפע.

10. קומקום חשמלי מזכוכית

אם תרכשו קומקום חשמלי זכוכית עם תאורת לד שמשלב נירוסטה, וכזה של חברה מוכרת דוגמת זק”ש, תוכלו למקם אותו בכל מקום על משטח העבודה בלי לחשוש שהאסתטיקה של המטבח המשופץ תיפגע.